Curs de Biocomputació Universitat Autònoma de Barcelona

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un treball de: Conxa Llinàs Carmona Anna Masó Monclús Mª. José Sánchez Quindós.
Advertisements

POK´ TA POK´ Sergi Díez, Marc Pujadas, David Rodriguez, Victor Gallego Educació Física Cicle Superior.
Centre d'Hàbits Saludables
Cáncer de pulmó * Nom: Victoria Savchak
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
I transforma un llibre en un nou lector
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
REUNIÓ INFORMATIVA.
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs
UN VIATGE A LA PREHISTORIA
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
Tutors: Rosa Torrens i Víctor Valero
Recordem què vol dir ser adolescent
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Creació d’un mapa personalitzat
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
FEM LA BOLA PETITA!.
Comunicació Audiovisual
1r TRIMESTRE 2n TRIMESTRE 3r TRIMESTRE
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
Treball i energia. Potència. Calor.
Com enllaçar des de PubMed al gestor de
Una història de la tecnologia
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Com introduir les Guies Docents
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
Matemàtiques 3er E.S.O..
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
DIADA DE LA PAU A SJO.
Genòmica i reconstrucció filogenètica molecular
Reconstrucció filogenètica
ENS TROBEM DE NOU.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
Tasques Moodle 2.x: afegir comentaris als PDF dels alumnes
Les taules de multiplicar
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
ACTIVITAT AL LABORATORI. “FEM UN VOLCÀ”
Introducció Al posicionament Web.
FEM SaluT 2018 UN PROJECTE DE PROMOCIÓ DE LA SaluT PER AL COL,LECTIU PROFESSIONAL DE L´HOSPITAL SANT RAFAEL.
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
XI MOSTRA DE RECERCA JOVE DE BARCELONA
Reunió amb centres adscrits
Plantilla per realitzar un projecte
Aula Oberta IES Arnau Cadell
PORTFOLI DE TREBALL COOPERATIU de la Maqueta de DNA
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
LES MÀQUINES.
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Aquí podreu buscar i escoltar música on-line
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
Transcripción de la presentación:

Curs de Biocomputació Universitat Autònoma de Barcelona CEREALS TRANSGÈNICS Curs de Biocomputació Universitat Autònoma de Barcelona SÒNIA CASILLAS VILADERRAMS MARTA CODINA CASTAÑO

INTRODUCCIÓ ALS CEREALS TRANSGÈNICS En aquest apartat hem fet una primera “posada en contacte” amb els diferents elements que entren en joc en el treball: els cereals i la transgènia. És una introducció teòrica que recull la informació bàsica que cal saber per a seguir l’estudi i que inclou enllaços a pàgines Web més complertes sobre aquests temes. Malgrat que fem especial incidència a la transgènia en cereals, també hi ha informació generalitzable a tot el conjunt del món vegetal. ÍNDEX INTRODUCCIÓ ELS CEREALS HISTÒRIA MÈTODES D'OBTENCIÓ DE CEREALS TRANSGÈNICS APLICACIONS DE LES PLANTES TRANSGÈNIQUES RISCS DE LES PLANTES TRANSGÈNIQUES ÚS DE LES PLANTES TRANSGÈNIQUES A LA UNIÓ EUROPEA ÈTICA PERSPECTIVES DE FUTUR CONCLUSIÓ

FILOGÈNIA DE CEREALS ESTUDIANT L’EVOLUCIÓ DE DIFERENTS GENS L’objectiu d’aquest segon apartat és establir una filogènia entre algunes de les espècies de cereals. Per a fer-ho hem volgut estudiar tres gens diferents per a comparar-ne els resultats. Cal destacar que dels tres n’hem escollit un que està codificat als cloroplasts dels vegetals (rbcS). ÍNDEX INTRODUCCIÓ Adh Subunitat gran de RUBISCO Subunitat petita de RUBISCO

INTRODUCCIÓ DEL GEN cry1Ab AL BLAT DE MORO Aquí farem un estudi dels diferents tipus de gens cry, els quals codifiquen per toxines àmpliament utilitzades per l’home com a insecticides als cultius agrícoles. A partir de l’anàlisi de la seqüència nucleotídica i proteica dels gens, establirem unes regions concens i intentarem decidir quina seqüència definitiva utilitzem com a transgen.

INTRODUCCIÓ DEL GEN bar A L’ARRÒS Seguint el mateix esquema que a l’apartat anterior, farem l’anàlisi corresponent per a establir una seqüència definitiva del gen bar perquè sigui introduïda a plantes d’arròs. Aquest gen conferirà tolerància als herbicides a les plantes que l’incorporin al seu genoma.

ENLLAÇOS D’INTERÈS Aquest últim apartat és un recull de les adreces que hem anat visitant per a confeccionar el nostre estudi. A aquestes adreces trobareu informació més detallada sobre els temes que s’ha tractat al llarg del treball. Al final hi ha algunes adreces de referència general per als qui treballen en el món de la genètica.

ESPEREM QUE L’ESTUDI SIGUI DEL VOSTRE AGRAT ESPEREM QUE L’ESTUDI SIGUI DEL VOSTRE AGRAT. Per a qualsevol comentari podeu dirigir-vos a: Sonia.Casillas@campus.uab.es marta.codinac@campus.uab.es