LABORATORI D’ENGINYERIA QUÍMICA II

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TECNOLÓGIC-CIENTÍFIC
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
Tema 3. L’Univers i el Sistema Solar. Pàg 36
Impress 3... Posa-hi un fons!
L’ERA DEL MAQUINISME Àlex Mogena.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
Introducció a la Geografia del Turisme
Escola Orlandai 4t CURS.
Elaboració d’un mapa temàtic
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Propietats relacionades amb l'aspecte extern Altres propietats
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
MESCLES I DISSOLUCIONS
APRENENTATGE MULTINIVELL
Anàlisi econòmica i financera
Per què hi ha objectes que suren i objectes que no suren?
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
COM PRESENTAR UN TREBALL
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
Library and Information Science Abstract
L’informe de laboratori
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Experimentam amb la ciència
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
9.1 Joc del 15 (Joc de taula) Objectius
COMENTARI DE GRÀFICS.
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Impress 2... Edita la teves presentacions!
Avaluació de preparació Agile <nom de la solució>
Viatge a l’interior de la matèria.
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
EXPERIMENT SOBRE EL TABAC
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
TRIGONOMETRIA Conceptes bàsics: Triangle (tres costats i tres angles)
GO PRO Martí Macià 5è A.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
9.3 Joc de Nim (Joc amb mistos)
LES ESTRELLES Joan Osiris Zoey Carlota .
Funcionament del polímetre, multímetre o tester
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Títol de la presentació
Com fer una presentació? Comunicació oral
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
MOHAMED ELAGOUBI ABRIL 2009 IES OLORDA
Dia Mundial dels Defectes Congènits 3 de Març de 2017
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
MÀGIA POTÀGIA.
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Com fer un PREZI….
LES PIRÀMIDES Jordi i Andrea.
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
El Treball de Recerca.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
VIRAT FOTOGRÀFIC VIRAT FOTOGRÀFIC
Introducció a l’anàlisi d’agrupaments (cluster)
REQUISITS PER LA PRESENTACIÓ
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

LABORATORI D’ENGINYERIA QUÍMICA II Les presentacions de laboratori han de ser concises i capturar l’essència de l’experimentació al laboratori. Hi ha una varietat de tècniques per a fer presentacions efectives, i aquesta presentació us marca certs camins per a preparar les vostres presentacions. Les presentacions en blanc i negre són acceptables. Les presentacions en color són útils quan has d’utilitzar un codi de colors. Malgrat tot, aneu amb compte amb l’ús dels colors; si les diapositives estan massa carregades o tenen masses dibuixos, poden distreure a l’audiència. Una presentació típica contindria les següents seccions: Pàgina de títol + índex dels objectius Introducció i Situació Descripció dels intruments Procediment Resultats i discussió Conclusió i recomanacions 1

Sensors Químics John Drake, Tina Smothers and Richard Rabbit Department of Chemical Engineering University of California, Los Angeles Prepared for ChE 104A Instructors: H. Monbouquette and Y. Cohen Objectiu: Avaluar l’exactitud de tres sensors químics en la detecció del benzè en l’aigua Mesurar els nivells de benzè en dos punts de la Badia de Santa Mònica 2

Introducció i Situació Perquè és important monitoritzar les concentracions de benzè en l’aigua dels espais naturals? Quin tipus d’instruments existeixen per la detecció del benzè i la seva monitorització? Tots els instruments treballaran amb igual exactitud dins d’un cert rang de concentracions? Explicar les limitacions. 3

Instruments Descriu els tres instruments sel·leccionats per l’evaluació Quines són les característiques de cada instrument Hi ha alguna precaució especial que s’ha de prendre quan es fan servir els instruments? Quina és l’exactitud prevista i fiabilitat dels instruments? Es pot posar un diagrama o un dibuix dels instruments per recolzar la presentació 4

Sistema HPLC per l’anàlisi del Benzè en l’aigua 5

Procediment (I) Descriu breument el rang de mesures obtingudes amb cada instrument: Instrument A: HPLC (High Pressure liquid Chromatograph) amb detector UV. L’instrument es va calibrar fent servir els patrons d’un rang de concentracions de 10 ppb - 1000 ppb Les mesures de la concentració estan dins del rang 10 ppb - 100 ppb. Instrument B La calibració es va fer amb concentracions dins del rang 10 ppb -400 ppb Les concentracions es van mesurar dins del rang 100 ppb - 500 ppb Instrument C Rang de calibració: 50 ppb - 700 ppb Rang de les mesures de la concentració: 50 ppb - 600 ppb 6

Procediment (II) Descriu breument el procediment experimental seguit en els experiments Breument repassa els passos principals seguits en l’experimentació Descriu i justifica l’ordre en què es van prendre les mesures Fes un llistat de totes les eïnes que vas fer servir per l’anàlisis de les dades (p.ex. Paquets estadístics d’anàlisis i programes d’ajustament de corbes) Nota: no cal que copiis exactament els passos d’experimentació que et posava al manual. Malgrat tot, pots anomenar o resumir breument les parts del procediment d’experimentació que consideris imprescindibles per explicar l’anàlisi de resultats. 7

Resultats i Discussió S’ha de presentar un resum dels resultats i una discussió (anàlisi), posant gràfics i taules de les troballes més important de la investigació. 8

Breakthrough Curve for Benzene using XUS Column Q = 20 ml/min Co= 250 mg/l Bed volumes=(Q*t/V) V - volume of column, ml t - time, min 9

Repeatability of Measurements Q = 20 ml/min Co= 250 mg/l Bed volumes=(Q*t/V) V - volume of column, ml t - time, min Mass of benzene adsorbed onto XUS resin, relative to initial measurement, qref. 10

Conclusions Recommendations Resumeix les conclusions més importants. Les conclusions han d’estar basades en els teus resultats, no en els resultats exposats al manual de laboratori o en altres fonts bibliogràfiques. Si les teves conclusions són semblants a les que es troben a la bibliografia, significa que la bibliografia recolza les teves conclusions. Exemple de recomanacions: El funcionament del sistema HPLCS hauria de ser evaluat a diferents cabals per tal d’optimitzar el temps d’anàlisi. Es podrien fer servir columnes XUS més curtes per tal d’escurçar el temps d’anàlisi. Recommendations 11