L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL Institut Cal·lípolis Tarragona
L’Institut Cal·lípolis Centre específic de formació professional Sanitat, Imatge personal, Activitats físicoesportives i Ensenyaments esportius. CAS i PFI 19 títols, 51 grups, 1312 alumnes, 103 professors
Situació de partida del centre Any 2008: Mancances en l’acció tutorial. Excessives variables: Nivell ensenyament, tutor/a, continguts. Resultats millorables (Curs 06-07, Utilitat de les sessions tutoria 5,80; Satisfacció professorat amb documentació bàsica del centre 6,84). Projecte direcció / Pla estratègic 2008-2012 Continuïtat en Projecte direcció / Pla estratègic 2012-2016
Enfocament (1) Missió: Educar, formar i orientar l’alumnat. Pilar fonamental: Acció tutorial. L’acció tutorial inclou totes les tasques encaminades al seguiment directe dels alumnes: Atenció personalitzada de l’alumnat Orientació acadèmica i professional Ajuda a l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge Seguiment de l’absentisme escolar i dels resultats educatius
Enfocament (2) Com volem l’acció tutorial? Millora contínua Sistematitzada Continguts mínims Independent del tutor/a Independent del nivell educatiu (GM o GS) Alta satisfacció dels usuaris Indicadors Millora contínua
Desplegament (1) La coordinació de l’acció tutorial Els tutors i les tutores L’hora de tutoria La guia de tutoria
Guia del tutor Dossier de tutoria Instruccions Acollida de l’alumnat (convalidacions, canvi de grup, tramitació de baixes,….) NOFC Acollida de l’alumnat Acollida dels pares/mares Absentisme alumnat Dossier de tutoria Temporització i seguiment de l’acció tutorial Orientació professional i acadèmica Accidents escolars Moodle (aula virtual) Sessions d’avaluació Serveis escolars (sortides, viatges,..)
Desplegament (2) Les sessions de tutoria Materials de suport per a les sessions de tutoria El seguiment de l’absentisme Notificacions de les faltes d’assistència. Actuacions a fer en cas d’absentisme Aplicació de les NOFC
Avaluació Sistemàtica (auditories interna i externa i revisions del sistema) Seguiment i recolzament per part de cap d’estudis Veu de l’alumnat i les famílies: enquestes de satisfacció, bústia de queixes, altres Veu dels tutors i tutores
Resultats
Millores
Moltes gràcies per la vostra atenció Boni Garcia Rubio Directora directora@institutcallipolis.cat