eina de gestió de la qualitat i de la comunicació interna

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Les Emergències Mèdiques Vitals a l’Atenció Primària.
Advertisements

El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Direcció per projectes (Organizació Sanitària Integral)
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
i el que no es pot avaluar
PARTICIPACIÓ DEL PERSONAL EN OBJECTIUS DE RESPONSABILITAT SOCIAL
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Mòdul d’Admissió i vacants
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
ESecretaria CB Montpedrós
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Logos de partners, ajustats a la dreta
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
de qualitat a l’administració local
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
va aprovar la Llei de Millora de barris.
SISTEMA GESTOR D’EMPRESA D’EXCAVACIONS
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
Integració europea i gènere Centre de Documentació Europea de la URV
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Grau
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
La gestió per valors Girona, 18 de febrer 2016.
La gestió per processos
Projecte d’estalvi energètic
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
“Benchmarking en Innovació”
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
ANTECEDENTS Time-Sheets eina pròpia UPC en productiu
Global Cook Service.
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
Xarxa de Custòdia del Territori
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
Departamento de Pedagogia Aplicada
Recursos Humans o Persones
la gestió hospitalària a través dels processos
Les Franqueses, setembre 2007
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Catàleg de llocs de treball del CPNL
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Projecte: Videojocs.cat
II JORNADA de SALUT MENTAL
Jornades Govern Obert. Diputació de Barcelona
un camí cap a la convivència i el diàleg
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

eina de gestió de la qualitat i de la comunicació interna minerva gestió Benchmarking en Innovació I Jornada Tècnica: compartim el què fem Unió Catalana d’Hospitals, 15 de setembre del 2009 Lídia López, Tomàs Alonso, Óscar Barbancho, Lluis Burgués, Anna Jover, Ignasi Nicolas, Damià Pujol, Jordi Pujol i Pedro Sols

Índex 1 Antecedents 2 Per què innovar 3 La solució: minerva gestió 4 Conclusions

Pla Ètica Institucional Objectius Essencials Sostenibilitat social Sostenibilitat econòmica Excel·lència en qualitat Missió Diagnosticar, tractar i tenir cura de la salut dels nostres malats Visió Ser l’hospital referent del nostre barri Valors Transparència i compromís ètic Tracte humà i personalitzat Vocació d’excel·lència Solidaritat amb les persones i l’entorn Plans Estratègics: 2003 – 2007 i 2007 - 2010 Pla de Qualitat EFQM Acreditació Gestió Basada en Processos minerva (suport a la gestió) Pla Ètica Institucional Pla de Responsabilitat Social Pla de Millores Socials Comissió RS i GE MarketPlace

2003: Línia estratègica “Qualitat” Antecedents 2003: Línia estratègica “Qualitat” Gestió d’objectius Processos Gestió documental (normatives, plans, procediments) plan Cicle de millora contínua act do Certificacions: Acreditació ISO EFQM Gestió dels resultats (indicadors) Check check

Per què innovar: 2008: alt volum Objectius: 421 Documentació: 405 Indicadors: 462

Per què innovar: situació inicial situació final eines informàtiques word, excel, access, email web 2.0 centralització d’informació unitat de qualitat minerva gestió gestió d’incidències i accions de millora no si accés carpetes personals i internet, i integració amb correu electrònic circuit manual informatitzat visualització d’estats actualització difícil fàcil consulta autogestió burocràcia alta baixa

La solució: minerva gestió

Planificació del projecte 2007 2008 2009 gener ‘07 novembre ‘08 maig ‘09 setembre ‘09

Per a implantar els diferents mòduls es van seguir les següents fases: Fases del projecte Per a implantar els diferents mòduls es van seguir les següents fases: prova pilot en un entorn reduït implantaci ó a tot l’Hospital desenvolu pament informàtic de l’aplicació detall de la solució i anàlisi funcional estudi previ de les necessitats a cobrir Durant tot el projecte s’ha comptat amb la col·laboració de persones de les següents àrees: Unitat de Qualitat Unitat de Comunicació Unitat de Sistemes d’Informació athenea solutions Àrea Assistencial Àrea de Desenvolupament de Persones Àrea Econòmica

minerva tasques: flux crear la tasca assignar-la al tècnic corresponent incidència consulta suggeriment objectiu crear tasques relacionades planificar resoldre la tasca

minerva tasques: resultats Des que es va posar en funcionament el gener del 2007 s’han gestionat un total de 79.337 tasques, dividides en les tipologies: Documentació Mèdica i Arxiu 17011 Reparació i Conservació 15326 Ordres de Treball 14834 Informàtica 14092 Manteniment preventiu 8628 Programació de quiròfans 5108 Objectius Hospital Plató 1214 Compres i Inversions 933 Proveïdor informàtic 808 Farmàcia 377 Processos de Suport al Client 341 Procés Atenció Quirúrgica 315 Obres, reformes i trasllats 107 Diagnòstic per imatge 98 Protecció de dades (LOPD) 56 Procés Atenció en Hospitalització 46 Procés Atenció Ambulatòria 43 Hi ha hagut 680 persones de l’Hospital que han creat alguna tasca on-line, i hi ha 152 tècnics encarregats de la seva gestió.

llistat de tasques de l’usuari minerva tasques: funcionalitats llistat de tasques de l’usuari

informació d’una tasca minerva tasques: funcionalitats informació d’una tasca

planificació de tasques relacionades minerva tasques: funcionalitats planificació de tasques relacionades

estadístiques i informes de l’ús de l’aplicació minerva tasques: funcionalitats estadístiques i informes de l’ús de l’aplicació

crear i definir l’indicador minerva indicadors: flux crear i definir l’indicador validar l’indicador toca informar un nou resultat? introduir el nou resultat l’Hospital el pot consultar comunicar el resultat als subscriptors i valorar-lo

minerva indicadors: resultats Des de que es va posar en funcionament el novembre del 2008 s’han gestionat un total de 500 indicadors, dividits en les tipologies: Procés Suport al Client 97 Direcció Àrea Assistencial 95 Suport Àrea Assistencial 62 Procés Atenció Quirúrgica 55 Direcció General 50 Direcció Recursos Humans 46 Procés Atenció en l'Hospitalització 44 Direcció Àrea Econòmica i Patrimonial 25 Serveis Quirúrgics 11 Procés Atenció Ambulatòria Procés Atenció Urgent 4 Els indicadors són gestionats on-line per 131 persones de l’Hospital: 64 responsables d’indicadors, 16 validadors i 114 subscriptors.

llistat dels indicadors de l’usuari minerva indicadors: funcionalitats llistat dels indicadors de l’usuari

definició de l’indicador minerva indicadors: funcionalitats definició de l’indicador

resultats d’un indicador minerva indicadors: funcionalitats resultats d’un indicador

consulta d’informes (Business Intelligence) minerva indicadors: funcionalitats consulta d’informes (Business Intelligence)

consulta d’informes (Business Intelligence) minerva indicadors: funcionalitats consulta d’informes (Business Intelligence)

minerva documents: flux crear el document editar-lo amb l’ajuda dels col·laboradors validar el document l’Hospital el pot consultar toca revisar el document? crear una nova versió

minerva documents: resultats Des que es va posar en funcionament el maig del 2009 s’han creat un total de 748 documents, dividits segons els tipus: procediment 463 resum reunió 88 contracte 84 procés 38 informació 18 normativa pla 16 manual usuari 11 consentiment 10 memòria 1 plantilla Els documents són gestionats on-line per 184 persones de l’Hospital: 107 responsables de documents, 90 validadors i 72 subscriptors.

cerca i consulta d’un document minerva documents: funcionalitats cerca i consulta d’un document

creació d’un nou document minerva documents: funcionalitats creació d’un nou document

consulta d’un document minerva documents: funcionalitats consulta d’un document

edició on-line del document minerva documents: funcionalitats edició on-line del document

minerva comunicació: funcionalitats comunicats interns

minerva comunicació: funcionalitats bloc

Conclusions VOLUNTAT PER ANAR MÉS LLUNY Lideratge Formació Canvi cultural Delegació de responsabilitats Implicació dels professionals Treball en equip Constància VOLUNTAT PER ANAR MÉS LLUNY

www.hospitalplato.com