LA CURA EN AMBIENT HUMIT TERUEL CALERO, Mª PILAR; ABS VALLS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

L’ERA DEL MAQUINISME Àlex Mogena.
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
LA PLUJA ÀCIDA.
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
La Consolidació de la Infermera com a Gestora de Casos
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Introducció de TEDIs (COACs) Versió 4.0
Anàlisi econòmica i financera
Tutors: Rosa Torrens i Víctor Valero
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
DE LA GARROTXA A L’EMPORDÀ, VIU EL FLUVIÀ
Realitzat per l’Associació Progressista de Catalunya
Library and Information Science Abstract
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
COMENTARI DE GRÀFICS.
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
H. EBBINGHAUS. ELS PRIMERS ESTUDIS SISTEMÀTICS SOBRE MEMÒRIA
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
EXPERIMENT SOBRE EL TABAC
2. L’idealisme absolut de Hegel
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
INTRODUCCIÓ OBJECTIU MATERIAL I MÈTODE RESULTATS CONCLUSIONS
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
6è ESCOLA CERVANTES. BARCELONA.
III Jornada de transport sanitari
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Infermer Oscar Rochera
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Carta d’un infant als seus pares.
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LES CURES D’INFERMERIA SÓN CLAU EN
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
CUINAR, UNA ACTIVITAT HUMANA
FEM SaluT 2018 UN PROJECTE DE PROMOCIÓ DE LA SaluT PER AL COL,LECTIU PROFESSIONAL DE L´HOSPITAL SANT RAFAEL.
LES CONJUNCIONS.
Accessibilitat web per a discapacitats visuals
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
Principi del canvi (immanent)
Observa aquesta balança i mira quins canvis hi fem
Marcos Escolano, Carles Casamiquela i Adrià Doménech
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Projecte: Videojocs.cat
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
III Jornada de casos clínics en Vacunes per a l’Atenció Primària
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
LES CONJUNCIONS. DEFINICIÓ > Les conjuncions són partícules invariables de relació. Poden enllaçar dos o més mots, de la mateixa manera que les preposicions.
Enllaç químic El sistema periòdic David Mor Elbal.
Transcripción de la presentación:

LA CURA EN AMBIENT HUMIT TERUEL CALERO, Mª PILAR; ABS VALLS LA CURA EN AMBIENT HUMIT TERUEL CALERO, Mª PILAR; ABS VALLS. PRATS CAELLAS, ANNA; ABS ALT CAMP EST. MASSO MOR, Mª EUGÈNIA; ABS EL MORELL. BELLA POBLET, XAVI; ABS MONTBLANC. INTRODUCCIÓ: Les ferides cròniques generen una despesa sanitària important. Moltes vegades les ferides es compliquen i el seu procés de cura s’allarga. És per això que s’ha realitzat un curs de cures en totes les Àrees Bàsiques de Salut de la DAP de Tarragona, on s’ha explicat la cura en ambient humit. La cura en ambient humit és la que controla l’exsudat, s’escull l’apòsit i es tracta la pell perilesional. Aquest tipus de cura ha demostrat científicament major efectivitat i millor cost benefici, enfront de la cura seca tradicional. OBJECTIUS: Conèixer si les infermeres de les Àrees Bàsiques de Salut de Montblanc, Alt Camp Est, El Morell i Valls, després de fer un curs bàsic de cures de ferides de la pell, han augmentat les cures humides i alhora han disminuït les cures seques tradicionals. MATERIAL I MÈTODE: Recollida de dades transversal, mitjançant una enquesta via correu electrònic, a totes les infermeres de les Àrees Bàsiques de Salut de Montblanc, Alt Camp Est, El Morell i Valls i comparant els resultats amb un estudi anterior que s’havia realitzat abans de impartir el curs de cures. RESULTATS: CONCLUSIONS: El curs ha estat efectiu, ja que hem pogut observar canvis en les cures de les infermeres. És important destacar que les infermeres fan una previsió de material mitjançant receptes, cosa que pensem que això també ha ajudat a fer menys cures seques. Abans del curs, un 25% d’ infermeres realitzaven cura seca, després d’ impartir el curs, han canviat la seva pràctica per una cura en ambient humit i només el 10% de les infermeres segueixen utilitzant la cura seca.