Convivència i Mediació Escolar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Diapositiva de presentació
Les competències i la coeducació
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Reflexions al fil de l’Euneos
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Les bones pràctiques per a la educació en família
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Decret d’autonomia dels centres educatius
Cos i emoció Programa-taller d’educació emocional que es basa en el desenvolupament de l’autonomia personal i la regulació emocional.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES I ESTRÀTEGIES DOCENTS
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
EL PLA INDIVIDUALITZAT
La Gestió de l’Aula a Primària
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Presentació 9: De la Introducció a la Generalització
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
Les competències i la coeducació
Objectiu Educatiu Trienni
Treball i aprenentatge en xarxa
IV JORNADES DOCTORIALS
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
El currículum a l’educació primària
La consciència fonològica a P-5 i 1er
D’INNOVACIÓ EDUCATIVA
REUNIÓ FAMÍLIES 1r ESO maig 2019
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
un camí cap a la convivència i el diàleg
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Miquel Navarro i Oriach.
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Tallers 2n. Trimestre
MEDIACIÓ COMUNITÀRIA ICQP.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Convivència i Mediació Escolar Programes d’Innovació Educativa Servei Educatiu de Castelldefels. CRP Convivència i Mediació Escolar La convivència en els centres docents d‘Infantil, Primària i Secundària de Catalunya.

Convivència i Mediació Escolar Programes d’Innovació Educativa CEIP Jacint Verdaguer Convivència i Mediació Escolar La convivència en els centres docents d‘Infantil i Primària de Catalunya.

Els tres eixos de la convivència en l’Educació Infantil i Primària Programes d’Innovació Educativa CEIP Jacint Verdaguer Programa de Convivència i Mediació Escolar Els tres eixos de la convivència en l’Educació Infantil i Primària Identitat personal La relació i la comunicació amb els altres Valorem si es conserva aquesta, es general no del centre La interacció amb l’entorn i la comprensió solidària del món

Difondre bones pràctiques Programes d’Innovació Educativa CEIP Jacint Verdaguer Programa de Convivència i Mediació Escolar Objectius Difondre bones pràctiques Fomentar les relacions positives Intervenir constructivament enfront els conflictes Valorem si es conserva aquesta, es general no del centre

Educació Infantil i Primària: Programes d’Innovació Educativa CEIP Jacint Verdaguer Programa de Convivència i Mediació Escolar Tipus de projectes Educació Infantil i Primària: Ed. Infantil: Educació emocional C. Inicial i C. Mitjà: Dinàmica de grups C. Mitjà: Competència social C. Superior: Mediació escolar

EMOCIONS-SENTIMENTS-PERSONA Programes d’Innovació Educativa CEIP Jacint Verdaguer Programa de Convivència i Mediació Escolar ARBITRATGE MEDIACIÓ HABILITATS SOCIALS CREACIÓ DEL GRUP EMOCIONS-SENTIMENTS-PERSONA

Educació Emocional: objectius Programes d’Innovació Educativa CEIP Jacint Verdaguer Programa de Convivència i Mediació Escolar Educació Emocional: objectius Identificar i regular les emocions (pròpies i alienes) Desenvolupar habilitats per prevenir els efectes de les emocions negatives i generar-ne de positives Millorar la capacitat d'aprenentatge i de relació interpersonal

Ed. Emocional: com ho treballem? Programes d’Innovació Educativa CEIP Jacint Verdaguer Programa de Convivència i Mediació Escolar Ed. Emocional: com ho treballem? Programa “Sentir i Pensar” Joc dramàtic Psicomotricitat vivenciada

Dinàmica de grups: objectius Programes d’Innovació Educativa CEIP Jacint Verdaguer Programa de Convivència i Mediació Escolar Dinàmica de grups: objectius Afavorir el desenvolupament de la cooperació en grup Facilitar el coneixement i la reflexió als alumnes sobre les pròpies característiques i inquietuds personals. Aprofundir en el coneixement respecte les necessitats del grup-classe.

RESOLUCIÓ DE CONFLICTES Programes d’Innovació Educativa CEIP Jacint Verdaguer Programa de Convivència i Mediació Escolar RESOLUCIÓ DE CONFLICTES COOPERACIÓ COMUNICACIÓ CONFIANÇA CONÈIXER-AFIRMACIÓ PRESENTACIÓ

Dinàmica de grups: com ho treballem? Programes d’Innovació Educativa CEIP Jacint Verdaguer Programa de Convivència i Mediació Escolar Dinàmica de grups: com ho treballem? Activitats de grup Jocs dirigits Tècniques de relaxació

Competència social: objectius Programes d’Innovació Educativa CEIP Jacint Verdaguer Programa de Convivència i Mediació Escolar Competència social: objectius Treballar la mediació verbal per bloquejar les reaccions impulsivo-associatives tant en el camp cognitiu com social. Facilitar a través de la mediació verbal la solució de problemes i la previsió de conseqüències. Treballar el pensament causal, l’alternatiu, el de conseqüència, el de perspectiva i el mitjans-fi per desenvolupar positivament les relacions interpersonals.

Competència social: com ho treballem? Programes d’Innovació Educativa CEIP Jacint Verdaguer Programa de Convivència i Mediació Escolar Competència social: com ho treballem? Programa “Decideix ” de Manuel Segura

Mediació escolar: objectius Programes d’Innovació Educativa CEIP Jacint Verdaguer Programa de Convivència i Mediació Escolar Mediació escolar: objectius Aprendre a defensar les pròpies idees d’una manera pacífica. Posar-se en el lloc dels altres. Tenir en compte els interessos dels altres. Escoltar per comprendre. Pensar reflexivament, creativament i críticament. Implicar-se en la millora del propi entorn. Comprendre, expressar i dominar els sentiments.

Mediació escolar: com ho treballem? Programes d’Innovació Educativa CEIP Jacint Verdaguer Programa de Convivència i Mediació Escolar Mediació escolar: com ho treballem? Programa “Guia de Mediació escolar” de Mª Carme Boqué

CEIP Jacint Verdaguer de Castelldefels La convivència en els centres docents d‘Infantil i Primària de Catalunya.

Mediació escolar: Primera fase (03-04) Programes d’Innovació Educativa IES Mediterrània Programa de Convivència i Mediació Escolar Mediació escolar: Primera fase (03-04) 1.- Motivacions. Crear clima de diàleg al centre 2.- Objectius. Implicar a l’alumnat en la resolució de conflictes 3.- Expectatives. S’inicien “mediacions informals” 4.- Inici del procés per a consolidar la mediació al centre. Selecció del tipus de formació

Mediació escolar: Segona fase (04-05) Programes d’Innovació Educativa IES Mediterrània Programa de Convivència i Mediació Escolar Mediació escolar: Segona fase (04-05) 1.- Període de formació. 30 hores 2.- Període de pràctiques. 1 mes i mig 3.- Període de consolidació i divulgació del servei de mediació. 3r tirmestre 4.- Inici del servei de mediació.

Mediació escolar: Tercera fase (05-06) Programes d’Innovació Educativa IES Mediterrània Programa de Convivència i Mediació Escolar Mediació escolar: Tercera fase (05-06) 1.- Formació de nous mediadors. CV a 1r d’ESO 2.- Inici del nou Servei de Mediació. Pràctiques per als nous mediadors 3.- Avaluació del Servei. Reunió de tot l’equip 4.- Coordinació amb primària.

IES Mediterrània. Castelldefels