Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
La planificació estratègica al Campus de la
Formació permanent del professorat
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Eines per avaluar centres educatius
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI?
Ports Nets: Un model de gestió integrada
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
EL PLA INDIVIDUALITZAT
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Presentació de la Guia per a la identificació i
4 SERVEI DE DINAMITZACIÓ DEL PACTE TERRITORIAL PER L’OCUPACIÓ
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Seminari d’Educació Especial
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
PLA PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA Criteris i instruccions Curs
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
Serveis de Formació.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
PLA PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA Criteris i instruccions Curs
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Projecte d’Itineraris Formatius
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Pla Integral de Salut Mental
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
I Jornades de Mobilitat Internacional del PAS
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
Pla de Formació de Centre
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
Presentació de resultats
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Biblioteca Escolar “Puntedu” un espai de coneixement i aprenentatge
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre Suport del Servei Educatiu: - Formació - Assessorament - Recursos per al currículum Gestió de la informació i la obtenció de recursos

El Pla de Formació de Centre (PFC)(1) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 El Pla de Formació de Centre (PFC)(1) Document que recull la planificació de la formació a mig termini de: - les necessitats formatives, - la diagnosi i - les accions formatives que permet millorar les competències de les persones per aconseguir els objectius fixats pel propi centre.

El Pla de Formació de Centre (PFC) (2) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 El Pla de Formació de Centre (PFC) (2) El PFC és una iniciativa o actuació dins la planificació estratègica que dóna suport per aconseguir part dels objectius La formació: “La missió de la formació és contribuir al desenvolupament de les persones perquè assoleixin els objectius organitzacionals” Text consensuat pels responsables de formació dels departaments de la Generalitat de Catalunya

El Pla de Formació de Centre (PFC) (3) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 El Pla de Formació de Centre (PFC) (3) Contingut del document: Plantejament de la relació de la formació i els obj. estratègics de centre Descripció del procediment de presa de decisió Detecció de necessitats formatives Diagnosi (prioritats formatives per blocs o apartats) Objectius (Específics, Mesurables, Acceptats, Realistes i Temporitzats) Relació d’accions formatives Temporització Avaluació de la formació realitzada

El Pla de Formació de Centre (PFC) (4) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 El Pla de Formació de Centre (PFC) (4) Característiques del/a responsable de formació: Forma part de l’equip directiu Coneix la realitat del centre educatiu Té capacitat de gestionar el coneixement dins del centre i aportar-ne d’externs* Té experiència pedagògica Poseeix certes habilitats socials i de lideratge Té capacitat per imaginar-se, construir i aplicar tècniques i dispositius formatius (enginyeria formativa)*

El Pla de Formació de Centre (PFC) (5) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 El Pla de Formació de Centre (PFC) (5) Tasques del/a responsable de formació del centre Planifica la formació (interpreta dèficits i necessitats, fixa els objectius formatius, proposa dispositius formatius)* Realitza (o coordina) el seguiment de la formació* Ajuda a incorporar els aprenentatges nous a la tasca diària (gestió del coneixement)* Ofereix pautes i criteris per avaluar la formació* * Amb el suport i l’assessorament del SE

El Pla de Formació de Centre (PFC) (6) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 El Pla de Formació de Centre (PFC) (6) On som On volem arribar Necessitats Millorar dèficits Desenvolupar nous projectes Canviar aspectes de gestió Planificar noves organitzacions de l’alumnat Incorporar noves metodologies Objectius estratègics de l’organització (de centre, d’etapa, d’àrea…)

El Pla de Formació de Centre (PFC) (7) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 El Pla de Formació de Centre (PFC) (7) FORMACIÓ NO FORMACIÓ Criteris horaris profes Control puntualitat Augment maquinari PLA DE FORMACIÓ DE CENTRE ACCIONS RECURSOS OBJECTIUS Acció 1.1 Acció 1.2 Acció 2.1 Acció 2.2 Acció 2.3 Acció 3.1 ... Propi centre PFZ Formació individual Altres serveis (Col·legi llicenciats, Sindicats, Moviments Renovació Pedagògica,Univeristats i ICE ...) Altres... Objectiu 1 Objectiu 2 Objectiu 3 Objectiu 4 Gestió de currículum per competències - Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre

Suport del SE a la gestió de la informació (vessant extern) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2009-2010 Suport del SE a la gestió de la informació (vessant extern) Facilita materials didàctics i curriculars i altres recursos educatius Organitza intercanvis d’experiències, reculls i bancs de bones pràctiques Suport i difusió de les convocatòries públiques (Plans de millora i suport, Projectes d’Autonomia de centre, Projectes d’Innovació, Llicències d’estudis...) Proporciona recursos per al coneixement de l'entorn Ofereix treball en xarxa amb institucions i entitats sociocomunitàries de la zona Col·labora/coordina la transició de l’alumnat entre etapes educatives Promou i participa en la coordinació pedagògica entre etapes educatives