Curs 2012-13 4t.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Advertisements

Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
BENVINGUTS 6é de Primària
Toca fusta FENT DECORATS
Reunió informativa d’inici de 2n ESO
Reunió informativa d’inici de 3r ESO
BENVINGUTS I BENVINGUDES
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Reunió famílies Curs 2016/2017 ESCOLA SANT ÀNGEL.
Vilafranca del Penedès
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
BENVINGUTS A ESQUIROLS!
Reunió famílies Curs 2015/2016 ESCOLA SANT ÀNGEL.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
PRESENTACIÓ TUTORA NORMES BÀSIQUES DE L’AULA FUNCIONAMENT DE L’AULA HORARI DEL GRUP EQUIP DOCENT HORARI D’ATENCIÓ A PARES EIXIDES EXTRAESCOLARS BLOG DEL.
S.xx Els trotatemps CURS
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Reunió final de curs juny del 2018
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
La consciència fonològica a P-4
BIENVINGUTS 5é B de Primària
ORGANITZACIÓ DEL 4t d’ESO
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
JORNADA D’ORIENTACIÓ AL BATXILLERAT
Seminari d’Educació Especial
Distribució de les hores del currículum
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
4t C- Laura Madrià (subs. Toñi Ramírez)
Presentació de 1r d’ESO Curs
Ignasi Melé i Farré Curs è.
3r de Primària Escola Pau Casals Sabadell
Curs
Benvinguts a la Jornada de Portes Obertes
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
REUNIÓ D´AULA P4 CURS
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Benvinguts a tercer.
Inici del curs setembre de 2018
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
IES ANGELETA FERRER I SENSAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Acollida ESO Curs 201 _-201 _ BENVINGUTS curs ESO Grup
BENVINGUTS A FORMIGUES!
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Socialització de llibres de text.
2n de primària Curs Escola La Serreta.
ESCOLA ELS QUATRE VENTS Sant Jaume dels Domenys ETAPA: PRIMÀRIA Els nens i nenes de 5è CICLE SUPERIOR.
La consciència fonològica a P-5 i 1er
P-5 Curs
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
Reunió final de curs juny del 2018
Somus romanis CURS
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
CURS r.
BENVINGUTS !!!!.
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
Transcripción de la presentación:

Curs 2012-13 4t

Presentació dels mestres Tutors: Merche (4t A)‏ i Isabel (4t B) Anglès: Núria Música: Diego Educació Física: Rosa Educació Especial: Mon Religió: Meritxell Plàstica : Fèlix Educació Artística: Jose Medi i experimentació: tutores i Assumpta Castellà: tutores Psicòloga: Anna Tutoria: tutores Entrevistes: dimecres (quan no tinguem claustre) i divendres de 12.30 a 13.30

L’alumne de 4t *ÀMBIT COGNITIU *DESENVOLUPAMENT AFECTIU I EMOCIONAL Més interès pel món real, pel seu funcionament i més necessitat de rebre informació . *DESENVOLUPAMENT AFECTIU I EMOCIONAL Es produeix un desenvolupament progressiu de l’autonomia que afavoreix una independència respecte dels pares Té predilecció pels grups del mateix sexe. Resolen els problemes que els envolten utilitzant un coneixement més objectiu de la realitat. *DESENVOLUPAMENT MOTOR Presenten en termes globals una bona coordinació general, tant en repòs com en moviment. Aquesta situació els possibilita un domini adequat de l'espai que afavoreix que s'hi puguin organitzar bé.           

DINÀMICA DEL CURS Organització i funcionament Carpeta negra: per guardar feines que es van fent. Carpesà: arxivar el que es va acabant. Deures: dilluns , dimecres (mates) i divendres (català). Qualsevol dia poden portar feina de reforç o per acabar a casa. Han de portar sempre la carpeta viatgera. Importància de l’agenda: és un mitjà important de comunicació entre els mestres i les famílies, les notificacions s`han de fer sempre a través d’aquesta. Ús de la llibreta en les àrees de matemàtiques i català. Full d´incidència:Els alumnes que no respectin alguna norma d´escola o d´aula portaran a casa un full on es comunicarà el fet. La família l´haurà de signar i l’alumne el retornarà a l’escola. Important: caldria fer una reflexió familiar positiva.

Llengua catalana i llengua castellana Descripció Àrees Llengua catalana i llengua castellana Desenvolupament de la competència en llengua catala-na/castellana com a vehicle de comunicació parlada o escrita. Comprensió i elaboració de diferents tipus de textos escrits: narratiu, descriptiu, expositiu, informatiu, poètic. Potenciació i seguiment de la lectura a classe i a casa per millorar la comprensió lectora, eina bàsica per a qualsevol aprenentatge. Treball progressiu en el coneixement sobre el funcionament de la llengua: gramàtica, ortografia, lèxic,…

Llengua estrangera (anglès) Treball de les quatre habilitats: parlar, escoltar, llegir i escriure (a CM adquireixen més importància). Les sessions es fan en anglès, excepte quan s’ha d’explicar algun examen. Mig grup quinzenal (aprofundiment de la parla) Matemàtiques Aprofundiment en la classificació dels polígons i els cossos geomètrics. Ús del compàs i del transportador. Numeració fins la unitat de milió. Repàs i consolidació de les 4 operacions bàsiques. El nombre decimal i la fracció. Interpretació de gràfics i taules. Unitats de mesura.

Habilitats motrius bàsiques. Habilitats socials. Jocs. Música Integració dels coneixements adquirits de llenguatge musical en l’aprenentatge d’un instrument musical: la flauta. Treball de la veu i postura corporal, sense oblidar la dansa, l’audició i el llenguatge musical. Educació Física Habilitats motrius bàsiques. Habilitats socials. Jocs. Vestuari (full informatiu)

Coneixements del medi natural, social i cultural Treball dels continguts de l’àrea amb activitats de reforç i ampliació (geografia física i política de Catalunya, les matèries i els materials, les diferents etapes de la història, les màquines i el treball…). Projecte: “El nostre passat” Treball experimental al llarg del curs dels diferents continguts . Plàstica i Educació Artística Desenvolupament sensibilitat artística i creativa. Desenvolupament tècniques artístiques. Coneixement d’autors i obres artístiques i la seva contextualització en el temps històric. Organització i preparació dels materials i tècniques . Vestuari: - mitjons i roba còmode (Artística) . - samarreta ample o bata (Plàstica).

LECTURA -Hora de lectura setmanal. Sis grups al CM segons nivell (ACL i VL). Objectiu: millorar la comprensió lectora i la velocitat, i potenciar el gust per la lectura. TUTORIA -Treball organitzatiu de l´aula (canvi de càrrecs i valoració,acabament de feines,arxivar,..). -Dinàmica de grups(resolució de conflictes,assemblees i cohesió del grup). TIC -Treball amb la meitat del grup relacionat amb els continguts treballats a l´aula, incidint en les àrees instrumentals.

DESDOBLAMENTS I REFORÇOS: Una sessió de reforç de Català amb el desdoblament d’Anglès (quinzenal). Una sessió de reforç de Matemàtiques amb el desdoblament amb TIC. (setmanal) S.E.P(suport escolar personalitzat) -S´estableix un suport escolar impartit pels mestres. Cinc sessions setmanals al Cicle(tres de 4,30 a 5,15h i dos en horari escolar) Alumnes valorats en les sessions d´avaluació pels mestres del Cicle i amb l´acord de les famílies. Suport de Català(lectura i comprensió i expressió oral). Suport de Matemàtiques(habilitats matemàtiques).

CURRICULARS SORTIDES PROGRAMADES 1 trimestre: 8 de novembre CARDONA 2 trimestre: 14 de març MUSEU CIÈNCIA DE TERRASSA 3 trimestre: 2 de maig MNAC (Museu Nacional d’Art de Catalunya) ROMÀNIC 11 de juny Itinerari GRANOLLERS COLÒNIES 4 i 5 d’abril 2013: Casa El Xaloc de Calders (Bages) Inclou visita Coves del Toll Preu: 90-100 € CINEMA, TEATRE I MÚSICA ( Lliçà de Vall ) 21 de novembre: obra de titelles Dues obres més per confirmar.

Informacions Entrades i sortides: puntualitat. Fomentar l’autonomia del nen en: els deures, la roba d’esport, l’agenda… Col·laboració dels pares en sortides i festes (full per apuntar-se). Butlletí de notes (ha de tornar a l’escola degudament signat ). Medicaments (fotocòpia recepta i autorització amb dosi i hora). Delegats (reunions mensuals. Autorització). Aniversaris.

VALORACIONS A TENIR PRESENT Compartir ensenyament i educació (família-escola) www.gencat.cat/ensenyament/familiaiescola. Acompliment de la carta de compromís Potenciar en els fills valors i normes fonamentals: El/la mestre-a com a referent i conductor de l’aula. Valoració positiva recíproca escola-família. Donar a l’escola el valor que realment té, prioritzant les obligacions com a alumne. Valorar i potenciar l’esforç del nen. Ajudar conjuntament a superar les dificultats que es puguin presentar: d’aprenentatge, de relacions personals o de grup, emocionals,… Recolzar les normes bàsiques de comportament a l’escola.

Com ajudar-lo a nivell d’ensenyament: Controlar diàriament l’agenda i les carpetes. Proporcionar un espai i unes normes de treball adequats per assolir uns hàbits d’estudi. Ajudar-lo a ser organitzat: Motxilla: portar l’imprescindible. En el temps: prioritzar les feines i obligacions

Llegir cada dia de manera obligatòria: textos i/o llibres del gust del nen (reforç guiat si cal). Co-responsabilitat en els deures. Correcció dictats: copiar quatre vegades cada paraula. Reforçar el nen positivament. http://blocs.xtec.cat/lesllisses/