La consciència fonològica a P-5 i 1er

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
IES Josep Maria Quadrado
Escola Montserrat Sant Just Desvern
UN PROGRAMA PER DESENVOLUPAR LA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA A LA CLASSE
AGO 2010 Campanya “La música a l’esplai”.
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
Estudi per a la identificació de
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
APRENENTATGE MULTINIVELL
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Federació Catalana d’ONGD
I ARA, QUÈ PUC FER?.
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
TIPUS D’ALUMNAT.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Mesures organitzatives
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Experimentam amb la ciència
L’organització territorial de Catalunya
La consciència fonològica a P-3
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Escola Sant Sant Josep Oriol
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
Animació Intervinents a la maternal
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Presentació 9: De la Introducció a la Generalització
La consciència fonològica a P-4
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
ENS TROBEM DE NOU.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
TECNOLOGIA.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Curs d’Introducció a l’Ultimate
ESCOLA OCTAVIO PAZ Educació infantil – Cicle inicial
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Quins nervis! Unitat 1.
Formació per als equips directius d’educació secundària
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Miquel Navarro i Oriach.
Transcripción de la presentación:

La consciència fonològica a P-5 i 1er Ruth Blanco Anna Llàcer

La consciència fonològica a P-5 i 1er Justificació. A qui va dirigida. Temporització. Àrea de referència. Objectiu general.

La consciència fonològica a P-5 i 1er Justificació: El propòsit de la unitat d’intervenció és facilitar activitats concretes que estimulin el desenvolupament de la consciència fonològica a l´Etapa Infantil. Es basa en un programa original desenvolupat i validat per LUNDBERG, FROST I PETERSEN (1988) a Suècia i Dinamarca. I adaptat per Enriqueta Garriga Ferriol: “La conciència fonològica en els nens: un programa de classe”. Aquesta habilitat per analitzar les paraules en sons és exactament l’habilitat que garanteix l’èxit en el procés de lectoescriptura en el CI. L´equip de mestres de l´etapa, va considerar oportú portar a terme aquest programa específic de conscienciació fonològica a 2on cicle d’Educació Infantil i 1er d’Educació Primària. Per detectar i preveure les necessitats educatives (fonològiques) que puguin presentar els alumnes, incidint en els alumnes amb retards i/o trastorns de llenguatge, comunicació i parla. Per fer un seguiment de l´evolució respecte el desenvolupament de consciència fonològica. Millorar el procés d´aprenentatge de lectoescriptura.

La consciència fonològica a P-5 i 1er A qui va dirigida: Alumnes de P-5. Alumna amb D.A.P. amb implant coclear i alumne amb Retard de llenguatges. Temporització: A partir del mes de novembre (5 setmanes) 20 sessions d’uns 15-20 minuts cada sessió. Àrea de referència: Intercomunicació i Llenguatges. Llenguatge verbal. Objectiu general: Afavorir l’organització del sistema fonològic partint de l’estimulació de l’atenció auditiva i la pràctica articulatòria.

La consciència fonològica a P-5 i 1er Objectius didàctics. Continguts de procediments. Continguts d’Actituds, valors i normes. Metodologia. Recursos Materials i/o Personals.

La consciència fonològica a P-5 i 1er Activitats d’Ensenyament/Aprenentatge. Activitats d’Avaluació i Criteris de seguiment.

Activitats d’Ensenyament/Aprenentatge. SETMANA 1 SESSIÓ 1 i 2: « ENS MENGEM UN SO » SESSIÓ 3 i 4 « AFEGIM UN SO » SETMANA 2 SONS INICIALS SESSIÓ 5 I 6 “ ENDEVINEU QUIN NOM VAIG A DIR ARA” (VARIANT) SESSIÓ 7 i 8: « POEMA LA TORTUGA » SETMANA 3 SONS INICIAL SESSIÓ 9 I 10: CARTES GEGANTS (VARIANT) SESSIÓ 11 I 12 : LLIBRE DE LES RIMES SETMANA 4 SESSIÓ 13 I 14: AFEGIM UN SO SESSIÓ 15 I 16: UN VAIXELL CARREGAT DE... SETMANA 5 SESSIÓ 17 I 18: SONS FINALS CARTES GEGANTS SESSIÓ 19 i 20: LA TERANYINA

Activitats d’Ensenyament/Aprenentatge. 1ER SETMANA 1 SESSIÓ 1 i 2: RIMES A TRAVÉS DEL MOVIMENT (cançó) JOC VAIXELL “CARREGAT DE” SESSIÓ 3 I 4 : LÀMINES NATHAN PER A TREBALLAR LA FRASE. SETMANA 2 SESSIÓ 5 i 6: POEMA EL POP SESSIÓ 7 i 8 : “ELS JOCS DELS DISBARATS” SETMANA 3 SESSIÓ 9 i 10 : “SEQÜÈNCIES D´ORDRES” SESSIÓ 11 i 12 : CONTE « EL CONILLET BLANC »  SETMANA 4 SESSIÓ13 i 14 :PARAULES DE DOS SONS (C-V) JOC OCA DE MONOSÍL·LABS (programa informàtic. FÀCIL) SESSIÓ 15 – 16 :“RIMES AMB ACCIONS”. SETMANA 5 SESSIÓ17- 18 : PARAULES DE TRES SONS (C-V-C inverses) SESSIÓ 19-20: JOC DEL FOLLET PARLANT: (paraules de 2 o 3 sons) JOC DE L’OCA

SETMANA 1 SESSIÓ 1 i 2: « ENS MENGEM UN SO » SESSIÓ 3 i 4 « AFEGIM UN SO »

SETMANA 2 SESSIÓ 5 I 6 “ ENDEVINEU QUIN NOM VAIG A DIR ARA” (VARIANT) SESSIÓ 7 i 8: « POEMA LA TORTUGA »

SETMANA 3 SONS INICIAL SESSIÓ 9 I 10: CARTES GEGANTS (VARIANT) SESSIÓ 11 I 12 : LLIBRE DE LES RIMES

SETMANA 4 SESSIÓ 13 I 14: AFEGIM UN SO SESSIÓ 15 I 16: UN VAIXELL CARREGAT DE...

SETMANA 5 SESSIÓ 17 I 18: SONS FINALS CARTES GEGANTS SESSIÓ 19 i 20: LA TERANYINA

SETMANA 1 SESSIÓ 1 i 2: RIMES A TRAVÉS DEL MOVIMENT (cançó) JOC VAIXELL “CARREGAT DE” SESSIÓ 3 I 4 : LÀMINES NATHAN PER A TREBALLAR LA FRASE.

SETMANA 2 SESSIÓ 5 i 6: POEMA EL POP SESSIÓ 7 i 8 : “ELS JOCS DELS DISBARATS”

SETMANA 3 SESSIÓ 9 i 10 : “SEQÜÈNCIES D´ORDRES” SESSIÓ 11 i 12 : CONTE « EL CONILLET BLANC » 

SETMANA 4 SESSIÓ13 i 14 :PARAULES DE DOS SONS (C-V) JOC OCA DE MONOSÍL·LABS SESSIÓ 15 – 16 :“RIMES AMB ACCIONS”.

SETMANA 5 SESSIÓ17- 18 : PARAULES DE TRES SONS (C-V-C inverses) SESSIÓ 19-20: JOC DEL FOLLET PARLANT: (paraules de 2 o 3 sons)

Activitats d’Avaluació i Criteris de seguiment. Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). 1.-Identificar rimes. 2.-Comparar la llargada de les paraules. 3.-Comptar síl·labes. 4.-Aparellar sons inicials. 5.-Comptar fonemes. 6.-Representar fonemes amb lletres. Avaluació formativa Avaluació final

Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Identificar rimes

Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Comptar síl·labes.

Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Aparellar el so inicial.

Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Comptar fonemes.

Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Comparar la llargada de la paraula.

Avaluació inicial (prova que hi ha a la llicència d’estudis de l’Enriqueta Garriga). Representar els fonemes amb lletres.