PROJECTE M.E.S.S.I de la Vall d’Aro

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Advertisements

AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
TFC Intranet Escolar Desenvolupament d’una aplicació Java2 EE
Programa de Transició Escola Treball
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Estudi per a la identificació de
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
L’Expressió escrita.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Experimentam amb la ciència
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una.
TAP E2 DE LES RESPOSTES A LES PROPOSTES
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
millora de la qualitat de l’ensenyament.
TECNOLOGIA.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball i aprenentatge en xarxa
IV JORNADES DOCTORIALS
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
EXPERIÈNCIES EN UNA ASSIGNATURA OPTATIVA NO CONVENCIONAL: INTRODUCCIÓ ALS NOUS MATERIALS A L’ARQUITECTURA I Congrés UPC Sostenible i 13 de Juliol.
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Pla de Formació de Centre
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
Assessorament de la Formació en Competències
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Plantilla per realitzar un projecte
un camí cap a la convivència i el diàleg
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Transcripción de la presentación:

PROJECTE M.E.S.S.I de la Vall d’Aro ICE 2013-2014 Projecte de la Xarxes d’Innovació docent Aprenentatge per Projectes APP II

PROJECTE M.E.S.S.I de la Vall d’Aro Mònica González (Dep. Psicologia,FEP) Joan Martí (Dep. Arquitectura i Tecnologia de Computadors, EPS) Jesús Francés (Dep. Enginyeria Química Agrària i Tecnologia Agroalimentària. EPS) Rudi de Castro (Dep. Organització, Gestió Empresarial i Disseny de Producte, EPS) Mita Castañer (Dep. de geografia, FL) Tunde Mikes (Dep. Dret, FD) Joan San (Dep. Ciències Mèdiques, FM. Coordinador del grup)

OBJECTIU RESOLUCIÓ INNOVADORA DE REPTES MITJANÇANT EL DESENVOLUPAMENT DE PROJECTES REALITZATS PER GRUPS MULTIDISCIPLINARIS

COMPETÈNCIES treballar en equip “multidisciplinar” Saber transmetre els seus coneixements Adquirir nous coneixements. Responsabilitzar-se de les tasques a realitzar. Saber argumentar els seus punts de vista Saber defensar el acords presos conjuntament

Composició multidisciplinar dels GRUPS ÀREA CONEIX. 1 ÀREA CONEIX. 2 Projecte comú Treball multidisciplinar ÀREA CONEIX. 3 ÀREA CONEIX. 4 ÀREA CONEIX. 5

BASES del Projecte Per tal de que el projecte tingui èxit hem de tenir present que la proposta de treball pugui ser analitzada, diagnosticada i subjecte de possibles propostes de resolució des de diferents punts de vista aconseguin que tingui un grau de complexitat que faci imprescindible la intervenció de diferents tipologies de professionals per resoldre’l.

ESTRUCTURA del Projecte QUE FEM ? : Resoldre Problemes COM HO FEM ? : Treball d’autoaprenentatge tutoritzat, en el si d’un equip multidisciplinari i formalitzat amb l’elaboració un projecte. PERQUÉ HO FEM ? : Per adquirir la capacitat del treball en grup i per tant aprendre a donar respostes integrades als conflictes plantejats.

ESTRUCTURA del Projecte QUÈ han de fer : A partir del encàrrec el grup ha de definir els objectius específics i les estratègies que considera necessàries per el disseny i construcció de les PROPOSTES DE RESOLUCIÓ del projecte . COM ho han de fer : Elaborant i justificant de forma raonada quins són els elements claus que ha de contenir la proposta. PERQUÈ ho han de fer: per tal d’experimentar i aconseguir el profit del treball individual i del grup, materialitzat en la consecució i defensa del projecte dissenyat, així com de gaudir de la valoració del treball dut a terme.

CONCRECIONS Primera concreció: MODEL DE GESTIÓ D’UN MENJADOR ESCOLAR: Canvi de model de gestió alimentària i de les activitats complementaries d’un menjador escolar.

CONCRECIONS Segona concreció: PROJECTE M.E.S.S.I de la Vall d'Aro M. menjadors E. ecològics S. sostenibles S. solidaris I. Innovadors MODEL DE GESTIÓ D’UN MENJADOR ESCOLAR: Canvi de model de gestió alimentària i de les activitats complementaries d’un menjador escolar.

CONCRECIONS Tercera concreció : PROJECTE MESSI A LA VALL D’ARO. La Vall d'Aro (Sta. Cristina d'Aro, Castell d'Aro-Platja d'Aro). Caldrà que cada grup d’estudiants escullin una escola d’aquesta Vall

DESENVOLUPAMENT Els grups de treball partint de la realitat de l’escola triada (numero d’alumnes en el menjador, entorn social de les famílies, entorn educatiu, ...) hauran de donar resposta a cada un dels conceptes claus del projecte MESSI: Menjadors ecològics, sostenibles, solidaris i innovadors, concretant la seva proposta en temes com: Menús, costos, adequació espai, organització, ...

TEMPORALITZACIÓ Els grups de treball partint de la realitat de l’escola triada (numero d’alumnes en el menjador, entorn social de les famílies, entorn educatiu, ...) hauran de donar resposta a cada un dels conceptes claus del projecte MESSI: Menjadors ecològics, sostenibles, solidaris i innovadors, concretant la seva proposta en temes com: Menús, costos, adequació espai, organització, ...

TEMPORALITZACIÓ Abril-Maig 2014. 4 sessions de treball ”conjuntes” per part dels estudiants i els membres de la xarxa (previsió de 2 hores de trobada). En cadascuna d’elles, a excepció de la primera, es farà una presentació dels resultats que es vagin treballant dins del grup de forma autònoma. es duràn a terme de 14-16 h.

TEMPORALITZACIÓ Trobada inicial (3/04/2014): Presentació del cas, de la metodologia i de l’estructura de treball. Formació dels grups. Presentació de les escoles per treballar. Assignació d’àmbits de treball de cada persona del grup. Què s’hi farà? Presentar el MESSI Què passa a les escoles de 14 a 15h. Conferència –Presentació de la problemàtica de els escoles. Imma Ricart . Gestora del Consell Comarcal del Baix Empordà. Plica de condicions que seran comuns a tots els projectes Entorn habitants, context, Condicions d’entorn del problema número habitants, entorn, plec de condicions Feina per la propera sessió: Definir els aspectes que caracteritzaran el seu MESSI. Els hauran de portar treballats per la segona sessió. Han de sortir els aspectes de: Innovació; Sostenibilitat; Ecològic; Saludable; Solidaris i Cost de la gestió

TEMPORALITZACIÓ Sessió de preparació de la proposta (24/04/2014). Treball de concreció de les propostes en base a donar resposta al MESSI. Presentació de cadascun de grups i de forma parcial del seu treball i posta en comú. Preparació per respondre als aspectes que seran avaluats

TEMPORALITZACIÓ Què s’hi farà? Posada en comú dels aspectes que han pensat cada grup de com defineixen el seu MESSI Presentació per part dels professors de la “bastida complerta” que ens servirà per avaluar el projecte (al final de la sessió) Feina per la propera sessió: Han de pensar COM donaran resposta a cadascun dels aspectes que se’ls haurà donat. Han de concretar quins seran els punts que han de definir del projecte

TEMPORALITZACIÓ Preparació de la presentació final de 15 minuts (8/05/2014). Se’ls ha de donar clarament els apartats a presentar per tal que després els treballs siguin comparables. Què s’hi farà? Posada en comú de les accions concretes Presentació per part dels professors dels aspectes que es valoraran... que segurament seran molt semblants de la bastida, però ja es pot concretar una mica més la valoració

TEMPORALITZACIÓ Feina per la propera sessió: Han de pensar els PERQUÈS de les propostes que facin en la presentació, ja que hauran de justificar-ho davant el tribunal. han de respondre al seguit d’elements que han de contenir la proposta.

TEMPORALITZACIÓ Que delimiten l’embut.... Actuacions per superar la resistència al canvi Proposta de menús (pla d’operacions) Mesures de solidaritat Mesures contra el malbaratament Avaluació de costos Gestió innovadora Organització del temps Organització de les persones Espai on faran el menjador... escoltaran musica, escoltaran contes, ...

TEMPORALITZACIÓ Presentació final de cadascun del projectes (22/05/2014). Hauràn de presentar dos documents: Informe (.doc) i presentació (.ppt)

PROPOSTES ARGUMENTADES del GRUP ACCIONS TUTORIALS INTEGRADES per GPC - GAC VALORACIÓ M.E.S.S.I Vall d’Aro 2014 1ª SESSIÓ DADES 4ª SESSIÓ DEFENSA Diagnòstic + Elements del grup Estructuració 2ª SESSIÓ PROPOSTES del GRUP 3ª SESSIÓ PROPOSTES ARGUMENTADES del GRUP Argumentació

ASPECTES AVALUABLES de l’alumnat Grau d’innovació Tipus de dieta Com es gestionen tots el aspectes relacionats amb el menjador Com es gestionen les activitats complementaries Personal implicat en el projecte. Relació de costos i finançament del projectés. Innovació en la gestió i la difusió.

ASPECTES AVALUABLES del Professorat Quin/s valor/s afegit/s li troben al treball en grup ? Quin valor li donen al grup interdisciplinar ? Consideren que aquest tipus de planteig de treball es adequat per resoldre reptes ?

Gràcies per fer aquest viatge amb nosaltres !