Esplugues de Llobregat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Advertisements

Valorem el que mengem! Disseny de projectes de comunicació, i educació ambiental.
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Programa de Transició Escola Treball
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
I transforma un llibre en un nou lector
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Reflexions al fil de l’Euneos
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
APRENENT JUNTS.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Objectiu Educatiu Trienni
Presentació de 1r d’ESO Curs
ENS TROBEM DE NOU.
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Interacció escola - entorn.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
Assessorament de la Formació en Competències
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
No hi ha raó sense emoció
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Esplugues de Llobregat ESCOLA PÚBLICA LOLA ANGLADA Esplugues de Llobregat Qui som? Com som? Què fem?

Aquí els veiem quan feien 2n. Ja en són 12! ELS SEUS INICIS Curs 1979-80 COOPERATIVA DE PARES I MARES. VOLUNTAT DE SER ESCOLA PÚBLICA. EMPRAR DE MANERA NORMALITZADA LA LA LLENGUA CATALANA. FORMACIÓ INTEGRAL DELS/LES ALUMNES (EDUCAR I INSTRUIR) APRENDRE A TRACTAR LA INFORMACIÓ. TRACTE PERSONALITZAT. EDUCACIÓ EN VALORS. El curs 1979-80 l’escola s’inicia amb 8 infants, una mestra i una cuinera. Aquí els veiem quan feien 2n. Ja en són 12! FER ESCOLA FORA DE “L’ESCOLA”. ARRELAMENT AL PAÍS.

PAS A ESCOLA PÚBLICA Curs 1985-86 INAUGURACIÓ DE L’ACTUAL EDIFICI. DISSOLUCIÓ DE LA COOPERATIVA I NAIXEMENT DE L’AMPA. INCORPORACIÓ DE NOUS MESTRES VIA DEPARTAMENT.

ORGANITZACIÓ ESCOLAR CONSELL ESCOLAR Màxim òrgan de representació del centre. EQUIP DIRECTIU Director, Cap d’Estudis i Secretària. COORDINACIÓ PEDAGÒGICA Equip directiu, coordinadors de cicles, mestra d’EE i EAP. CLAUSTRE Òrgan tècnic-pedagògic. CICLES Educació Infantil, Cicle Inicial, Cicle Mitjà i Cicle Superior. COMISSIONS DE TREBALL Comissions Pla d’Autonomia.

VALORS: Formar els alumnes, millorant les seves competències, per tal d’assolir els coneixements, tècniques, valors i estratègies que els permetin afrontar reptes que els planteja la societat del segle XXI. Contribuir al desenvolupament físic, intel·lectual, afectiu, social i moral de tot l’alumnat. Sensibilitzar l’alumnat en el respecte pel medi ambient i encoratjar-los perquè s’impliquin activament en la seva conservació i millora. Promoure el respecte envers la pròpia i altres cultures. Desenvolupar en l’alumnat la capacitat per exercir de manera crítica i en una societat axiològicament plural la llibertat, la tolerància i la solidaritat.

MISSIÓ: Tenir la llengua catalana com a llengua normalitzada tant pel que fa a la relació personal com als aprenentatges (La llengua com a igualtat personal i factor de cohesió) Donar importància a l’acompanyament de l’infant pel que fa a la seva formació personal, cívica, democràtica, solidària i arrelada al país. Propiciar i garantir la universalització de les activitats que es fan al centre. Ser una escola socialment cohesionada, acollidora, propera però alhora oberta a l’entorn on sigui possible que alumnes de diferents procedències culturals i socials puguin construir una identitat compartida. Propiciar una organització que afavoreixi el sentiment de pertinença a la comunitat educativa.

VISIÓ: Mantenir la implicació de l’escola en la vida de la població. Propiciar la participació de les famílies en la vida de l’escola (eixos transversals, festes...) per afavorir el sentiment de pertinença i implicació en un projecte comú. Garantir la participació de l’alumnat en la vida del centre i de la localitat per tal d’esdevenir ciutadans responsables. VISIÓ: Aconseguir una escola on s'aprèn a tractar la informació per tal de tenir recursos, poder avançar i disposar de les eines per adaptar-se als nous reptes que planteja la societat. Integrar les noves tecnologies com a eina de treball normalitzat integrant-les a la quotidianitat del centre i amb voluntat d’adaptació i de formació permanent.

Garantir la integració de les TIC en el procés d’ensenyament aprenentatge i avaluació de totes les àrees. Propiciar un ús de les TIC de manera responsable i cívica per poder treballar en entorns col·laboratius. Garantir un bon nivell de competència comunicativa en català, castellà i anglès. Promoure la participació i el compromís dels educadors, professionals i alumnat. Promoure el desenvolupament professional i contribuir a potenciar el grau de satisfacció dels professionals. Fomentar l’intercanvi d’experiències i restar oberts a projectes d’innovació.

PROJECTE EDUCATIU 1.EL PLURALISME I ELS VALORS DEMOCRÀTICS

INTEGRAL. 2. L’ACONFESSIONALITAT 3. LA LLENGUA D’INSTRUCCIÓ-APRENENTATGE I LA LLENGUA VEHICULAR. 4. LA LÍNIA METODOLÒGICA. 5. L’EDUCACIÓ COM A PROCÉS INTEGRAL.

6. LA COEDUCACIÓ 7. EL TIPUS DE GESTIÓ INSTITUCIONAL. 8. RELACIONS ESCOLA, POBLE I ENTORN. 9. L’EDUCACIÓ PER LA DIVERSITAT.

10. L’EDUCACIÓ PER LA SOLIDARITAT 11. LES NOVES TECNOLOGIES

PROJECTE DE MILLORA I PER A L’AUTONOMIA DEL CENTRE ESCOLA PILOT PAC05 PROJECTE DE MILLORA I PER A L’AUTONOMIA DEL CENTRE Objectius estratègics: 1.- Millora dels resultats educatius (Objectiu Departament) 2.- Millora de la cohesió social. (Objectiu Departament) 3.- Assegurar l’èxit escolar de tot l’alumnat garantint la competència lingüística en català, castellà i anglès. (Objectiu Escola) Especial incidència en: 1.- Llenguatge oral 2.- Impuls de la llengua anglesa 3.- Aplicació funcional de les TIC.

SERVEIS MENJADOR AMB CUINA PRÒPIA. ACOLLIMENT AL MATÍ I TARDA

FORMACIÓ PERMANENT DE L’EQUIP DOCENT MEMBRE DE LA COORDINACIÓ D’ESCOLES PÚBLIQUES 3-12 PARTICIPACIÓ I ASSISTÈNCIA A CURSOS, SEMINARIS I ASSESSORAMENTS DE MANERA CONTINUADA. CADA CURS EL CLAUSTRE SENCER PARTICIPA EN ASSESSORAMENTS I CURSOS. COMPRENSIÓ LECTORA. CIÈNCIES EXPERIMENTALS. PROJECTE 6/12. PLA TUTORIAL. DINAMITZACIÓ D’EQUIPS DOCENTS. ESTRATÈGIES RESOLUCIÓ DE PROBLEMES MATEMÀTICS. NOVES TECNOLOGIES. VALORACIÓ DELS LLIBRES DE TEXT DE LLENGÜES. ...

SINGULARITAT DEL CENTRE ELS TALLERS ES TROBEN INTEGRATS DINS EL TRACTAMENT A LA DIVERSITAT QUE TREBALLA L’ESCOLA. TOTS ELS NENS I NENES DE L’ESCOLA FAN ELS MATEIXOS TALLERS, ADAPTATS A LES RESPECTIVES EDATS. CUINA TEATRE INFORMÀTICA PRETECNOLOGIA TRENCAMENT DE L’ESTRUCTURA DE CLASSE AMB GRUPS REDUÏTS. ADQUISICIÓ DE DIFERENTS ROLS DEPENENT DE L’EDAT. TREBALL DE LES DIFERENTS ÀREES DE MANERA INTEGRADA.

SINGULARITAT DEL CENTRE FESTES I DIADES LES FESTES I DIADES ENS PERMETEN TREBALLAR I/O REFLEXIONAR ASPECTES CONCRETS DE MANERA CONTEXTUALITZADA. PERMETEN ENFORTIR-NOS COM A COL·LECTIU APROPAR ALS/LES ALUMNES LA CULTURA TRADICIONAL I POPULAR. ENFORTIMENT DE LES RELACIONS AMB EL NOSTRE ENTORN MÉS PROPER.

SINGULARITAT DEL CENTRE FESTES I DIADES QUINES DIADES I FESTES CELEBREM? PRESENTACIÓ DEL NOU CURS TOTS SANTS - LA CASTANYADA SANTA CECÍLIA NADAL DIADA DE LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA DIJOUS GRAS - CARNESTOLTES PASQUA SANT JORDI- FESTA MAJOR DE L’ESCOLA DESPEDIDA NOIS I NOIES DE 6è

SINGULARITAT DEL CENTRE LES COLÒNIES UNA ACTIVITAT EXTRAORDINÀRIA !! ACTIVITAT DE GRUP INTEGRADES AL CURRÍCULUM LLUNY DE LA FAMÍLIA ENMIG DE LA NATURA

SINGULARITAT DEL CENTRE LES COLÒNIES QUÈ TREBALLEM A LES COLÒNIES ? LA GRANJA I LES SEVES TASQUES EL MAS, ACTIVITATS I FORMES DE VIDA EL BOSC EL BOSC MEDITERRANI - XARXES TRÒFIQUES ELS VOLCANS LA MAR MEDITERRÀNIA ELS AIGUAMOLLS I LES ZONES HUMIDES L’EDAT MITJANA I ELS MONESTIRS DEL CISTER EL MÓN DELS ROMANS L’APROFITAMENT ENERGÈTIC D’UN RIU EL DELTA D’UN RIU

ASSOCIACIÓ DE MARES I PARES AMPA LOLA ANGLADA LA SEVA RAÓ ÉS FER COSTAT A L’ESCOLA DINAMITZANT-LA I DOTANT-LA DE RECURSOS MATERIALS I HUMANS COMPLEMENTARIS. SUPORT DE L’AMPA ASSESSORIA DE PLÀSTICA PISCINA (activitat, transport...) MILLORES PARTICIPACIÓ EN LES FESTES. COLLA DEL GEGANTÓ ORGANITZACIÓ EXTRAESCOLARS