RADIOGRAFIA DEL SO Pau Samarra Ardiaca IES Guindàvols 2n Batxillerat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
RESUM.
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Més enllà de les arts escèniques
objectiu de la Tecnologia
Química: Ciència que estudia la matèria i les seues transformacions
Marc Càliz Cuervas Alex Carruesco Llorens Ricard López Mitjà
UNITAT 7 FENÒMENS ONDULATORIS.
L’electricitat:l’energia més versatil.
PROPORCIONALITAT 1 Funciona amb “clics”.
Les amistats estan fetes de trossets....
II. La llum Lleis bàsiques L’òptica geomètrica: imatges i aberracions
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Estructura atòmica i Taula Periòdica.
Els instruments musicals
Tema 10: Dinàmica.
No te la juguis: posa’t el cinturó !
LA GRAVETAT SOTA SOSPITA
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
UD 1. Activitat Física i Entrenament
6è de Primària Escola El Cim
El Cant Gregorià.
Funcionament del generador de funcions, l'oscil·loscopi i el polímetre
Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”;
La llum i el so ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
VI. Sistemes coherents Els sistemes PCM es basen en la modulació de la potència emesa pel TX, i la detecció es fa mesurant directament la intensitat de.
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Unitat 14 L’idealisme alemany José Vidal González Barredo.
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
PERIFÈRICS ... Descobreix el que envolta l’ordinador!
PUZZLETS Com resoldríes el repte? Té solució única?
DE LA DURADA AL RITME.
Descobrint un tresor amagat
EL RATPENAT Fet per: Mario Pinto, Raúl García, Kevin Lopez, Coral Moya i Rebeca Lopez.
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
Fet per Adriana, Helena i Marta (6B)
L´ ENERGIA ACÚSTICA.
Amb la casa a l’esquena! Estudi de cargols.
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
Objectiu Educatiu Trienni
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
La música és l’ART d’organizar els SONS en el TEMPS.
Repàs control matemàtiques
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
La primavera d’Antonio Vivaldi Musicograma Pau Duran
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
BEGINNER EV3 PROGRAMMING Lesson
FEM SABÓ! 22a Setmana de la Ciència INS Guindàvols. Taller 1r Batx. A
La llum i el so.
ELECTRICITAT.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
Reunió amb centres adscrits
Presentacions automàtiques amb FotoAngelo
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
COM NEIX UN PARADIGMA?.
Estils i Plantilles Ms Word.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Conceptes previs Lleis químiques Teoria cineticomolecular.
Transcripción de la presentación:

RADIOGRAFIA DEL SO Pau Samarra Ardiaca IES Guindàvols 2n Batxillerat 10/2/2003

PLANTEJAMENTS DELS PROBLEMES

PLANTEJAMENTS DELS PROBLEMES 1- Podem determinar la qualitat d’un violí analitzant-ne el seu so experimentalment?

PLANTEJAMENTS DELS PROBLEMES 2- Podem construir una escala musical amb dos instruments fets amb tubs sonors oberts i tancats? I si podem fer l’escala, quina diferència hi ha entre fer-la amb tubs oberts o tancats?

PLANTEJAMENTS DELS PROBLEMES 3- Per què una mateixa persona no produeix sempre el mateix so quan parla sinó que podem fer diferents sons?

PLANTEJAMENTS DELS PROBLEMES 4- És possible calcular la velocitat del so en un tub tancat o obert?

PLANTEJAMENTS DELS PROBLEMES 5- Podem determinar experimentalment la velocitat d’un mòbil que va a velocitat constant pel so que emet la botzina abans i després de passar-nos per davant?

PLANTEJAMENTS DELS PROBLEMES 6- Podem saber per què canvia el to d’un tub que produeix so al fer-lo girar més o menys ràpid?

PLANTEJAMENTS DELS PROBLEMES 7- Podem saber com funciona una corda vibrant, quins canvis s’hi produeixen quan canvia d’harmònic i per quin motiu es produeixen els canvis?

METODOLOGIA - Part teòrica - Part experimental

RECERCA BIBLIOGRÀFICA - El so com a fenomen biològic - Què són les ones sonores - Propietats de les ones - Fenòmens ondulatoris* - Música - Anàlisi de Fourier*

FENÒMENS ONDULATORIS Harmònics Tubs i cordes vibrants Batecs Efecte Doppler

ANÀLISI DE FOURIER EIX Y INTENSITAT Freqüència del cursor Harmònic 1 EIX X FREQÜÈNCIA Mesures/segon Mode de visió

PART EXPERIMENTAL Programes i sistemes emprats - Dblab - Exao - Cool Edit

DBLAB Obrir un document Augmentar Taulell de control Adquisició de dades Aturar

COOL EDIT Guardar Nou document Eix Y amplitud Reproduir Eix X temps Enregistrar Ampliar

PART EXPERIMENTAL EXPERIMENT 1

Anàlisi de Fourier Conclusió PART EXPERIMENTAL Anàlisi de Fourier Conclusió Podem determinar experimentalment la qualitat d’un violí

PART EXPERIMENTAL EXPERIMENT 2

Anàlisis de Fourier Conclusions PART EXPERIMENTAL Anàlisis de Fourier Conclusions Podem construir una escala amb tubs tancats i oberts - Els tubs tancats són el doble de curts - Els tubs oberts fan tots els harmónics mentre que els tancats només fan els imparells

PART EXPERIMENTAL EXPERIMENT 3

Ampliació del so Conclusió PART EXPERIMENTAL Ampliació del so Conclusió Les persones podem fer diferents sons perquè podem canviar la forma de l’ona i per tant, el timbre.

PART EXPERIMENTAL EXPERIMENT 4

Anàlisi de Fourier Conclusió PART EXPERIMENTAL Anàlisi de Fourier Conclusió La velocitat del so és 348.45m/s i per tant la podem calcular amb un 2.49% d’error considerant que realment és 340m/s

PART EXPERIMENTAL EXPERIMENT 5

Anàlisis de Fourier Conclusions PART EXPERIMENTAL Anàlisis de Fourier Conclusions El primer cotxe anava a 54.74Km/h i el segon a 72.80Km/h de manera que hem comès un error del 8.77% en el primer cotxe i del 9% en el segon

PART EXPERIMENTAL EXPERIMENT 6

Anàlisi de Fourier Conclusió PART EXPERIMENTAL Anàlisi de Fourier Conclusió El tub canvia de nota perquè salta d’harmònic al canviar la velocitat

PART EXPERIMENTAL EXPERIMENT 7

Anàlisi de Fourier Adquisició de dades Conclusions PART EXPERIMENTAL Anàlisi de Fourier Adquisició de dades Conclusions La velocitat del motor ve determinada per l’harmònic El motor desenvolupa més potència per fer vibrar harmònics baixos que no pas harmònics alts

RADIOGRAFIA DEL SO Pau Samarra Ardiaca IES Guindàvols 2n Batxillerat 10/2/2003