RECOMANACIONS PER A TREBALLAR LES PREGUNTES DE LITERATURA DE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
"No pot escollir príncep qui vessa sang“ (La pell del Brau 1960)
Advertisements

LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
El Modernisme i Joan Maragall
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Escola Montserrat Sant Just Desvern
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
3a PART Els nens i nenes de P- 4
L’Expressió escrita.
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
CALES DE L’ESCALA.
CALES DE L’ESCALA.
Biologia i Geologia. 4t d’ESO
QÜESTIÓ NÚM. 14 Explica l’obra teatral de Josep Maria Benet i Jornet i la seua relació amb el món audiovisual.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2018
postguerra immediata ( )
MIQUEL MARTÍ I POL RODA DE TER ( ) FAMÍLIA TREBALLADORA.
Guillermo Martí Nomdedeu
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
DIADA DE La pau i la no violència.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
Treballem l’estadística
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
L´assaig de postguerra
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
3. TOTS SOM DIFERENTS..
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Matemàtiques 3er E.S.O..
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
L’ASSUT DE L’EBRE.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
BIG BANG I VIA LÀCTIA.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Tesis Doctorals en Xarxa
Gèneres Musicals.
ENS TROBEM DE NOU.
Com fer una presentació? Comunicació oral
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LA VIDA DE LES PERSONES.
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
TECNOLOGIA.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
LA NARRATIVA DE LA POSTGUERRA
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Les taules de multiplicar
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
CEIP SALVADOR ESPRIU ZER EL JONC EL PARE CARBASSER
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Curs de Biocomputació Universitat Autònoma de Barcelona
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
EL LLENGUATGE COL.LOQUIAL
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Estils i Plantilles Ms Word.
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
El que ha passat està molt bé
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Transcripción de la presentación:

RECOMANACIONS PER A TREBALLAR LES PREGUNTES DE LITERATURA DE 2ªAVALUACIÓ

8. Explica les característiques més importants de la producció poètica de Salvador Espriu Després de la consulta de material, i ben comprés l’enunciat de la pregunta,segurament, us haureu adonat que caldrà: ■ En primer lloc fer una xicoteta introducció on parlem d’Espriu com a poeta de postguerra, quina tendència poètica s’inscriu i alguna característica molt general de la seua producció poètica. ■ Després, caldrà parlar de les obres més importants i de les característiques que presenten quant als temes, l’estil, el llenguatge… (Cal desenvolupar molt bé aquesta part, perquè seria el nucli del que demana la pregunta. Per això cal ordenar molt bé els continguts que cal dir) ▪ Finalment, com sempre, cal fer una xicoteta conclusió final de la importància de la seua obra i es pot comentar el fet que molts dels seus poemes han estat musicats per figures importants de la nostra cançó com Raimon. Com sempre, la recomanació és que redacteu amb les vostres paraules els continguts i que és imprescindible no solament que els entengueu prèviament sinó que els hàgeu assimilat per tal que en la vostra redacció es note que SABEU de què parleu.

9. Descriu les característiques bàsiques de la poesia actual. Per treballar aquesta pregunta, cal documentar-se bé i organitzar bé els continguts. ■ En un principi, cal parlar del context social en què s’emmarca la poesia (recordeu que partirem dels anys 70 fins a l’actualitat) (recordeu també que aquest apartat no ha de ser molt llarg, per tant, caldrà sintetitzar amb poques i encertades paraules) ■ Després, els continguts es poden organitzar per dècades. Caldrà parlar de les diferents tendències poètiques, la concepció de la poesia, del poeta, les característiques de cada tendència i caldrà citar autors rellevants de cadascuna. ■ Finalment, com sempre, unes paraules com a conclusió amb què es comente la diversitat i la riquesa de la producció poètica. AQUESTA PREGUNTA, COM TOTES, REQUERIX CONSULTAR MOLT DE MATERIAL PER CENTRAR BÉ ELS CONTINGUTS ADEQUATS I ELS AUTORS QUE VAL LA PENA CITAR.

10. La poesia de Miquel Martí i Pol ha aconseguit un gran ressò social 10. La poesia de Miquel Martí i Pol ha aconseguit un gran ressò social. Explica-ho i raona-ho. Per treballar aquesta pregunta, necessitareu consultar, no solament les respostes que hi ha per internet, sinó també, algunes biografies de l’autor (quan les preguntes se centren en un autor, sempre és convenient llegir-ne algunes) perquè us “empapeu” bé i sabeu parlar amb “comoditat” de l’aspecte que es demana. En aquesta direcció hi ha una biografia amb continguts prou interessants: http://www.escriptors.cat/autors/martipolm/pagina.php?id_sec=973 Quant als continguts dels quals caldria parlar, cal centrar-se en el que demana l’enunciat i els podem organitzar així: ■ En primer lloc, caldrà fer una xicoteta introducció (poc i bo, en què referim breument i en general a la seua vida, les seues circumstàncies, les seues activitats, la seua relació amb la música, els premis rebuts. ■ Acte seguit, caldrà destacar les característiques de la seua poesia: temes, lenguatge…. També caldrà parlar del seu compromís social, de com la seua poesia està lligada a la seua vida, a la situació social… No oblideu citar algunes obres importants i lligar-les a allò que esteu dient. ■ I, com en totes les preguntes, cal fer la xicoteta conclusió. Podeu parlar breument del caràcter popular de la seua poesia, no solament admirada pel poble sinó que també era citada per polítics o de la seua intensa relació amb el món de la música.... Per tot això, lògicament, podem concloure que, efectivament, la seua poesia va tindre un gran ressò social. Aquesta pregunta, com totes, requerix consultar molt de material per selecccionar el que s’ha de dir i també cal ordenar bé els continguts per tal que el conjunt responga al que es pregunta. Com sempre, us recomane que no copieu per copiar. La vostra feina ha de ser producte de la reflexió del material que consulteu i ha de ser redactada sense forçar l’expressió amb “parrafades” meravelloses que no aporten res. Fixeu-vos que la pregunta diu “…. Explica-ho i raona-ho

11. Descriu la renovació teatral del període que va des de la postguerra fins als anys 70. Cal consultar el màxim nombre de fonts per poder anar assimilant continguts. Després, caldrà ordenar bé aquells que responguen la pregunta. Per exemple: ■ En primer lloc, feu una breu introducció que referisca en poques paraules com la dictadura posterior a la Guerra Civil imposà el castellà en les representacions teatrals, a més d’una forta censura que impedí l’entrada dels nous corrents teatrals que es donaven a Europa. ■ En segon lloc, caldrà començar a comentar els fets més importants referits a la recuperació del nostre teatre: Al 1946 s’autoritzen les primeres representacions en la nostra llengua : tipus de teatre. A partir d’ací, es pot organitzar el desenvolupament de la pregunta per dècades. Podem dir a cada dècada el tipus de teatre que es feia i citar algunes obres, grups o autors rellevants. ■ Finalment, caldrà fer una xicoteta conclusió on podem comentar el fet que el nostre teatre va evolucionar d’una situació d’absoluta prohibició a...

Seguiu les recomanacions de sempre. 12. Descriu els aspectes més importants de l’obra teatral de Manuel de Pedrolo. ■ En primer lloc, fixeu-vos que caldrà una xicoteta introducció per situar l’autor (nascut a principis del s.XX, 1918, mor el 1990) on podem incloure algunes dades significatives com aquestes: Molt conegut com a novel·lista, la seua obra teatral està influenciada pel teatre de l’absurd de Beckett o Ionesco (que li permetia burlar la censura del franquisme) i està formada per unes tretze obres que tracten temes com la llibertat , l’inconformisme, la solidaritat... ■ En el desenvolupament, caldrà parlar dels temes, els personatges, les tècniques i citar obres representatives (quant al tractament d’aquestos continguts, es pot organitzar de diferents maneres però és preferible no plantejar els continguts fent un llistat de les obres i parlar de cadascuna) ■ En la conclusió, es podria comentar molt breument la seua rellevància no solament per la seua obra com a escriptor sinó també pel seu compromís social, per exemple. Seguiu les recomanacions de sempre.