Formació del Personal d’Administració i Serveis

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
BATXILLERAT 34R/1I/1P-212. EL BATXILLERAT LOE EL BATXILLERAT ÉS UNA ETAPA FORMATIVA Durada: 2 ANYS Titulació: BATXILLER SORTIDES: a)Estudis universitaris.
Advertisements

Infermeria Podologia. Infermeria  Ofereix a l’estudiant el coneixement del procés salut-malaltia i de les mesures preventives i assistencials per a la.
MINORS Estudis de grau Àrea d’Afers Acadèmics
Som de l’eugeni.
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
José Miguel Quiñones Ruiz 14-Juny-2006.
Elaboració de Plans Individualitzats
Formació del Personal d’Administració i Serveis
EL PROCÈS DE CONVERGÈNCIA EUROPEA: EXPERIÈNCIA PILOT A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA Núria Casamitjana Badia Vicerectora de Política Acadèmica
Reunió amb Gestions acadèmiques Modificació del Reial Decret 1393/2007
ORIENTACIÓ 16/17 Generalitat de Catalunya Departament d’Ensenyament
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
OPCIÓNS FORMACIÓ PROFESSIONAL
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SELECTIVITAT 2013.
Adaptació al Grau en Psicologia document informatiu curs
LA FASE DE SELECCIÓ (FS) A LA FIB
PROCÉS D’ADAPTACIÓ A L’ESPAI EUROPEU D’ENSENYAMENT SUPERIOR
IX JORNADES D’ORIENTACIÓ UPV
Centre de Suport AFA PARETS (Parets del Vallès).
OPOSICIONS Pas del cos B a l’A
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Ensenyaments de l’àmbit d’arts plàstiques i disseny
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
(per al curs 2017/2018, preinscripció de 2017)
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
Com introduir les Guies Docents
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’orientació dels alumnes de BATXILLERAT
Jornada de portes obertes de Batxillerat 2018
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
JORNADA D’ORIENTACIÓ AL BATXILLERAT
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
FORMACIÓ UAB PREUS NO REGULATS / FORMACIÓ NO SUBVENCIONADA
AMB EL CICLE FORMATIU DE GESTIÓ DEL TRANSPORT POTS OBTENIR:
Validació de l’experiència laboral
Àrea d’Afers Acadèmics
Reconeixement de crèdits en els graus Formació en terceres llengües
Presentació de 1r d’ESO Curs
Àrea d’Afers Acadèmics 21 d’abril de 2015
Presentació BATXILLERAT
(Q-.LE) Facultat de Magisteri
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
EL BATXILLERAT I LES NOVES PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
UNIVERSITAT E. Secundària (ESO) Educació Primària Educació Infantil
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
SELECTIVITAT 2011.
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Matriculació Els estudis. Matriculació Els estudis.
CRAI: definició i estructura
Guia UB per l’elaboració de la memòria
Validació de l’experiència laboral
Catàleg de llocs de treball del CPNL
Riquesa sense treball Plaer sense consciència Ciència sense humanitat Política sense principis Comerç sense moral Devoció sense sacrifici Mahatma Ghandi.
RD-L 5/2016, de modificació de la LOMCE
NOU MODEL D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT 2010.
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
REUNIÓ MARES I PARES OCTUBRE r de Batxillerat
Transcripción de la presentación:

Formació del Personal d’Administració i Serveis Formació PAS Servei de Recursos Humans i Organització Universitat Rovira i Virgili

gràcies per la vostra assistència ► joan.martinez@urv.cat

FORMACIÓ PER A OPOSITORS/ES A L’ESCALA ADMINISTRATIVA DE LA URV. 2008 TEMA 17: L’organització dels ensenyaments universitaris: primer, segon i tercer cicle Servei de Gestió Acadèmica i Estudiants Joan Martínez Domingo ► joan.martinez@urv.cat

ESTRUCTURA DEL ENSENYAMENTS UNIVERSITARIS Nova estructura dels ensenyaments universitaris motivada per: incorporació a l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior (EEES) OBJECTIUS DE L’EEES: Transparència: facilitat per comparar sistemes d’educació superior Afavorir la mobilitat estudiantil i laboral Flexibilitat formativa: aprenentatge durant tota la vida Qualitat: enfocat a l’estudiant Europa del coneixement: referent mundial

EIXOS DE L’EEES Estructura cíclica de les titulacions (3+2 ; 4+1) Sistema de crèdits europeus (ECTS) Sistema de qualificacions Suplement europeu al títol (SET) Renovació dels mètodes docents

NORMATIVA REGULADORA RD 1125/2003, de 5 de setembre (BOE 18/09/2003), pel qual s’estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional [estatal]. RD 1044/2003, d’1 d’agost (BOE 11/09/2003), pel qual s’estableix el procediment per a l’expedició per les universitats del Suplement Europeu al Títol. RD 1393/2007, de 29 d’octubre (BOE 30/10/2007), pel qual s’estableix l’ordenació de les ensenyances universitàries oficials.

SISTEMA DE QUALIFICACIONS Únic i transparent Numèric Facilita la comprensió ràpida dels expedients en tots els països de l’EEES

SUPLEMENT EUROPEU AL TÍTOL (SET) Document d’acompanyament del títol La seva finalitat és donar transparència a la formació rebuda per l’estudiant Facilita el seu reconeixement en una altra universitat de l’EEES

RENOVACIÓ DELS MÈTODES DOCENTS Docència basada en el model d’ensenyament-aprenentatge Utilització àmplia i correcta de les noves tecnologies Innovació docent per a l’adquisició de coneixements científics i una capacitació de l’estudiant per a seguir aprenent al llarg de la vida

SISTEMA DE CRÈDITS EUROPEUS (ECTS) ECTS: European Credit Transfer System (Sistema Europeu de Transferència i Acumulació de Crèdits) Basats en el treball de l’estudiant: 1 crèdit ects = 25-30 hores de treball El treball d’un estudiant en un curs acadèmic: 60 crèdits La distribució dels crèdits entre assignatures inclouen totes les activitats: classes teòriques classes pràctiques seminaris tutories treball de camp hores d’estudi exàmens altres tipus d’avaluació

RD 1393/2007, de 29 d’octubre BOE de 30 d’octubre de 2007 pel qual s’estableix l’ordenació de les ensenyances universitàries oficials Deroga els RD 55/2005 (de grau) i 56/2005 (de postgrau), que ja havien derogat el sistema anterior

RD 1393/2007, de 29 d’octubre Desenvolupa l’estructura de les titulacions: d’acord amb l’EEES i la LOU Directrius plans d’estudis Estructura dels estudis de GRAU Accés als estudis universitaris

Registre d’Universitats, Centres i Títols (RUCT): RD 1393/2007, de 29 d’octubre Registre d’Universitats, Centres i Títols (RUCT): no “catàleg de títols” Titulacions conjuntes (1 títol) 2010-11 no poden ofertar-se places de nou accés del sistema antic (actual)

TITULACIONS: CONCEPTE GRAU MÀSTER DOCTORAT Titulacions que tenen com a finalitat l’obtenció per part de l’estudiant d’una formació general, en una o unes quantes disciplines, i una formació orientada a la preparació per a l’exercici d’activitats de caràcter professional. Titulacions que tenen com a finalitat l’adquisició per part de l’estudiant d’una formació avançada, de caràcter especialitzat o multidisciplinari, orientada a l’especialització acadèmica o professional, o bé a promoure la iniciació en tasques investigadores. TITULACIONS: CONCEPTE Titulacions que tenen com a finalitat la formació avançada de l’estudiant en tasques de recerca; podran englobar cursos, seminaris o altres activitats orientades a la formació investigadora i inclouran l’elaboració i la presentació de la tesi doctoral corresponent, consistent en un treball original de recerca.

TITULACIONS: PLANS D’ESTUDIS Les ensenyances oficials es concreten en: PLANS D’ESTUDIS, que condueixen a l’obtenció del títol i... elabora: universitat avalua: ANECA verifica: Consejo de Universidades autoritza la implantació: la Comunitat Autònoma proposa oficialitat i inscripció al RUCT: MEC aprova inscrivint al BOE: govern inscripció al RUCT: consideració de títol acreditat nova avaluació i acreditació: cada 6 anys

ESTRUCTURA CÍCLICA DE LES TITULACIONS GRAU MÀSTER DOCTORAT cicle III II I nombre de crèdits - entre 60 i 120 240 1 / 2 període formació 4 període investigació cursos finalització del pla treball fi de màster tesi doctoral treball fi de grau Màster Universitari en _________ per la Universitat _______ Doctor per la Universitat _______ Graduat/da en ______ per la Universitat _________ títol

ESTUDIS OFICIALS DE GRAU (1r CICLE): CANVIS MODEL ANTERIOR (ACTUAL) MODEL NOU (EEES) Cicle llarg Cicle curt Estudis de Grau nombre de crèdits Segons Carrera i pla d’estudis Segons Carrera i pla d’estudis 240 ects anys 4, 5, 6 3 4 Matèries troncals, segons directius pròpies Matèries troncals, segons directius pròpies matèries comunes Matèries bàsiques Llicenciat Enginyer Arquitecte Diplomat Mestre Enginyer Tècnic Arquitecte Tècnic Graduat en _______ per la Universitat _________ títol

ESTUDIS OFICIALS DE MÀSTER (2n CICLE): CANVIS MODEL ACTUAL MODEL NOU (EEES) Màster (RD 56/2005) Màster nombre de crèdits De 60 a 120 crèdits De 60 a 120 crèdits anys 1, 2 1, 2 matèries comunes - - títol MÀSTER MÀSTER UNIVERSITARI

ESTUDIS OFICIALS DE DOCTORAT (3r CICLE): CANVIS MODEL ACTUAL MODEL NOU (EEES) Doctorat Doctorat nombre de crèdits 32 crèdits + Suficiència Investigadora + Tesi doctoral RD 56/2005: només tesi - anys 2 + durada tesi formació + durada tesi matèries comunes - - DEA Doctor/a títol DOCTOR/A

ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE GRAU BRANCA DE CONEIXEMENT Ha de constar al SET Arts i Humanitats Ciències Ciències de la Salut Ciències Socials i Jurídiques Enginyeries i Arquitectura

ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE GRAU PROGRAMA DE FORMACIÓ DE GRAU Pot incloure una o més titulacions d’una mateixa Branca De manera justificada, es podria incloure algun títol d’una Branca diferent Hi haurà un 1r curs comú

ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE GRAU MATÈRIES Bàsiques: 60 crèdits mínim 36 de la branca màxim 24 de branca aliena màxim 18 per matèria Obligatòries Optatives Opcionals

ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE GRAU MATÈRIES PER BRANCA DE CONEIXEMENT Arts i Humanitats Antropologia Art Ètica Expressió Artística Filosofia Geografia Història Idioma Modern Llengua Llengua Clàssica Lingüística Literatura Sociologia

ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE GRAU MATÈRIES PER BRANCA DE CONEIXEMENT Ciències de la Salut Anatomia Animal Anatomia Humana Biologia Bioquímica Estadística Física Fisiologia Psicologia Ciències Biologia Física Geologia Matemàtiques Química

ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE GRAU MATÈRIES PER BRANCA DE CONEIXEMENT Ciències Socials i Jurídiques Antropologia Ciència Política Comunicació Dret Economia Educació Empresa Estadística Geografia Història Psicologia Sociologia Enginyeries i Arquitectura Empresa Expressió Gràfica Física Informàtica Matemàtiques Química

ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE GRAU ASSIGNATURES TIPUS CRÈDITS (URV) CURS bàsiques obligatòria 6 1r, 2n obligatòries obligatòria 3, 6 1r, 2n, 3r optatives optativa 3, 6 2n, 3r, 4t opcionals oblig./opt. 3, 6 - pràctiques externes oblig./opt. 12, 18, 24 3r, 4t 30 TFG (URV) obligatòria 6, 12, 18 4t (2n Q)

ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE MÀSTER ASSIGNATURES TIPUS CRÈDITS CURS si el títol dóna accés a professions regulades, el govern pot establir condicions bàsiques - - obligatòries obligatòria - - optatives optativa - - opcionals oblig./opt. - - pràctiques externes oblig./opt. - - TFM obligatòria de 6 a 30 al final

ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE DOCTORAT PROGRAMA DE DOCTORAT Període de formació 60 ects (s’entén), que poden ser de màster Període d’investigació: tesi doctoral (s’entén) Tutela acadèmica Menció europea

ACCÉS ALS ESTUDIS UNIVERSITARIS Títol de Batxiller o equivalent i superació de prova, art. 42 LOU GRAU Títol oficial de Graduat o el seu equivalent, expedit per una institució d’educació superior de l’EEES Títols obtinguts fora de l’EEES, si: en el país expedidor del títol tenen accés a Postgrau els títols acrediten un nivell de formació equivalent als títols de Grau MÀSTER

ACCÉS ALS ESTUDIS UNIVERSITARIS període de formació Les mateixes condicions que per accedir a Màster Tenir les condicions per accedir a les ensenyances de Màster, i estar en possessió d’algun d’aquests requisits: Títol oficial de Màster o el seu equivalent, expedit per una institució d’educació superior de l’EEES. 60 crèdits inclosos en un o diversos Màsters universitaris, d’acord amb la programació prevista per la Universitat. De manera excepcional, també accediran els estudiants que acreditin 60 crèdits de nivell de Postgrau, que hagin estat configurats per activitats formatives no incloses en els Màsters: en aquest cas, caldrà comptar amb un informe favorable de l’agència avaluadora. Títol obtingut en països aliens a l’EEES, prèvia comprovació que acredita un nivell de formació equivalent als títols espanyols de Màster, i que faculta al país expedidor per a l’accés al Doctorat. Un títol de Graduat, la durada del qual, en raó de normes de dret comunitari, sigui almenys 300 crèdits. DOCTORAT període d’investigació

SISTEMA EDUCATIU Llei Orgànica d’Educació (LOE) http://www.mec.es/ © Ministerio de Educación y Ciencia

ESTRUCTURA DELS TÍTOLS UNIVERSITARIS http://www.mec.es/ © Ministerio de Educación y Ciencia

RECONEIXEMENT I TRANSFERÈNCIA DE CRÈDITS Reconeixement: crèdits obtinguts en altres estudis oficials i que s’incorporen per a l’obtenció del títol Transferència: crèdits obtinguts en altres estudis oficials, que no han donat lloc a títol, s’incorporen als documents acadèmics de l’estudiant Desapareixen els conceptes de: adaptació convalidació [formació prèvia acreditada]

ESTUDIANTS DE L’ANTERIOR SISTEMA TITULATS: Conserven tots els efectes acadèmics Conserven tots els efectes professionals (si en tenien) Donen accés a Màster Poden accedir a Grau: reconeixement de crèdits NO TITULATS: Poden “passar-se” a les noves titulacions Poden finalitzar amb el sistema amb què van començar fins al 30/09/2015

gràcies per la vostra atenció ► joan.martinez@urv.cat