Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Advertisements

Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
La qualitat, garantia de millora.
Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
La regeneració lingüística de la nació catalana
EURO-MANIA EN CATALÀ 29 de novembre de 2011
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
Les varietats lingüístiques
IES Josep Maria Quadrado
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
APRENENTATGE MULTINIVELL
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PREINSCRIPCIÓ DE QUART.
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES I ESTRÀTEGIES DOCENTS
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Catalunya, nou estat d’Europa?
Edició 2017 Reunió amb famílies.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Tesis Doctorals en Xarxa
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
ENS TROBEM DE NOU.
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
2. El materialisme històric de Marx
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge en xarxa
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
ENFOCAMENT PLURILINGÜE ANGLÈS I FRANCÈS. ENFOCAMENT PLURILINGÜE ANGLÈS I FRANCÈS.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Barcelona podria tenir una Via Verda com la Ruta del Carrilet de Girona.
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Sant Feliu de Llobregat
EL LLENGUATGE COL.LOQUIAL
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Normativa i documentació
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines Claudia Vallejo – Júlia Llompart – Katia Pozos Universitat Autònoma de Barcelona Grup GREIP / Grup ERDISC

Què opines d’aquestes frases...? ‘La presència de moltes llengües genera confusió, desordre i divisió’ ‘Hi ha llengües que són més importants que d’altres ‘Una nació = una llengua = una cultura = una religió’ ‘La presència de moltes llengües genera confusió, desordre i divisió’ ‘Hi ha llengües que són més importants que d’altres ’

Quina realitat tenim a ciutats europees com Barcelona? Els escolars de les ciutats europees conviuen des de fa temps en entorns educatius de diversitat lingüística i cultural: Resultat dels desplaçaments físics de les persones Resultat de la connectivitat de les persones a través de mitjans digitals Els escolars de les ciutats europees conviuen des de fa temps en entorns educatius de diversitat lingüística i cultural: Resultat dels desplaçaments físics de les persones Resultat de la connectivitat de les persones a través de mitjans digitals Diversitat, ‘Superdiversitat’ del segle XXI

Quines llengües es parlen a Catalunya? Variacions del català i el castellà i… més de 300! Com gestionem aquesta realitat? http://www.gela.cat/doku.php?id=llengues

Pràctiques plurilingües de l’alumnat Procediments que fan servir els aprenents de llengües quan troben un obstacle Reducció dels objectius I continguts comunicatius Substitució fent servir altres llengües o gestos Solucions aproximades (per exemple inventar paraules) Més favorables per a la comunicació I l’aprenentatge de llengües Autora: Moore 2015

Evolució d’un enfocament additiu monolingüe a un enfocament plurilingüe i dinàmic

Estratègies, eines i recursos per promoure el plurilingüisme 1. Treball per projectes

2. Enfocaments plurals de les llengües i de les cultures Son enfocaments didàctics que utilitzen activitats d'ensenyament-aprenentatge que impliquen alhora vàries (més d'una) varietats lingüístiques i culturals. Podem distingir quatre enfocaments plurals: l'enfocament intercultural  el despertar a les llengües  la intercomprensió entre llengües parents  la didàctica integrada de les llengües apreses

Estratègies, eines i recursos per promoure el plurilingüisme Projecte “Les feines del mar” de Pepa Rocha i grup GREIP: http://feinesmar.blogspot.com.es/ Altres materials del grup GREIP: http://grupsderecerca.uab.cat/greip/content/materials Video del grup GREIP “Collage: Desfent prejudicis lingüístics”: http://www.youtube.com/watch?v=hxnOKocBep0 Altres videos grup GREIP: http://grupsderecerca.uab.cat/greip/content/v%C3%ADdeos-publicats- pel-grup-greip Materials CARAP: http://carap.ecml.at Decàleg ‘Sigues lingüísticament sostenible’: http://www.intercat.cat/docs/decaleg_ca.pdf

barcelona.cat/educacio www.plurilingual.eu barcelona.cat/educacio