Els municipis emprenedors a la república catalana

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
COM OBTENIR LA MÀXIMA RENDIBILITAT D’UNA FIRA DEL SECTOR CULTURAL?
Advertisements

Taller Green BIZ Barcelona Obert al Futur 2016, formació de suport al
Taller Green BIZ Barcelona Obert al Futur 2016, formació de suport al
Generalitat de Catalunya
Generalitat de Catalunya
PLA D’ESPAIS VERDS DE TARRAGONA
ASSOCIATS A L’ÚS TEMPORAL D’ESPAIS BUITS
Turisme de Lleida Pla Operatiu 2014
Polítiques d’Ordenació Comercial
Catalunya: 10 pols de competitivitat 8 de juny del 2010
ACTIVITATS COMERCIALS
REINVENTEM CASTELLDEFELS Programa electoral 2011/2015
Llei 2/2012, de 4 d’abril, de suport als emprenedors i a la micro, petita i mitjana empresa: mesures derivades de la seva implantació 18 de juliol de 2013.
PROJECTE XARXA EMPRESES INCLUSIVES DEL GARRAF
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
La Planificació estratègica Territorial. De l’estratègia a l’Acció
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Taller “Ajuntaments i seguiment de l’activitat comercial”
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
Pla Integral de la Part Alta
XARXA D’HORTS SOCIALS programa
GRUP PARLAMENTARI D’ERC
Transformació de la carretera de Sentmenat en un Passeig
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Ports Nets: Un model de gestió integrada
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Visió estratègica de la UPC
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
FUNDACIÓ DOMICÍLIA Ii Congrés de Treballadores Familiars de Catalunya
TROBADA D’ESPORTS d’octubre de 2016.
Reptes i oportunitats per a l'estalvi i l’eficiència energètica en els equipaments de Granollers Barcelona, 10 de març de 2015.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
SALUT MENTAL.
Un territori equilibrat i ben connectat Política territorial Un territori equilibrat i ben connectat La República Catalana és l’oportunitat per redissenyar.
4 SERVEI DE DINAMITZACIÓ DEL PACTE TERRITORIAL PER L’OCUPACIÓ
5 SERVEI PER LA SOCIETAT DE LA INFORMACIÓ PROJECTES ENDEGATS
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
PLATAFORMA PIMEC COMERÇ VALLÈS
Mitjà de Comunicació Local
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
SALUT MENTAL.
Participació electrònica a:
Presentació de la candidatura
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Badalona, 1 de desembre de 2005
Policia de Barri Les Corts #apeudebarri 2018.
HORTS URBANS ECOLÒGICS
Resum de resultats Enquesta als participants en els Cercles de comparació intermunicipals Octubre de 2018 Grandària del municipi 503 Fins a habitants.
Gerència de Serveis de Comerç
DOSSIER DE PREMSA Resultats OPE 2010, projectes actuals i reptes de futur Manlleu, 6 de juliol de 2011 Per a més informació: Gabinet de Comunicació T.:
CRAI: Unitat de Recerca
Una República europea implicada en la governança global Política internacional Una República europea implicada en la governança global La República.
Riquesa sense treball Plaer sense consciència Ciència sense humanitat Política sense principis Comerç sense moral Devoció sense sacrifici Mahatma Ghandi.
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Àrea d’Atenció a les Persones
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Repte 1. Accessibilitat universal dels continguts culturals, espectacles Projectes actuals i propostes de futur.
UN ENTORN PRIVILEGIAT AL PEU DEL MONTNEGRE…
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Transcripción de la presentación:

Els municipis emprenedors a la república catalana Títol: a l’espai en blanc que deixa el disseny del fons Gavà, 21 de març de 2015 1 1

Els reptes de la República catalana en l’àmbit del comerç Situació actual  El model d’Erc en comerç Municipis emprenedores  polítiques de comerç Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 2 2

Els reptes de la República catalana en l’àmbit del comerç Atac al model català comercial Espoli fiscal Crisis econòmica Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 3 3

Els reptes de la República catalana en l’àmbit del comerç: el nostre model Model comercial equilibrat. Empreses competitives en ciutats innovadores. Funció social de l’activitat comercial i defensa dels consumidors. Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 4 4

Municipis emprenedors: Els Pactes locals Taula del comerç Pla local per l’ocupació (PLO) Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 5 5

Administració eficaç Societat de la informació i adminstració electrònica. Smart Cities. Fiscalitat. Transparència i control. Funció pública. Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 6 6

Els Mercats i els productes de proximitat Centralitat d’atracció comercial. Promoure la dinamització dels mercats. Promoure les cooperatives de consum de l’agricultura ecològica o de proximitat. Promoure tallers i xerrades als mercats municipals posant en valor l’alimentació segura i saludable. Els mercats com a focus de promoció dels valors ambientals, saludables i el consum responsible. Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 7 7

Infraestructures TIC Desplegament de les infraestructures de les telecomunicacions a tot el territori, arribada de la banda ampla a polígons aïllats Evitar les problemàtiques de les telecomunicacions en zones turístiques Xarxa Wi-Fi a tota la població Elaborar mapa sonor i de SMRF( Sistema de Monitorització de Radiofreqüència) per obtenir mesures Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 8 8

Turisme a) Model turísitc  Col·lisió d’interessos b) Posicionament en relació amb les infraestructures i accés als circuits: Impulsar la creació d’associacions turístiques locals i supralocals que permetin la presa de decisions conjuntes en el marc de la dinamització turística Crear xarxa de camins i vies verdes Promoure un calendari anual de grans actes comercials i culturals amb l’objectiu de donar a conèixer el municipi Turisme identitari Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 9 9

Mercat segur que afavoreixi la confiança dels consumidors. Atenció als consumidors per mitjà de les OMIC, OCIC. Resolució dels conflictes per mitjà de les mediacions i de les Juntes Arbitrals. 3. Disciplina del mercat. Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 10 10

Emprenedoria i ocupació Promoure l’esperit emprenedor. Establir mesures per fomentar centres de co-working. Centres d’atenció a la nova empresa. Els clubs de feina. Suport als centres d’innovació i investigació. Coordinació amb el SOC. Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 11 11

Empresa i indústria Polígons industrials (senyalització, serveis…) Promoure les comunicacions adequades. Impulsar la concentració empresarial, afavorint el foment dels clústers. Generar sòl industiral i dur a terme mesures d’atracció d’inversions. Seguiment de possibles empreses amb problemes. Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 12 12

Comerç: principals eixos Estratègic: arrelat a la trama urbana. Urbanisme comercial: eixos comercials Dinamització comercial: ciutats vives. Normatiu, ordenances fiscals. Associacionisme , les comunintats de cooperació econòmica urbana. Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 13 13

Experiències concretes Fiscalment 2. Tècnicament 3. Millorar l’entorn 4. Dinamització comercial Millorant l’entorn 5. Ajuts Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 14

COM PODEM AJUDAR EL COMERÇ? 3. Millorant l’entorn Urbanisme comercial 4. Fent sortir la gent al carrer Dinamització comercial

COM PODEM AJUDAR EL COMERÇ? 5. Ajudes a la modernització subvencions

1. FISCALITAT Reducció de la TAXA d’ESCOMBRARIES el 90% el 1r any d’obertura del comerç (2011) http://www.rubi.cat/perfil/rubi/recursos/recursos/16._ordenan_ a_fiscal_n_m._16_2014.pdf Altres mesures, a altres impostos.

2. ASSESSORAMENT I FORMACIÓ 1. Seminaris especialitzats (2014) Crear valor al meu producte Oferir una imatge actual del meu negoci Treure el màxim rendiment al meu comerç La meva botiga a la xarxa Bones pràctiques per estalviar energia

2. Assessorament personalitzat (2012): diagnosi de l’establiment comercial i accions de millora concretes

3. Recursos tècnics per la millora de la competitivitat comercial (2014): Una APP per als comerços de la ciutat per tenir un contacte directe amb el client, publicar ofertes...

3. Entorn comercial L’illa de vianants: una necessitat! Generem ESPAIS URBANS de qualitat segurs, amables, que permetin la relació entre les persones, on els infants puguin córrer sense perill,… L’illa de vianants: una necessitat!

DINAMITZACIÓ COMERCIAL MOLTA GENT AL CARRER = + PROBABILITATS QUE ENTRIN AL COMERÇ + PROBABILITATS QUE COMPRIN

PROGRAMACIÓ QUINZENAL DE FIRES I MERCATS AL CARRER Mercat Ecològic i Mercat d’Artesania Fires: del vi de la cervesa i el formatge de les flors i plantes vintage de producte Català (Espardenya’t)

SUPORT A LES ACCIONS DE DINAMITZACIÓ La Nit Oberta El Mercat viu de nit (tapes al Mercat) La Botiga al carrer De Tapes per la Fira

AJUDES A LA MODERNITZACIÓ Subvencions de modernització: aparador, equipament informàtic, rètol, il·luminació,supressió de barreres arquitectòniques… (20.000€) fins a 1.000€. Millor iniciativa comercial: per a comerços encara no oberts(10.000€). 2 premis de 5.000€ Comerç emblemàtic de la ciutat: Reconeixement institucional

Gràcies per la vostra atenció Gavà, 21 de març de 2015 26 26