REPTES DE L’FP DUAL APORTACIONS PER A LA REFLEXIÓ JESUS MARTIN.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Institut Sunsi Móra Batxillerat STEM
Advertisements

e-health i terciarisme
La qualitat, garantia de millora.
Informació i actualització en l’orientació professional
Salut mental i prevenció
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Dades de l’inici del curs Dossier de Premsa
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
la depressió dels anys trenta
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
El mercat de treball a la ciutat de Girona
Setmana de l’FP a l’Hospitalet Ll.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
LA FASE DE SELECCIÓ (FS) A LA FIB
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Durada dels estudis = 2000 hores
DE RENOVACIÓ CRISTIANA
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
1 1.
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
Observatori de Govern Local
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
la depressió dels anys trenta
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
INSERCIÓ LABORAL DE LES PERSONES GRADUADES DE FP INICIAL I TITULACIONS D’ARTS PLÀSTIQUES
SALUT MENTAL.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Grups interactius a L’Esquitx
6.- CONTRASTOS I DESIGUALTATS EN EL MÓN ACTUAL.
Perfil dels enquestats
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Tutora: Eloisa Lorente
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
La crisi de la Baixa Edat Mitjana
La formació professional, una opció de futur i amb futur
SALUT MENTAL.
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
“El perfil de mestre i professor”
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Coneixements i idees previs
SALUT MENTAL.
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
BONES PRACTIQUES A L’AMPA Activitats Extraescolars
Línies mestres de la futura Llei del Sistema de Formació Professional
La vida no és sols per mi, sinó per servei, ajuda i bé dels altres
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
1. Què El Projecte, que possibilita la inserció sociolaboral dels joves, pretén: Fomentar i motivar els joves en la formació professional i l’educació.
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Serveis de Consultoria
Informe Observatori Barcelona 2016
Riquesa sense treball Plaer sense consciència Ciència sense humanitat Política sense principis Comerç sense moral Devoció sense sacrifici Mahatma Ghandi.
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS
Dona Kolors, Innovació social en costura
Àrea d’Atenció a les Persones
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
UN ENTORN PRIVILEGIAT AL PEU DEL MONTNEGRE…
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
MEDIACIÓ COMUNITÀRIA ICQP.
Transcripción de la presentación:

REPTES DE L’FP DUAL APORTACIONS PER A LA REFLEXIÓ JESUS MARTIN

L’FP DUAL EN XIFRES Actualment 5040 alumnes fan DUAL a Catalunya. Objectiu any 2025-2026: 45000 alumnes Per a poder dur a terme això cal: Una GESTIÓ INTEGRADA de la DUAL amb un ÒRGAN EXCLUSSIU FP Dual. Un FINANÇAMENT SUFICIENT I PROPI Augment de la plantilla DOCENT Una bona ORIENTACIÓ i TUTORITZACIÓ

Catalunya i Madrid, al capdavant en l’FP DUAL

FP DUAL XIFRES

REPTE INSERCIÓ LABORAL DELS JOVES Panorama actual: En xifres absolutes, a Catalunya hi ha 172.900 joves a l’atur. El 49,4% de les persones joves estudien. La crisi econòmica ha estimulat el retorn o l’allargament dels estudis. L’FP DUAL HA DE DONAR RESPOSTA INCLUSIVA

A +FP, +inserció laboral *

En un món global cal ser competitius En un món global cal ser competitius. L’FP DUAL HA DE SER EL MOTOR DEL CANVI

Lifelong Learning Els reptes pendents de l’FP DUAL: Assegurar les qualificacions i competències professionals al llarg de tota la carrera laboral La 4ª revolució industrial 4.0 (CPS als EUA) Transversalitat amb FxOcupació i F Permanent . Lifelong Learning

FP DUAL INTEGRADA ELS USUARIS POTENCIALS SÓN EL 80% DE LA POBLACIÓ EN EDAT DE TREBALLAR 16 a 65 anys ELS ALUMNES SÓN POBLACIÓ ADULTA, AMB PERFIL DIFERENT DE L’ALUMNAT INICIAL HEM DE TROBAR SOLUCIONS A LA MANCA DE PROFESSIONALS BEN QUALIFICATS CAPTAR EL TALENT i RETENIR-LO.

Bona qualificació professional Per a un país que pretengui promoure el creixement futur, és molt important comptar amb una població activa FORMADA i ben qualificada. Una bona formació pot reduir el desequilibri, en canvi, no tenir-la augmenta la desigualtat social. Bona qualificació professional

FP DUAL & LONGLIFELEARNING L’FP ha de ser la xarxa de seguretat contra la precarietat laboral, el revulsiu professional, la ruta alternativa que ofereixi a les persones amb diferents competències i habilitats una bona opció formativa i laboral. El nostre repte, doncs, és visibilitzar el sistema de Formació i Qualificació Professional com la millor opció per a la nostra carrera laboral al llarg de la nostra vida. L’FP DUAL ha de ser el referent CAPACITADOR i QUALIFICADOR. FP DUAL & LONGLIFELEARNING

OPORTUNITATS DEL SISTEMA Per tal de facilitar l’aprenentatge al llarg de la vida, la integració dels sistemes de formació professional i la incorporació de la població adulta a la formació, els mòduls professionals s’organitzen en unitats més petites de formació i avaluació, anomenades unitats formatives.

El sou de les persones amb nivell d'estudis i competències baixes és inferior a la meitat dels que el tenen alt: [68% Vs 155%] L’FP DUAL ÉS UNA OPORTUNITAT DE MILLORA DE LA QUALIFICACIÓ PROFESSIONAL APROFITEM LA FLEXIBILITAT DEL SISTEMA!