PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Comissió de seguiment de polítiques de lluita contra la desocupació
Advertisements

DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Projecte de Diversificació Curricular
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PETITS REPORTERS Títol.
Novetats en l’accés a la universitat
El Pla d’autropotecció
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
ESTADES FORMATIVES A EUROPA PER ALUMNES D’FP
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Ports Nets: Un model de gestió integrada
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Validació de l’experiència professional
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
1 1.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Decret d’autonomia dels centres educatius
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Tutora: Eloisa Lorente
ASPECTES ADMINISTRATIUS D’INTERÈS PEL TUTOR DEL CENTRE RECEPTOR:
2ª REUNIÓ 2017 CONSELL D’ENTITATS
Seminari d’Educació Especial
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Presentació de 1r d’ESO Curs
Programa Centres Ecoambientals
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
MARC LEGAL Reial decret 412/2014 de 6 de juny pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau.
Les Franqueses, setembre 2007
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
AFITCME-SAP UGT PROGRAMA ELECTORAL
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT   PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

HOMOLOGACIÓ DE CENTRES DE TREBALL PER FER L’FCT És un projecte experimental impulsar per la DGEPAE i el Consell General de Cambres de Catalunya. Amb l’objectiu de: Establir un procediment que permeti validar la capacitat i l’adequació de l’empresa o entitat de participar en el procés de formació de l’alumnat de cicles formatius Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

PER QUÈ HOMOLOGAR ELS CENTRES DE TREBALL Perquè volem incrementar la qualitat de l’FCT. Perquè volem assegurar el compliment de la Normativa de les pràctiques i estades a les empreses. Perquè volem garantir una bona col·laboració entre el centre de treball, el centre educatiu i l’alumne, complint amb la finalitat de l’FCT. Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

HOMOLOGACIÓ DE CENTRES DE TREBALL PER FER L’FCT Contribuir a l’assegurament de la qualitat de l’FCT: Reconèixer les condicions de l’entitat per complir la funció formativa per un cicle formatiu. Facultar l’entitat o empresa per tenir la possibilitat d’acollir alumnes. Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

HOMOLOGACIÓ DE CENTRES DE TREBALL PER FER L’FCT Un procés dinàmic: mai existeix una homologació permanent. Basat en: L’anàlisi i valoració permanent de les condicions de realització de l’FCT. La responsabilitat de les persones que participen en el procés. La planificació prèvia de les accions. El registre i la traçabilitat del procés. Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

EL PROCÉS D’HOMOLOGACIÓ S’integra i amplia el procés de gestió de l’FCT PLANIFICAR L’FCT SEGUIR L’FCT AVALUAR L’FCT VALIDAR EL CENTRE DE TREBALL Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

LA FORMACIÓ EN CENTRES DE TREBALL D’entrada, TOTES LES EMPRESES REGISTRADES EN EL BID ESTAN HOMOLOGADES. Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

EL PROCÉS D’HOMOLOGACIÓ. 4 CASOS A, L’empresa no està registrada en el BID. Cal iniciar el procés d’homologació pel cicle sol·licitat. L’empresa està registrada en el BID B, Ja ha tingut alumnes en el cicle sol·licitat, Ja es considera homologada, cal validar-la. C, Ha tingut alumnes d’un altre CF. Cal iniciar el procés d’homologació pel nou CF. D, L’empresa ha estat “no homologada”. No pot acollir alumnes, a no ser que es revisi la seva homologació Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

A. EMPRESA NO REGISTRADA EN BID. 1. PLANIFICACIÓ DE L’FCT 1 Entrevista. Informació a l’empresa (ref 01) 2 Valoració de les condicions del centre de treball. 3 L’empresa assegura/declara que coneix els requisits de l’FCT i compleix la normativa vigent i accepta les condicions (ref 02). 4 El tutor/a FCT registra la valoració i, si s’escau, proposa l’homologació pel CF en qüestió (ref. 03). 5 El tutor dóna d’alta l’empresa en el BID. HOMOLOGADA 6 Confecció de fitxa alumne (ref 04), empresa (ref 05) i Pla d’activitats en el BID Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

A. EMPRESA NO REGISTRADA EN BID. HOMOLOGACIÓ 2. SEGUIMENT DE L’FCT 1. Visites de seguiment a l’empresa, registre en fitxa de seguiment (ref. 07) Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

A. EMPRESA NO REGISTRADA EN BID. HOMOLOGACIÓ 3. AVALUACIÓ DE L’FCT 1. Avaluació amb el quadern de seguiment, amb el suport de la fitxa de seguiment (ref 07) 2. Valoració de la satisfacció de l’alumne (ref 09) 3. Valoració de la satisfacció de l’empresa (ref 10) 4. Introducció de la qualificació en el BID, en el Quadern de pràctiques i expedició d’una acreditació de l’avaluació de l’FCT (ref 08) Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

A. EMPRESA NO REGISTRADA EN BID. HOMOLOGACIÓ 4. VALIDACIÓ DEL CENTRE DE TREBALL 1. Valoració del centre de treball, per part del tutor/a (ref. 11) 2. Compleix requisits per continuar homologada? Si o No Si. Registre de confirmació en el BID. El BID envia carta d’agraïment (ref 12). No. Valoració pel Coordinador/a d’FP i decideix (ref 11). Valoració pel Coordinador/a territorial d’FP (ref 11). Notificació al centre (ref 13) Registre en el BID de la NO HOMOLOGACIÓ Comunicació a l’empresa. Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

B. EMPRESA HOMOLOGADA PER UN ALTRE CICLE IGUAL PROCÉS QUE PER A UNA NOVA HOMOLOGACIÓ, A EXCEPCIÓ DE 1.1 INFORMACIÓ A L’EMPRESA SOBRE QUÈ ÉS L’FCT (REF 04) Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

C. EMPRESA JA HOMOLOGADA PEL CICLE Avaluació de la idoneïtat de l’empresa (ref 03) SI. Continua el procés d’FCT. Seguiment,..... No. Inici del procés de No homologació Punt 4.2 Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

D. EMPRESA REGISTRADA EN EL BID COM A NO HOMOLOGADA Aquestes empreses no poden signar convenis d’FCT amb cap centre, a no ser que algun centre vulgui revisar la seva condició. En aquest cas: El Coordinador/a territorial d’FP revisa el procés, a partir d’uns criteris. SI, S’inicia l’FCT. No, El Coordinador/a territorial ho comunica al centre (ref 13) Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

DOCUMENTS I REGISTRES DEL PROCÉS DE GESTIÓ DE L’FCT 1. Informatiu estableix les finalitats i condicions de l’FCT 2. Protocol de condicions de treball. El centre de treball acredita el compliment de la normativa vigent en matèria de seguretat, salut, SS i de l’FCT. 3. Qüestionari d’homologació. El centre educatiu valora la idoneïtat del centre de treball per rebre alumnat en FCT 7. Fitxa de seguiment de l’alumne. Facilita la planificació i el seguiment de l’alumne i la seva posterior valoració. 9. Qüestionari de l’alumne. Recull de l’opinió de l’alumne. Ens ajuda a l’avaluació i a millorar. Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

DOCUMENTS I REGISTRES DEL PROCÉS DE GESTIÓ DE L’FCT 10. Enquesta del centre de treball. Recull de l’opinió de l’empresa. Ens ajuda a l’avaluació i a millorar. 11. Informe de valoració del centre de treball. Facilita la decisió d’homologar una entitat i garanteix la transparència del procés. 13. Notificació de No homologació. Assegura la idoneïtat del centre de treball. Quadern de pràctiques. Registra la progressió de l‘alumne, les seves activitats i l’avaluació. Q-BID. Registra l’Homologació o No homologació dels centres de treball i dóna suport al procés. Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

EL TUTOR DE PRÀCTIQUES I EL COORDINADOR D’FP - El tutor de pràctiques i el coordinador de formació professional gestionen el procés d’FCT des de la planificació, seguiment, avaluació i la millora contínua. - El coordinador de formació professional valora i valida si un centre de treball està capacitat per desenvolupar la recepció d’alumnes en pràctiques Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

PROGRAMA DE SEGUIMENT DE L’EXPERIÈNCIA 1ª Reunió 14 setembre de 2007 Reunió a la seu del Consell de Cambres de BCN per explicar el funcionament del Q-BID i recollir propostes. Inici del procés. 2ª Reunió sobre el 17 d’octubre de 2007 Reunió de seguiment del procés d’homologació. 3ª Reunió sobre el 20 de febrer de 2008 Reunió per poder recollir tots els suggeriments i les possibles millores del Q-BID i procés. 4ª Reunió sobre el 21 de maig de 2008 Avaluació i millora del procés d’homologació. L’activitat serà reconeguda pel Departament com a una activitat d’innovació educativa Generalitat de Catalunya Departament d’Educació