L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PAT El pla d’acció tutorial
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Projecte de Diversificació Curricular
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Antecedents (el context) Centre IATIC
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
CURS RENOVACIÓ CONSELL ESCOLAR.
UNA ALTRA MANERA DE DISTRIBUIR LES HORES
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN PUIG CURS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
Decret de Reglament per Educació Infantil i Primària (BOIB Núm.119, )
Presentació Cadena de Valor
RESULTATS DE LA IMPLANTACIÓ DE LES TITULACIONS OFICIALS
Presentació de 1r d’ESO Curs
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
IES CAN PUIG CURS
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Les Franqueses, setembre 2007
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
“SALUT MENTAL I EDUCACIÓ”
REUNIÓ FAMÍLIES 1r ESO maig 2019
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
IES-SEP ESTEVE TERRADAS
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL Institut Cal·lípolis Tarragona

L’Institut Cal·lípolis Centre específic de formació professional Sanitat, Imatge personal, Activitats físicoesportives i Ensenyaments esportius. CAS i PFI 19 títols, 51 grups, 1312 alumnes, 103 professors

Situació de partida del centre Any 2008: Mancances en l’acció tutorial. Excessives variables: Nivell ensenyament, tutor/a, continguts. Resultats millorables (Curs 06-07, Utilitat de les sessions tutoria 5,80; Satisfacció professorat amb documentació bàsica del centre 6,84). Projecte direcció / Pla estratègic 2008-2012 Continuïtat en Projecte direcció / Pla estratègic 2012-2016

Enfocament (1) Missió: Educar, formar i orientar l’alumnat. Pilar fonamental: Acció tutorial. L’acció tutorial inclou totes les tasques encaminades al seguiment directe dels alumnes: Atenció personalitzada de l’alumnat Orientació acadèmica i professional Ajuda a l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge Seguiment de l’absentisme escolar i dels resultats educatius

Enfocament (2) Com volem l’acció tutorial? Millora contínua Sistematitzada Continguts mínims Independent del tutor/a Independent del nivell educatiu (GM o GS) Alta satisfacció dels usuaris Indicadors Millora contínua

Desplegament (1) La coordinació de l’acció tutorial Els tutors i les tutores L’hora de tutoria La guia de tutoria

Guia del tutor Dossier de tutoria Instruccions Acollida de l’alumnat (convalidacions, canvi de grup, tramitació de baixes,….) NOFC Acollida de l’alumnat Acollida dels pares/mares Absentisme alumnat Dossier de tutoria Temporització i seguiment de l’acció tutorial Orientació professional i acadèmica Accidents escolars Moodle (aula virtual) Sessions d’avaluació Serveis escolars (sortides, viatges,..)

Desplegament (2) Les sessions de tutoria Materials de suport per a les sessions de tutoria El seguiment de l’absentisme Notificacions de les faltes d’assistència. Actuacions a fer en cas d’absentisme Aplicació de les NOFC

Avaluació Sistemàtica (auditories interna i externa i revisions del sistema) Seguiment i recolzament per part de cap d’estudis Veu de l’alumnat i les famílies: enquestes de satisfacció, bústia de queixes, altres Veu dels tutors i tutores

Resultats

Millores

Moltes gràcies per la vostra atenció Boni Garcia Rubio Directora directora@institutcallipolis.cat