Què passa amb ’examen final?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L’experiència d’ús del dossier aprenentatge a l’assignatura CSD de la EETAC - UPC Barcelona 10 i 11 de novembre de 2011.
Advertisements

Avaluem per assolir l’aprenentatge significatiu dels alumnes
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Secció Campus Castelldefels - EEL
Velles assignatures d’E.T. de telecomunicacions:
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Avaluem per assolir l’aprenentatge significatiu dels alumnes
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
HISTÒRIA 2n BTL Presentació Professor: Miquel Caelles
Què hem estat fent aquests anys?
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
APRENENTATGE MULTINIVELL
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
HISTÒRIA del MÓN CONTEMPORANI
Com reestructurar una assignatura en aprenentatge cooperatiu ?
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Avaluem per assolir l’aprenentatge significatiu dels alumnes
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Introducció i objectius
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
ECONOMIA BAT1 Presentació Professor: Miquel Caelles
Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe
Francesc J. Sànchez, Josep Jordana
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
Un exemple de PBL a l’EETAC
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Avaluem per assolir l’aprenentatge significatiu dels alumnes
TECNOLOGIA.
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Aprenentatge integrat de continguts i d'anglès
LINGUATECH Aprenentatge integrat de continguts i d'anglès a l’assignatura circuits i sistemes digitals Francesc J. Robert Josep Jordana,
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Programem les activitats Presentació
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Assessorament de la Formació en Competències
Aula Oberta IES Arnau Cadell
EL QUADRAT LES MARIETES.
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
Presentació assignatura
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

Què passa amb ’examen final? ¿Què és en aquests moments? Es tracta d’una prova que dóna uns resultats a partir dels quals, i amb independència del què ha passat durant el curs, es prenen les decisions més importants sobre la qualificació final de l’estudiant El nou enfocament: Pensa activitats de les quals els alumnes no puguin escapar-se sense haver après, Aconsegueix que les facin … I si arriben al final, aprova’ls Llavors ... Què pinta l’examen final en tot això?

L’examen final Dificultats que planteja Només permet avaluar competències de baix nivell en la taxonomia de Bloom (rote or superficial learning) No permet avaluar competències transversals (treball en grup, aprenentatge autònom, etc.) Ofereix a l’estudiant una via alternativa (fictícia) per l’estudiant que es veu aclaparat o angoixat: “La cosa es posa difícil. Ho deixo i ja em prepararé per l’examen final” Els estudiants ens sorprenen amb els seus projectes, però ens deceben amb els seus exàmens

El nou paper dels exàmens Exàmens individuals (controls, proves, etc.) durant el curs per verificar que cada estudiant adquireix uns coneixements bàsics mínims prèviament establerts Una variant és fer-los “sorpresa” i de curta durada per no alterar el funcionament de les classes (augment d’assistència a classe presencial) La resta de coneixements/competències s’avaluen a través de les tasques (exercicis, projectes, etc.) que realitzen els estudiants (moltes vegades en grup). Com que si el grup va bé, aprenen, els controls de coneixements bàsics són en realitats proves per verificar si els grups funcionen

Example of an assessment scheme Rubrics and examples from previous terms, facilitates assessing and giving fast feedback Exercises + Includes an oral presentation and a written report Individual test + Examples to demonstrate content learning, cross-curricular skills development and reflection Application Project 6 deliverables with voluntary improvement + e-Portfolio 4 individual unannounced exams + Participation and attitude Continuous assessment: you’ll always know where you are and what you have to do to improve III Jornada sobre Aprenentatge Cooperatiu

L’esquema d’avaluació: un altre exemple 10% Lliurar a temps almenys el 80 % dels lliurament o encàrrecs individuals (la nota es redueix si els lliuraments es fan fora de termini) 10% Lliurar a temps almenys el 80 % dels lliurament o encàrrecs de grup (la nota es redueix si els lliuraments es fan fora de termini) 10% Un exercici individual a la setmana 7 20% Un exercici individual a la setmana 13 10% Primer lliurament (parcial) del projecte (amb la mateixa nota per a tots els membres del grup) 20% Segon lliurament (final) del projecte (amb la mateixa nota per a tots els membres del grup) (possible presentació oral) Avaluació entre companys 10% Prova individual sobre el projecte 10% Valoració subjectiva del professor

Conclusió Utilitzeu l’avaluació (i tot l’esquema de qualificació) no pas tant com un mecanisme de verificació de coneixements, sinó com estímul per aconseguir que els alumnes facin les tasques (millor en grup) que els conduiran inexorablement a l’aprenentatge.

Per concloure ... Activitat: Intenteu realitzar un esquema d’avaluació (formativa/sumativa) per la vostra assignatura