ESCOLA OCTAVIO PAZ Educació infantil – Cicle inicial Procés d’aprenentatge de la lectura: Habilitats per a la descodificació Educació infantil – Cicle inicial 1
Procés d’aprenentatge de la Lectura: Habilitats de descodificació Fases de la lectura
Mostra d’activitats Lectura guiada P-3 “La tardor” Lectura guiada P-4 “Cançó: El Nadal ja és aquí” Lectura compartida P-4 “Nadal ja ha arribat” Lectura guiada P-5 “Joc de lectura” Fluïdesa lectora 2n “Conte El lleó i el ratolí Lectura guiada 1r “Les lletres amagades”
LES FULLES CAUEN DELS ARBRES Lectura guiada P-3 “La tardor” LES FULLES CAUEN DELS ARBRES PDI video
Lectura guiada P-4 Cançó: “El Nadal ja és aquí” A partir d’un text escrit amb lletres de pal i aplicant diferents estratègies l’infant arribarà a llegir lo.
Abans Formulació d'hipòtesis: Què veiem aquí? Només hi ha lletres? Lectura compartida P-4 “Nadal ja és aquí” Abans Formulació d'hipòtesis: Què veiem aquí? Només hi ha lletres? On són les lletres i on les imatges? Què veiem a la imatge? Què ens podria dir el text? Per què? Com ho has sabut?
Durant Endevinem que hi diu a les targetes i localitzem aquestes paraules en el text. Fem una lectura conjunta del text, resseguint les paraules amb una vareta. Després Fem l’última lectura coral tots junts resseguint el text amb la vareta i sense anticipar-nos al que diu. Petit llibre individual per practicar el text a casa.
“Joc de lectura: Endevina, Lectura guiada P-5 “Joc de lectura: Endevina, endevina” Abans de la lectura: Creació d'expectatives Objectiu de la lectura
MENU Durant la lectura Després de la lectura
“Les lletres amagades” Lectura guiada 1r “Les lletres amagades”
“conte El lleó i el ratolí Fluïdesa lectora 2n “conte El lleó i el ratolí Modelatge del mestre Lectura assistida: lectura coral, lectura amb eco i lectura per parelles
Lectura expressiva: preparació Relectura del conte