Pràctica 1. European Awareness Scenario Workshop

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Diseño y Esquema de trabajo
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
AIGUA I ACTIVITAT FÍSICA
Tema 5. Les tècniques dialèctiques
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
Equacions amb dues incògnites.
Xarxa Productes de la terra
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
Temps era temps, hi havia un pagès molt i molt alt i gros que semblava un gegant.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
GESTIÓ DE MATRÍCULA=> Manteniments =>Manteniments Matrícula => Manteniment Dades Centre Pla Manteniment en relació a l’obligatorietat de presentació de.
Erika Acosta David Nieto Anna Retuerce Aaron Sánchez Carolina Soler
Principis bàsics dels sistemes de transmissió en vehicles
Recursos Informàtics en Història
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
Concurs literari i d’instagram 2018
Quin futur volem per al Baridà?
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Tema 5. Les tècniques dialèctiques
1 Biologia i Geologia 1r ESO.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
TEXT DIDÀCTIC FUNCIONAL PER A FER UN ORGANIGRAMA
L’ecosistema és el nivell d’integració dels organismes amb el medi
La reproducció dels animals
Experimentam amb la ciència
9.1 Joc del 15 (Joc de taula) Objectius
Potències de nombres racionals
EVOLUCIÓ DEL PERFIL D’UNA ÀREA METROPOLITANA
CEIP – Pau Casals (Gràcia)
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Com introduir les Guies Docents
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Les Ha que necessiteu per viure, els habitants del planeta terra, les Ha de terra en la terra i els planetes que necessitaríem si tothom visqués com tu.
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Matemàtiques 3er E.S.O..
L’estrella de mar Ara us explicaré la història d’una estrella de mar.
ELABORACIÓ D’UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN TEXT ESTÀNDARD
DIADA DE LA PAU A SJO.
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
TECNOLOGIA.
PRESSUPOST PARTICIPATIU
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
INS Pedraforca 1r d’ESO Curs
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PROGRAMA AL COSTAT DE QUI CUIDA
Consulta popular sobre l’ARE a Can Riera de l’Aigua
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Jessica, Gerard, Laura P, Alex
LES ITS: Mecanismes de transmissió i prevenció
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
EL QUADRAT LES MARIETES.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Introducció a l’anàlisi d’agrupaments (cluster)
L’ÚS D’INTERNET A LES BIBLIOTEQUES SEGONS LA RENDA FAMILIAR
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
ELABORACIÓ D’UN ORGANIGRAMA: NOMBRE I JERARQUIA DELS ELEMENTS
TEXT I ORGANIGRAMA Variables bàsiques
III Jornada de transport sanitari
Transcripción de la presentación:

Pràctica 1. European Awareness Scenario Workshop Recomanacions i sistemes de missatges per abordar sociopolíticamente els TCA

Eixos de la discussió. Contradicció bàsica dels TCA Sistema de missatges contradictori: ideal de primesa per a un món de gent amb sobrepès i obesitat. Convivència entre un patró alimentari amb excés de calories, greixos i sucres, i un patró estètic per sota del normopès.

Formació de grups per al taller de ‘visions’ Grups poblacionals homogenis per a aportar una perspectiva concreta. Possibilitats: els que cuinen (habitualment) els que van al gimnàs o fan esport (habitualment ) perspectiva de gènere (homes/dones) perspectiva d'edat els que han seguit dieta alguna vegada els que consumeixen menjar ràpid (habitualment) els que viuen en entorn rural (menys de 5000 habitants fora d'una àrea metropolitana) els que han viscut en l'estranger (mínim 3 mesos) Grups d'un mínim de 6 components per a garantir l'operativitat del procés.

Anàlisi DAFO Dins de cada grup, es formen parelles. Aquestes hauran de elaborar una anàlisi DAFO sobre la base del tema proposat. D'aquesta anàlisi DAFO ha d'eixir un escenari positiu i un escenari negatiu. Cada parella exposarà de manera clara i sintètica per escrit tots dos escenaris a la resta de components del grup. Discussió dels escenaris per part de l'assemblea grupal. Votació individual dels escenaris més adequats: se’n vota un de negatiu i un altre de positiu, que no tenen per què coincidir. No es pot votar l’escenari propi. Després de l'elecció dels escenaris més adequats, es pot recuperar alguna qüestió dels altres escenaris per a completar-los (no més d'una per escenari). Pòster amb l'escenari definitiu del grup.

Plenari del taller de ‘visions’ Elecció d’un representant del grup que haurà d’exposar breument l’orientació dels escenaris seleccionats. Visita dels pòsters per a la seua lectura. Votació individual dels escenaris més adequats: (cinc) vots per participant. No es pot votar l’escenari propi . Després de l’elecció dels escenaris més adequats, es pot recuperar alguna qüestió dels altres escenaris per completar-los (no més d’una per escenari). Elaboració del pòster amb l’escenari definitiu del taller de visions.

Formació de grups per al taller d’‘iniciatives’ Grups poblacionals heterogenis per a abordar una temàtica concreta. Possibilitats (pendents del que isca en el taller de visions): patrons alimentaris patrons estètics discurs sanitari sobre el cos discurs estètic sobre el cos infantesa i adolescència En aquest cas no hi ha un nombre fix.

Dinàmica del taller d’‘iniciatives’ Discussió sobre l’escenari resultant i les possibilitats d’acció. Elaboració individual de propostes d’acció (mínim 2 per participant). Caldrà emplenar una fitxa amb la informació següent : iniciativa com es durà a terme qui la liderarà població destinatària Exposició d’iniciatives al conjunt del grup. Votació individual de les iniciatives (3 vots/pers.). Selecció de les 5 iniciatives més votades.

Plenari del taller d’‘iniciatives’ Elecció d’un representant del grup que haurà d’exposar breument l’orientació de les actuacions seleccionades. Visita dels pòsters per a la seua lectura. Votació individual de les actuacions més adequades: (cinc) vots per participant. No es poden votar les actuacions pròpies. Elaboració del pòster amb les actuacions definitives del taller d’iniciatives.