RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
Elaboració d’un mapa temàtic
AGO 2010 Campanya “La música a l’esplai”.
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PER QUÈ LA FILOSOFIA VA AL CINEMA?
BENVINGUTS I BENVINGUDES
APRENENTATGE MULTINIVELL
JOC EXPERIMENTAL Parteix de TEORIES DE GOLDSCHMIED
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Les bones pràctiques per a la educació en família
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PSICOMOTRICITAT.
OPCIONS METODOLÒQIQUES
És una novel·la cavalleresca
@sebastiani64.
Un dia a la classe de P.3 HÀBITS.
EduCaixa Des de l’Obra Social ”la Caixa”, a través d’eduCaixa donem suport a la formació dels més joves i apostem per una educació de qualitat que els.
Continuació: l’espai II
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Història i Cultura de les Religions
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Grups interactius a L’Esquitx
ELS LÍMITS EN ELS INFANTS, NECESSARIS?
Situacions creades a partir dels materials naturals
Tallers d’Acció Socioeducativa itinerant del Tarragonès
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
DONES CUIDADORES. Realitat social i laboral
El repte d’incloure Recursos i estratègies
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
LABTRED (LABORATORI DE TRANFERÈNCIA EDUCATIVA)
Interacció escola - entorn.
ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ
Continuació: el temps II
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
P-5 Curs
LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT
Convivència i Mediació Escolar
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
CAMP D’APRENENTATGE Els monestirs del Císter (Tarragona)
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Tallers 2n. Trimestre
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari amb elements reals a l’abast dels més petits Els infants assimilen amb més rapidesa en situacions d’aprenentatge obert Importància en l’elaboració de relacions afectives i socials amb els altres nens Tot i la llibertat de joc, l’educador pot intervenir en alguns casos per estimular i ajudar als alumnes més mancats de recursos.

ESPAI: utilitzar l’espai disponible de l’aula, buscar el lloc més idoni. TEMPS DE JOC EDUCATIU: es deixa llibertat d’elecció als infants, però amb una certa organització. DURADA: un període llarg, 1 trimestre OBJECTIUS I CONTINGUTS QUE ES PRETÉN ASSOLIR: cal potenciar la relació, el llenguatge, la curiositat i l’exploració MATERIAL: procurar més objectes reals que de joguina. Un lloc fix per a cada cosa, l’infant ha de ser autònom. Procurar la cura del material.

 

TALLERS RECURS PEDAGÒGIC QUE CONSISTEIX EN LA POSADA EN PRÀCTICA D’UNA TÈCNICA O TEMÀTICA CONCRETA QUE PERMETI EXPLORAR, EXPERIMENTAR I BUSCAR SOLUCIONS. PEMETEN L’ADQUISICIÓ D’HABILITATS TÈCNIQUES. FOMENTEN LA INTERACCIÓ DELS INFANTS AMB ELS ALTRES I L’ENTORN MATERIAL: específic segons el taller TÈCNICA MOLT DIRIGIDA, ATENCIÓ INDIVIDUALITZADA TEMPS: no ha de ser llarg i ha d’incloure la preparació, la recollida i els hàbits que comporta. Mínim 1 sessió. ESPAI: específic segons el taller A partir dels 12m, produccions molt simples.