Els municipis emprenedors a la república catalana Títol: a l’espai en blanc que deixa el disseny del fons Gavà, 21 de març de 2015 1 1
Els reptes de la República catalana en l’àmbit del comerç Situació actual El model d’Erc en comerç Municipis emprenedores polítiques de comerç Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 2 2
Els reptes de la República catalana en l’àmbit del comerç Atac al model català comercial Espoli fiscal Crisis econòmica Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 3 3
Els reptes de la República catalana en l’àmbit del comerç: el nostre model Model comercial equilibrat. Empreses competitives en ciutats innovadores. Funció social de l’activitat comercial i defensa dels consumidors. Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 4 4
Municipis emprenedors: Els Pactes locals Taula del comerç Pla local per l’ocupació (PLO) Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 5 5
Administració eficaç Societat de la informació i adminstració electrònica. Smart Cities. Fiscalitat. Transparència i control. Funció pública. Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 6 6
Els Mercats i els productes de proximitat Centralitat d’atracció comercial. Promoure la dinamització dels mercats. Promoure les cooperatives de consum de l’agricultura ecològica o de proximitat. Promoure tallers i xerrades als mercats municipals posant en valor l’alimentació segura i saludable. Els mercats com a focus de promoció dels valors ambientals, saludables i el consum responsible. Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 7 7
Infraestructures TIC Desplegament de les infraestructures de les telecomunicacions a tot el territori, arribada de la banda ampla a polígons aïllats Evitar les problemàtiques de les telecomunicacions en zones turístiques Xarxa Wi-Fi a tota la població Elaborar mapa sonor i de SMRF( Sistema de Monitorització de Radiofreqüència) per obtenir mesures Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 8 8
Turisme a) Model turísitc Col·lisió d’interessos b) Posicionament en relació amb les infraestructures i accés als circuits: Impulsar la creació d’associacions turístiques locals i supralocals que permetin la presa de decisions conjuntes en el marc de la dinamització turística Crear xarxa de camins i vies verdes Promoure un calendari anual de grans actes comercials i culturals amb l’objectiu de donar a conèixer el municipi Turisme identitari Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 9 9
Mercat segur que afavoreixi la confiança dels consumidors. Atenció als consumidors per mitjà de les OMIC, OCIC. Resolució dels conflictes per mitjà de les mediacions i de les Juntes Arbitrals. 3. Disciplina del mercat. Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 10 10
Emprenedoria i ocupació Promoure l’esperit emprenedor. Establir mesures per fomentar centres de co-working. Centres d’atenció a la nova empresa. Els clubs de feina. Suport als centres d’innovació i investigació. Coordinació amb el SOC. Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 11 11
Empresa i indústria Polígons industrials (senyalització, serveis…) Promoure les comunicacions adequades. Impulsar la concentració empresarial, afavorint el foment dels clústers. Generar sòl industiral i dur a terme mesures d’atracció d’inversions. Seguiment de possibles empreses amb problemes. Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 12 12
Comerç: principals eixos Estratègic: arrelat a la trama urbana. Urbanisme comercial: eixos comercials Dinamització comercial: ciutats vives. Normatiu, ordenances fiscals. Associacionisme , les comunintats de cooperació econòmica urbana. Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 13 13
Experiències concretes Fiscalment 2. Tècnicament 3. Millorar l’entorn 4. Dinamització comercial Millorant l’entorn 5. Ajuts Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 14
COM PODEM AJUDAR EL COMERÇ? 3. Millorant l’entorn Urbanisme comercial 4. Fent sortir la gent al carrer Dinamització comercial
COM PODEM AJUDAR EL COMERÇ? 5. Ajudes a la modernització subvencions
1. FISCALITAT Reducció de la TAXA d’ESCOMBRARIES el 90% el 1r any d’obertura del comerç (2011) http://www.rubi.cat/perfil/rubi/recursos/recursos/16._ordenan_ a_fiscal_n_m._16_2014.pdf Altres mesures, a altres impostos.
2. ASSESSORAMENT I FORMACIÓ 1. Seminaris especialitzats (2014) Crear valor al meu producte Oferir una imatge actual del meu negoci Treure el màxim rendiment al meu comerç La meva botiga a la xarxa Bones pràctiques per estalviar energia
2. Assessorament personalitzat (2012): diagnosi de l’establiment comercial i accions de millora concretes
3. Recursos tècnics per la millora de la competitivitat comercial (2014): Una APP per als comerços de la ciutat per tenir un contacte directe amb el client, publicar ofertes...
3. Entorn comercial L’illa de vianants: una necessitat! Generem ESPAIS URBANS de qualitat segurs, amables, que permetin la relació entre les persones, on els infants puguin córrer sense perill,… L’illa de vianants: una necessitat!
DINAMITZACIÓ COMERCIAL MOLTA GENT AL CARRER = + PROBABILITATS QUE ENTRIN AL COMERÇ + PROBABILITATS QUE COMPRIN
PROGRAMACIÓ QUINZENAL DE FIRES I MERCATS AL CARRER Mercat Ecològic i Mercat d’Artesania Fires: del vi de la cervesa i el formatge de les flors i plantes vintage de producte Català (Espardenya’t)
SUPORT A LES ACCIONS DE DINAMITZACIÓ La Nit Oberta El Mercat viu de nit (tapes al Mercat) La Botiga al carrer De Tapes per la Fira
AJUDES A LA MODERNITZACIÓ Subvencions de modernització: aparador, equipament informàtic, rètol, il·luminació,supressió de barreres arquitectòniques… (20.000€) fins a 1.000€. Millor iniciativa comercial: per a comerços encara no oberts(10.000€). 2 premis de 5.000€ Comerç emblemàtic de la ciutat: Reconeixement institucional
Gràcies per la vostra atenció Gavà, 21 de març de 2015 26 26