Validació del Qüestionari Inicial (C1)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
Advertisements

Aquesta presentació forma part de les activitats del projecte de R+D, finançat pel Ministeri d'Economia i Competitividad, titulat "Itineraris d'èxit i.
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
Informació a les famílies sobre 2n de Batxillerat i les PAU
MOBILITAT D’ESTUDIANTS ERASMUS
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
Xarxa Productes de la terra
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
Palma Mallorca, 23 de Juliol de 2016
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SELECTIVITAT 2013.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
Antecedents (el context) Centre IATIC
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Novetats en l’accés a la universitat
ESTADES FORMATIVES A EUROPA PER ALUMNES D’FP
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
TASCA 1 del Projecte: Identificar i analitzar la literatura sobre èxit i abandonament en la FP de nivell 1 i 2 de qualificació Antoni Cerdà i Navarro.
Assemblea informativa 8 de gener de 2010
8ª Convocatòria Planter de Sondeig i Experiments
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Validació de l’experiència professional
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
1 1.
Projecte d’Itineraris Formatius
Sistema de gestió SAP - SPA CETIC
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Tutora: Eloisa Lorente
Madelen Holmlund, Umeå University
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
La formació professional, una opció de futur i amb futur
Professor de secundària, biòleg, i algunes coses més…
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
EL PROCÉS INTEGRAL DE COMPETÈNCIES
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
TECNOLOGIA.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
RESULTATS DE L’ ESTUDI INTEGRAL
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
FEM SaluT 2018 UN PROJECTE DE PROMOCIÓ DE LA SaluT PER AL COL,LECTIU PROFESSIONAL DE L´HOSPITAL SANT RAFAEL.
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Pfra. Dolores Frías Navarro (Despatx: nº 111, primer pis)
SELECTIVITAT 2011.
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Socialització de llibres de text.
Validació de l’experiència laboral
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
BECA MEC DE INMERSIÓN LINGÜÍSTICA DE OTOÑO 2014
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Transcripción de la presentación:

Validació del Qüestionari Inicial (C1) Rubén Comas Forgas i Mercè Morey López. Palma Mallorca, 11 de Juny de 2015 Primeres Jornades del projecte "Itineraris d'èxit i abandonament a la formació professional del sistema educatiu de nivell 1 i 2"

Continguts Sobre el procés de validació - Objectius Persones implicades Metodologia Estat de la qüestió (què s’ha fet fins ara) Futures actuacions (què queda per fer) Resultats aconseguits i esperats

Objectius Aquesta activitat s'emmarca dins la Tasca 5 del projecte “Realitzar un estudi longitudinal dels itineraris formatius de l’alumnat que inicia una FP de nivell 1 o 2 del sistema educatiu (PCPI o CFGM)”. Objectiu 4 del projecte: “Aprofundir en el coneixement dels itineraris d'èxit i d'abandonament en la FP del sistema educatiu de qualificació de nivell 1 i 2 a Espanya” Persones implicades: Francesca Salvà (Responsable), Miquel F. Oliver, Teresa Adame, Oscar Mas, Patricia Olmos, Jaume Sureda, Ruben Comas, Mª Tugores, Mercè Morey, Bartomeu Mut, Mª Isabel Pomar, Immaculada Sureda, Lourdes de la Cruz

Objectius L'objectiu general de la tasca ha estat determinar la validesa i fiabilitat del qüestionari (C1) i proposar esmenes i canvis en el seu redactat i construcció final Procés de validació ha estat basat en la feina de Vargas & Hernández (2010) que aplicaren un mètode de validació d’un qüestionari per infermeria basat en una prova a experts extreta de Polit & Hungler (2000) i una prova pilot a una mostra d’infermeres

Mètode Fases elaboració C1 A) Anàlisi literatura (I. Sureda) B) Primera versió C1 C) Judici membres projecte D) Segona versió C1 E) Judici Experts F) Tercera versió C1 G) Administració mostra alumnat FP bàsica i grau mitjà H) Quarta versió C1 I) Judici Comissió Ètica UIB + membres projecte (M. Morey) J) Cinquena versió C1

Mètode Judici Experts Qui? 16 experts (6 amb experiència FP i secundària + 10 docents universitaris amb experiència recerca CCSS i/o FP) Quan? Octubre-Novembre 2014 Com? Basats en Polit & Hungler (2000) dos nivells anàlisi: a) rellevància ítems i preguntes; b) pertinença ítems i preguntes (veure model de qüestionari per avaluar enviat als experts)

Resultats Judici Experts La formulació de certes preguntes es va modificar en base a suggeriments d’experts així com l’ordre de certes preguntes/ítems/dimensions Escala de valoració de cada ítem 1 a 4 on Pertinència: 1. no pertinent, 2. poc pertinent, 3. pertinent, 4. molt pertinent. Rellevància: 1. no rellevant, 2. poc rellevant, 3. rellevant, 4. molt rellevant. Mitjana pertinença: 3,68 (valor mínim 3 / valor màxim 4) Mitjana rellevància: 3,65 (valor mínim 3 / valor màxim 4)

Resultats Administració qüestionari (versió 3ª després judici experts) a alumnat d’FP Qui? 172 alumnes d’FP de Mallorca (24,4% FPB // 75,6% FPM) (65,1% Homes // 35,9% Dones) (Edat mitjana: 18,4 anys) Quan? Desembre-Gener 2014 On? IES Ses Estacions + Es Liceu

Resultats CONSISTÈNCIA INTERNA / FIABILITAT DELS ITEMS MESURATS A ESCALA PEL QÜESTIONARI La mesura de la fiabilitat mitjançant l'alfa de Cronbach assumeix que els ítems (mesurats en escala tipus Likert) mesuren un mateix constructe i que estan altament correlacionats. Com més a prop es trobi el valor de l'alfa a 1 major és la consistència interna dels ítems analitzats. Com a criteri general, George & Mallery (2003, pàg. 231) suggereixen les recomanacions següents per avaluar els coeficients d'alfa de Cronbach: - Coeficient alfa> .9 és excel·lent - Coeficient alfa> .8 és bo - Coeficient alfa> .7 és acceptable - Coeficient alfa> .6 és qüestionable - Coeficient alfa> .5 és pobre - Coeficient alfa <.5 és inacceptable

Resultats CONSISTÈNCIA INTERNA / FIABILITAT DELS ITEMS MESURATS A ESCALA PEL QÜESTIONARI (8 preguntes) Resultats: 4 preguntes amb Alfa Cronbach ≥ 0,8 1 pregunta amb Alfa Cronbach ≥ 0,7 1 pregunta amb Alfa Cronbach ≥ 0,6 (es va eliminar 1 ítem i Alfa Cronbach 0,666) 1 pregunta amb Alfa Cronbach ≥ 0,5 (es va eliminar 1 ítem i Alfa Cronbach 0,677) 1 pregunta amb Alfa Cronbach ≥ 0,2 (pregunta referida a comportaments disruptius a classe; es va decidir mantenir la formulació)

Resultats CONSISTÈNCIA INTERNA / FIABILITAT DELS ITEMS MESURATS A ESCALA PEL QÜESTIONARI (8 preguntes) Resultats: Es varen anotar comentaris i incidències i es varen reformar/eliminar algunes preguntes en base als comentaris del participants en la prova pilot Resultat: dos models C1 (FPGB FPGM)

Resultats Tasques a fer ... Redactar informe procés validació (Finalitzat finals setembre 2015)

Resultats Publicacions Acceptades 3 ponències a congressos internacionals (veure web del projecte) http://itinerariosfp.org/es/p/19/participacion-en-congresos.html En elaboració 1 Article per revista acadèmica (Sureda, Comas & Salvà) –previst finals Juliol-

Referències George, D., & Mallery, P. (2003). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference. Boston: Allyn & Bacon. Polit, F., & Hungler, P. (2000). Investigación científica en ciencias de la salud, principios y métodos. México: McGraw-Hill Interamericana. Vargas, C., & Hernández, L. M. (2010). Validez e confiabilidade do questionário “práticas de autocuidado das mulheres durante o pós-parto”. Avances en Enfermería, 28(1), 96-10.

Gràcies PER LA VOSTRA atenció PREGUNTES… COMENTARIS… Gràcies PER LA VOSTRA atenció