Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL PORTFOLIO EN LA ASIGNATURA ELECTRÓNICA DIGITAL DE LA EPSC - UPCC Escola Politècnica Superior de Castelldefels (EPSC) Universitat Politècnica de Catalunya.
Advertisements

La experiencias en el uso del portafolio y ePortafolio
L’experiència d’ús del dossier aprenentatge a l’assignatura CSD de la EETAC - UPC Barcelona 10 i 11 de novembre de 2011.
¡Feliz Navidad! Les deseamos a todos una muy Feliz Navidad con su familias y queridos, y queremos aprovechar esta oportunidad para agradecerle a cada uno.
Francesc Josep Sánchez Robert Tarragona, 26 de maig 2005
Jornades del DEE sobre l'EEES
Presentació de projecte: L’ús d’audioconferències virtuals per treballar les competències comunicatives orals en les assignatures de llengües estrangeres.
EL PROCÈS DE CONVERGÈNCIA EUROPEA: EXPERIÈNCIA PILOT A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA Núria Casamitjana Badia Vicerectora de Política Acadèmica
Secció Campus Castelldefels - EEL
Velles assignatures d’E.T. de telecomunicacions:
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Avaluem per assolir l’aprenentatge significatiu dels alumnes
Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques
JORNADA A L’ I.C.E 6 de novembre de 2008
Què hem estat fent aquests anys?
Recursos Informàtics en Història
Adaptació al Grau en Psicologia document informatiu curs
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
LA FASE DE SELECCIÓ (FS) A LA FIB
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Com reestructurar una assignatura en aprenentatge cooperatiu ?
Títol: Una proposta d'utilització de la plataforma educativa Moodle en circuits i dispositiu electrònics Autor(s): Raúl Fernández-García, Ignacio Gil Centre,
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Avaluem per assolir l’aprenentatge significatiu dels alumnes
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Experiència amb el Google Sites
El projecte CLINED: context (I)
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Introducció i objectius
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Portfoli Jordi Guim.
Projecte eTaller Disseny i implementació d’una aplicació de gestió web JEE per a petits tallers de reparació d’automòbils © Jaume López Diaz – Treball.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
Madelen Holmlund, Umeå University
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Presentació Cadena de Valor
Francesc J. Sànchez, Josep Jordana
Un exemple de PBL a l’EETAC
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
EL PROCÉS INTEGRAL DE COMPETÈNCIES
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
“Engineering and society”- Congrés Sostenible de la UPC 1 de 11
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Aprenentatge integrat de continguts i d'anglès
LINGUATECH Aprenentatge integrat de continguts i d'anglès a l’assignatura circuits i sistemes digitals Francesc J. Robert Josep Jordana,
Què passa amb ’examen final?
Autor(s): Francesc J. Sànchez; Josep Jordana
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Programem les activitats Presentació
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Grup de Treball en el Portafoli de l’Estudiant
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
MATERIAL MULTIMEDIA PARA LA AUTOEVALUACIÓN DE ASIGNATURAS DEL GRADO EN QUÍMICA  Jorge Verdú, Rosa Herráez, Yolanda Moliner, Carmen Molins, María Llobat,
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Avaluar per portafolis
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe. The case for technical studies and engineering Grup d'Interès en el Portafoli de l’Estudiant GtPoE ICE-UPC, Barcelona, 19 de desembre 2007

El pla per avui ... 10:00 - 10:15: Presentació del seminari 10:15 - 11:30: Serge Ravet 11:30 - 12:00: Cafè 12:00 - 13:30: Eva Heinrich 13:30 - 14:00: Presentació del GtPoE Estat actual a nivell internacional i perspectives del portafoli electrònic com a eina d'avaluació de coneixements i competències en el context de l'EEES El projecte del portafoli electrònic per estudiants d'enginyeria, les lliçons que hem après i perspectives futures.

Algunes iniciatives de la UPC Per on comencem ... El portafoli d’aprenentatge en assignatures de fase selectiva El portafoli d’aprenentatge en assignatures troncals El portafoli de competències d’una titulació Contacteu el GtPoE

El punt de partida: Els cursos de l’ICE i l’adaptació a l’EEES Mòdul 1 Objectius específics i transversals de l’assignatura L’estudiant ha de ser capaç de .... (en diversos quadrimestres) Sessió final Mòdul 2 Millora del procés Programació d’activitats i control del temps d’estudi Disseny de matèries sistemàtic i coherent Enquestes, reflexions dels professors, coordinació horitzontal i vertical PBL, Mòdul 4 Mòdul 3 Metodologies actives Avaluació contínua Aprenentatge cooperatiu (AC), classes més actives, ... Avaluació per companys, autoavaluació, etc. Portafoli d’aprenentatge  GtPoE

Exemple de portafoli d’una assignatura d’ 1B Registre del temps d’estudi setmanal i de la distribució del treball en grup Reflexions sobre l’aprenentatge personal i del funcionament del grup Índex Carpeta del grup cooperatiu d’ED Memòria i presentació oral del Projecte d’Aplicació 20% 15% Els controls individuals Selecció de notes de classe i altres materials cercats a la Internet i la biblioteca 40% Exercicis (almenys 7/8 ) 25% Primeres evidències i reflexions per a la carpeta de competències

Exemple de portafoli d’una assignatura de 2A Reflexions sobre l’aprenentatge personal i del funcionament del grup Índex Registre del temps d’estudi setmanal i de la distribució del treball en grup Carpeta del grup cooperatiu de SED Memòria i presentació oral del Projecte d’Aplicació 20% Mostra d’alguns controls individuals Selecció de notes de classe i altres materials cercats a la Internet i la biblioteca 20% 15% Mostra dels millors exercicis (50%) Edició electrònica en pdf 35% Documents, treballs de qualitat i reflexions per a la carpeta de competències

L’experiència de la carpeta de competències de l’estudiant de l’EPSC Idea de la Carpeta de Competències: Una eina de formació i reflexió mentre s’estudia la carrera Una eina d’acreditació per mostrar què s’ha après Documenta 5 competències transversals De caràcter professional: Capacitat de treballar en equip Capacitat de treballar en projectes Capacitat per a comunicar amb eficàcia Capacitat d’aprendre de forma autònoma De caràcter acadèmic Capacitat de planificar els estudis

L’experiència de la carpeta de competències de l’estudiant de l’EPSC Com s’avalua? Activitat reconeguda amb 6 crèdits de lliure elecció Evidencies del treball de tota la carrera i format web Evidències del treball realitzat en cada competència 1A - 1B 2A - 2B -3A 3B - PFC Versió web Primera avaluació (fase selectiva) Segona avaluació (assignatures obligatòries) Tercera avaluació (abans d’acabar els estudis) El professor tutor és l’avaluador de la carpeta dels seus estudiants (per ara)

Electronic implementation as a web page ...key questions Transition from the learning portfolio to the showcase portfolio (employability tool) Which will be the software to support the e-portfolio? Open source Moodle-based platform? Commercial tools Where the e-portfolio will be located? Free style guide or normalised template? Future employers … will determine the final portfolio features and structure? Which is the way to get their feedback? school servers / elsewhere Creativity / assessment

La plataforma RIMA de suport al GtPoE https://www.upc.edu/rima Contacte GtPoE: francesc.josep.sanchez@upc.edu

Joyeux Noël et Bonne Année Merry Christmas and Happy New Year Thank you very much for your attention, and …. Joyeux Noël et Bonne Année Merry Christmas and Happy New Year