Treball i aprenentatge en xarxa

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Diapositiva de presentació
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Programa de Transició Escola Treball
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
UNA EXPERIÈNCIA D’ESCOLARITAT COMPARTIDA
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
La cultura del Treball Educatiu en Xarxa (TX) El rol dels PEE
APRENENT JUNTS.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
REPERCUSIONS DEL NOU MODEL EN ELS SERVEIS SOCIALS LOCALS
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Anàlisi crítica de la transversalitat
Formació per als equips directius d’educació secundària
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
El currículum a l’educació primària
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
70º JORNADA DIM DE TARDOR –
No hi ha raó sense emoció
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
MEDIACIÓ COMUNITÀRIA ICQP.
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Treball i aprenentatge en xarxa *

Treball i aprenentatge en xarxa, per què? Perquè la xarxa és l’única forma organitzativa que pot donar resposta als reptes educatius. Capacitat de donar continuïtat i coherència educativa. Suport a la innovació Adaptació al canvi Enfortiment de la cohesió social Font: Centros educativos: ¿islas o nodos?. Gené Gordó i Aubarell *

Què entenem per Treball i aprenentatge en xarxa Una xarxa d’aprenentatge efectiva és un grup de persones que té sistematitzat processos que li permeten treballar unides entorn a un projecte, compartint significats i creant coneixement col·lectivament i que tenen la capacitat de promoure i mantenir l’aprenentatge de tots els agents que intervenen en la xarxa del Treball en Xarxa (metodologia) al Treball i Aprenentatge en Xarxa (nova cultura) *

Principis Actuació global i integral. Anar més enllà de les mesures parcelades amb un plantejament i organització capaç de donar continuïtat i coherència educativa. Coresponsabilitat. Cooperació i interacció entre els diferents nodes d’una xarxa. Complementarietat. Reforçar l’especialització i cercar en la complementarietat una acció sinèrgica i eficient. Construcció i gestió col·lectiva del coneixement. Creació de coneixement des de les competències personals i professionals dels agents educatius Confiança. Construcció de relacions de confiança entre tots els agents educatius del territori. *

Objectius El Treball i Aprenentatge en Xarxa (a l’àmbit educatiu) té com a missió contribuir a l’èxit educatiu i la cohesió social. Per aconseguir aquesta finalitat es proposen els següents objectius: Donar resposta comunitària als reptes educatius Aportar continuïtat i coherència educativa. Implicar a tota la comunitat educativa. Promoure la comunicació, el diàleg i la comprensió entre diferents col·lectius *

Estadis Coneixement dels diferents agents de la comunitat educativa Creació d’espais de trobada, d’ intercanvis i d’aprenentatge (organització) Diagnòstic compartit Projecte educatiu compartit – coresponsabilitat en objectius / processos / actuacions/valoració Coordinació entre els diferents agents per posar en comú pràctiques i estratègies Cooperació en les activitats, pràctiques,... *

CANVI CULTURAL: Ruptura amb l’arquetip tradicional Homogeneïtat: “la ceguesa davant dels canvis”, oferir la mateixa fórmula per donar resposta a diferents problemes. Descontextualització: les polítiques educatives s’han plantejat d’una manera homònima en contextos ben diferenciats, ha prevalgut el principi d’universalitat. Segmentació: El territori actua de manera autònoma sense connexió amb la resta. Acumulació: Les intervencions segmentades molt sovint donen lloc al fenomen d’acumulació de projectes, de recursos, de professionals,...sense projecte compartit. Especialització: Un grau elevat d’especialització ha convertit les actuacions educatives en actuacions aïllades i que no tenen en compte la complexitat i la globalitat del subjecte en les seves intencions. *

CANVI CULTURAL: del projecte de centre al Projecte d’àmbit comunitari Polítiques educatives tradicionals Treball i Aprenentatge en Xarxa Focus d’atenció Individual - Aula Context - Comunitari Forma d’intervenció Sectorial Transversal – global Subjecte de les polítiques Monocèntric (escola) Policèntric (escola, família, comunitat, ...) *

CANVI CULTURAL: Què implica Aquest procés de canvi cultural implica: Respostes contextualitzades i integrals (proposta comunitària) Responsabilitat compartida Capacitat de donar resposta a problemes complexos Representativitat dels diferents agents educatius d’un territori Organització horitzontal Treballar buscant la complementarietat de les competències personals i professionals dels agents educatius. Promoure espais de participació Compartir i optimitzar recursos *

El treball en xarxa... “permet entendre l’educació com a tasca comunitària, en la qual s’impliquen professionals amb diferents funcions per atendre la diversitat i garantir col·lectivament el desenvolupament òptim dels processos educatius”. (Revista d’Innovació i Recerca en Educació, num1 UB) 2008 *