MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
TEMA 9. GESTIÓ ECONÒMICA I ADMINISTRATIVA DELS CENTRES
Què és un pla Individualitzat ?
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Decret d’autonomia dels centres educatius
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
FIC: Dinamitzar el treball per tasques a l’aula
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
Nou model d’avaluació docent del professorat Novembre de 2003
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
de les titulacions de Grau i de Màster de la UAB
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La Direcció queda habilitada per:
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Autor(s): Núria Castillo Mas, Miquel Puertas Molina, Marta Roca Lefler
Servei d’Estadística i Qualitat Universitària (SEQUA)
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una.
RESULTATS DE LA IMPLANTACIÓ DE LES TITULACIONS OFICIALS
Presentació BATXILLERAT
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
Sistema d’avaluació del Programa Democràcia Activa
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Familiaritzar-se amb el qüestionari com a instrument de mesura.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Les Franqueses, setembre 2007
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Presentació assignatura
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
“Les Ciències de la naturalesa al Treball per Tasques”
Miquel Navarro i Oriach.
L’avaluació dins el marc de les intel·ligències múltiples
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT Universitat de les Illes Balears Oficina de Planificació i Prospectiva

MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Universitat de les Illes Balears MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Fins ara hem tractat la instrumentació d’avaluació docent Establir un marc de referència per l’avaluació docent Garantia de la qualitat del professorat (EEES) Desenvolupament i reconeixement de la docència (PDI) Alineació amb el marc estratègic (UIB) Obligatorietat d’avaluació de les activitats docents (LOU)

MARC D’AVALUACIÓ DOCENT

MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Universitat de les Illes Balears MARC D’AVALUACIÓ DOCENT

MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Universitat de les Illes Balears MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Valoració de l’alumnat sobre la tasca Docent: Alumnat Agent actiu Participació voluntària Professorat Agent passiu Participació obligatòria Institució Agent passiu

MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Universitat de les Illes Balears MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Valoració de l’alumnat sobre la tasca Docent: Instrument: Qüestionari d’opinió de l’alumnat sobre la tasca docent. Informació: Informació corresponent a l’alumne. Desenvolupament de l’assignatura i de les classes per part del professor.

MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Universitat de les Illes Balears MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Valoració del professorat sobre la tasca Docent: Professorat Agent actiu Participació voluntària Alumnat Agent passiu Participació obligatòria Institució Agent passiu

MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Universitat de les Illes Balears MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Valoració del professorat sobre la tasca Docent: Instrument: Qüestionari d’opinió del docent (autoinforme). Informació: Les condicions de treball i recursos per la docència. Informació sobre els alumnes. La coordinació de les assignatures amb altres, i la seva adequació. Els resultats de l’avaluació pràctica o teòrica. Satisfacció del professor. Altres aspectes diversos.

MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Universitat de les Illes Balears MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Valoració sobre el professorat de les autoritats acadèmiques: Autoritats acadèmiques Agent actiu Participació . obligatòria Professorat Agent passiu Participació obligatòria Alumnat Agent passiu Institució Agent actiu Participació voluntària

MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Universitat de les Illes Balears MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Valoració sobre el professorat de les autoritats acadèmiques: Instrument: Certificat de les autoritats acadèmiques. Informació: Recullen valoracions sintètiques sobre les diferents dimensions de l'activitat docent (planificació, desenvolupament i resultats) emeses per diferents òrgans unipersonals de govern o de coordinació.

MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Universitat de les Illes Balears MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Valoració sobre la base de criteris objectius del professorat a la institució: Professorat Agent passiu Participació obligatòria Alumnat Agent passiu Institució Agent actiu Participació voluntària

MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Universitat de les Illes Balears MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Valoració sobre la base de criteris objectius del professorat a la institució: Instrument: Control del compliment d’una sèrie de criteris objectius. Informació: Publicitat del programa web. Lliurament de les actes en el termini establert. Assistència a classe i puntualitat. Participació en programes d’acció tutorial. Nombre d'alumnes aprovats. ...

MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Universitat de les Illes Balears MARC D’AVALUACIÓ DOCENT COMPARATIVA AMB EL PROTOCOL D’ANECA VALORACIÓ DE L’ALUMNE UIB PROTOCOL ANECA Qüestionari d’opinió de l’alumnat sobre la tasca docent del professorat Encuesta a estudiantes sobre la actividad docente del profesorado 22 ítems amb la possibilitat d’afegir fins 5 més pròpies de la facultat/escola. Els enunciats es redacten amb el professor com subjecte en tercera persona que fa unes tasques que es valoren d’1 a 10. 21 ítems. Els enunciats es redacten amb l’alumne com subjecte passiu de la tasca del professor, que es reflexa en un resultat en el alumne. L’alumne valora si està completament desacord, molt desacord, desacord, d’acord, molt d’acord, completament d’acord. En quant contingut les dues enquestes són pràcticament iguals, inclòs, es manté el ítem de valoració global del professor.

MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Universitat de les Illes Balears MARC D’AVALUACIÓ DOCENT COMPARATIVA AMB EL PROTOCOL D’ANECA VALORACIÓ DEL DOCENT UIB PROTOCOL ANECA Qüestionari d’opinió del docent (autoinforme) Autoinforme del profesor Solament un tipus d’autoinforme. Es refereix a la docència concreta a un grup – assignatura a un curs determinat. És un qüestionari pràcticament amb totes les respostes tancades i valoracions numèriques. Tres tipus d’autoinforme depenent de l'antiguitat del professor: Iniciació, consolidació i sènior. Es refereix a la docència global de un període de temps, per exemple, un quinquenni. És un informe amb caràcter molt obert. Demana valoracions obertes quant a: Aspectes a destacar i millorar en la planificació, desenvolupament i resultats de la docència. Necessitats formatives.

MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Universitat de les Illes Balears MARC D’AVALUACIÓ DOCENT COMPARATIVA AMB EL PROTOCOL D’ANECA VALORACIÓ DE LES AUTORITATS ACADÈMIQUES UIB PROTOCOL ANECA Valoració del professorat feta per les autoritats acadèmiques Informe de los responsables académicos És una certificació favorable o desfavorable per part del director del departament, el degà o director d’escola, i el vicerector de professorat. En cas de valoració desfavorable es tindrien que aportar les evidències oportunes. Es realitzaria per cada curs acadèmic. Són valoracions quant a la planificació, el desenvolupament i el resultats del professor. En cadascun dels apartats es posa un valor dels quatre possibles (per exemple: molt inadequat, poc adequat, adequat i molt adequat), a més de posar les observacions oportunes. Proposa que es faci cada quinquenni.

MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Universitat de les Illes Balears MARC D’AVALUACIÓ DOCENT COMPARATIVA AMB EL PROTOCOL D’ANECA VALORACIÓ SOBRE LA BASE DE CRITERIS OBJECTIUS UIB El control del compliment d’una sèrie de criteris objectius no es contempla per part de l’ANECA, però per evitar biaixos aconsellen la recollida d’altres tipus d’informació que serveixi per contrastar els procediments de mesura de percepcions (rendiment d’estudiants i graduats, evidències, avaluació de col·legues, etc.). Per altre part, hi ha universitats que han inclòs aquests criteris objectius dins la valoració dels responsables acadèmics.

MARC D’AVALUACIÓ DOCENT Universitat de les Illes Balears MARC D’AVALUACIÓ DOCENT