TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Advertisements

UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
La Terra.
BICENTENARI 12 de febrer de 2009
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
LA TARDOR Cicle Inicial.
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
El Pare Claret és un regal per a tots
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
LA FAULA.
Biologia i Geologia. 4t d’ESO
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Creació d’un mapa personalitzat
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Experimentam amb la ciència
Éssers vius i éssers inerts
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Classificarem la prova en 3 categories:
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Per aquesta raó Jesús ens diu als cristians:
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
DIADA DE LA PAU A SJO.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Com fer una presentació? Comunicació oral
Treballem la tardor Cicle Inicial.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
EL GAT LLAMPEC VISITA ALS ALUMNES DE CICLE MITJÀ
TECNOLOGIA.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Concurs bíblic: La Bíblia font de valors humans i socials.
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Curs de Biocomputació Universitat Autònoma de Barcelona
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
PORTFOLI DE TREBALL COOPERATIU de la Maqueta de DNA
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
TREBALL DE SÍNTESI TAMARIT 2019
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment Per als alumnes de 4t d’ESO del col·legi Ma. Immaculada. Creat per Flors Moreno i Aguilar

Ens preguntem La gent de carrer coneix aquesta teoria, Darwin i tot el què va descobrir? Creus que s’hauria de parlar més d’evolució a les escoles, programes divulgatius? Com es veu actualment la teoria de l’evolució? Es veu igual als diferents països del món? El comportament dels adolescents té alguna cosa a veure amb l’evolució? Podem dir que l’evolució afecta de la mateixa manera a tots els éssers vius? És igual per als animals domèstics que per als salvatges? I per als humans en comparació a la resta de mamífers?

Objectius del treball: Intentar donar respostes a les preguntes inicials. Seleccionar bé la informació que hi ha a la xarxa sobre el tema que ens ocupa. Aprofundir en el tema de l’evolució a partir del què hem explicat a classe. Cooperar equitativament amb els membres del vostre equip. Saber plasmar la informació, les respostes i les conclusions en format digital. Exposar correctament la informació trobada. Extreure conclusions de tota la feina feta.

PER ON COMENCEM? Respondrem primerament les preguntes abans de fer el treball d’investigació. Al final del treball observarem si hi ha molta diferència en el què nosaltres hem respost inicialment i les respostes finals fruit del nostre treball d’investigació. I per tant podrem fer una valoració del què hem après.

Treball d’investigació Per saber si la gent del carrer coneix la teoria de l’evolució, sap alguna cosa sobre Darwin, …prepararem una enquesta amb preguntes de fàcil resposta( mínim 5) i les farem a gent del carrer ( mínim 20 pers.). A partir de les respostes en farem gràfics i n'extraurem conclusions.

Treball d’investigació Heu de fer primerament una repassada a la història del pensament evolutiu. A partir del què hem fet a classe i de la informació que trobeu heu de saber sintetitzar, plasmar i explicar com ha anat canviant el pensament dels científics respecte a l’evolució des del FIXISME fins al moment actual: NEODARWINISME, SíNTESI EVOLUTIVA MODERNA. Heu de parlar com a mínim de: Carl Von Linné, Lamark, Darwin, Wallace, Henry Huxley i Teodorus Dobzhansky. També podeu parlar de com han influenciat els descobriments d’altres en l’avanç d’aquestateoria : Lyell, Malthus, Mendel... I de com influencia la religió.

Treball d’investigació/Responem preguntes Heu d’acabar el vostre treball responent a les preguntes inicials i per tant haureu de centrar-vos en el final del pensament sobre la evolució, explicar bé quines són les teories o hipòtesis que els científics actuals postulen. Haureu d’investigar una mica més sobre com s’entenen aquestes teories actuals als diferents continents. Sobretot compareu Europa i EEUU.

Treball d’investigació/responem preguntes. També haureu de parlar de si el comportament adolescent és una mostra o no d’evolució. Ho fareu a partir del reportatge de redes sobre aquest tema i també donareu la vostra opinió, hipòtesis...sobre el què creieu vosaltres. I ara us queda comparar els éssers vius del planeta i pensar si a tots ens afecten per igual els mecanismes de l’evolució? Compareu animals domèstics i salvatges, els humans i la resta de mamífers. I a tots els humans també ens afecta de la mateixa manera?

Treball d’investigació/responem preguntes. Heu de tenir en compte alguns conceptes que hauran de sortir per força en les vostres explicacions. Aquests conceptes són: supervivència, selecció natural , adaptació i mutacions. Finalment comparareu les vostres respostes inicials amb les finals i observareu la diferència.

CONCRETEM Heu de començar per fer-vos un mapa de tasques distribuint-vos bé la feina entre els membres del grup. Heu de presentar els resultats de tota la vostra investigació en format digital. L’ordre del què heu de presentar i exposar als companys és el següent: 1- Respostes inicials a les preguntes( abans de la investigació). 2- Resultats i conclusions de les enquestes amb els gràfics. 3- Història del pensament evolutiu des del fixisme fins a l’actualitat.

CONCRETEM 4- Centreu-vos més àmpliament en el moment actual : teories i pensament evolutiu avui en dia. 5- Respostes a les preguntes després de tot el treball d’investigació. 6- CONCLUSIONS: Què heu après, hi ha diferència del què havíeu respost al principi amb el què heu respost després de la investigació, creieu què Darwin i la seu teoria s’hauria d’explicar abans d’arribar a 4t d’ESO.... 7- Rúbrica: heu d’omplir el full de la rúbrica( penjat a la plataforma) que us servirà d’autoavaluació.

Exemple d’un Mapa de Tasques Respostes inicials ENQUESTA Tots TREBALL COL·LABORATIU Sandra Isabel Història de l’evolució Respostes finals. Exposició Oral. Isabel i Tomàs

BIBLIOGRAFIA que podeu consultar L’adolescència ens va fer humans. Reportatge de Redes. Los orígenes de las especies. Reportatge de Redes. Dobzhansky i la llum de l’evolució.