La intel·ligència espiritual, oportunitat per viure amb coherència

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
Advertisements

P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EL SILENCI ET PORTA A L’AMOR Música: Les Silfides
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
Alimenta el teu cos.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
«Jo, amb les obres, et mostraré la meva fe.»
El Pare Claret és un regal per a tots
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Les bones pràctiques per a la educació en família
CLAUDE MONET.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
La comunicació en les xarxes socials: Facebook i Twitter
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
NADAL i EPIFANIA Nadal és la celebració del Misteri
Valors/virtuts per a créixer com a persones.
Recordem què vol dir ser adolescent
EL VALOR DE LA FELICITAT
Autor: Samuel Lozano Alcodori
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Experimentam amb la ciència
PROFESSIONALS EDUCATS PER UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ I SOSTENIBLE
MIQUEL MARTÍ I POL ( ) EN HOMENATGE.
MAPES MENTALS TONI BUZAN
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
VALORS I VITUTS PER CRÉIXER COM A PERSONA
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Música: “Record per sempre”de Vangelis
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
DIADA DE La pau i la no violència.
EL QUE NECESSITO PER VIURE
AMOR.
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Què existeix i què no existeix.
LA PREGÀRIA AMB INFANTS (en 4 estacions)
2. Zenó de Cition i l'estoïcisme
Objectiu Educatiu Trienni
Gèneres Musicals.
ENS TROBEM DE NOU.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Sentit inicial de la tragèdia Canvi amb Eurípides
millora de la qualitat de l’ensenyament.
TECNOLOGIA.
SOBREEXCITABILITAT EN NENS AMB ALTES CAPACITATS
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
CONCURS BÍBLIC Laia Garrit Mª del Mar Puigferrat.
L’ ESPÒNSOR QUÍ QUÉ COM.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Organització i creixement
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
al nostre centre educatiu?
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Som humans. Per això a vegades….
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
Tallers 2n. Trimestre
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

La intel·ligència espiritual, oportunitat per viure amb coherència Recés CONFER 12/novembre/2011

Dimensions constitutives de la persona Llavor de divinitat Dimensió espiritual Dimensió psíquica Dimensió corporal

Intel·ligència espiritual Intel·ligències múltiples. I. espiritual Experimentar el món interior distint del món exterior Harmonitzar aquests dos móns Anam i venim entre els tres nivells Hi ha qui no arriba al més profund

Per què aquest tema? Objectiu: experimentar un món interior distint del món exterior Conèixer els recursos per practicar la vida interior Conèixer les capacitats Com millorar la nostra vivència espiritual

Dinàmica de la intel·ligència espiritual

CERCAR el sentit de les coses, de la vida, de la mort Necessitat primària Espontània Capacitat de fer preguntes Cercar les respostes Sentit de la vida inclou: significat, unitat, valor

Autotranscendència Anar més lluny Expandir-se Superar-se Viure és desitjar més Donar la vida és viure Il·lusió senyal de la vida Estimar és causa del viure

AUTOCONEIXEMENT Poder entrar dins nosaltres mateixos És necessari l’autoconeixement per formar part de la comunitat, equip de feina... Els clàssic consideren que l’autoconeixement és la finalitat de l’educació.

Autoconeixement Ens podem veure distants i diferenciats Endinsar-nos dins nosaltres mateixos Oberts a nosaltres mateixos i oberts als altres Interrogar-nos Les religions han fet una gran aportació a la humanitat al ajudar-nos a introspeccionar la nostra vida i cercar el sentit de l’univers creat per Déu

Facultat de VALORAR Capacitat de valorar Capacitat per emetre judicis de valor sobre decisions, actes i omissions. El ser humà és ACTOR i ESPECTADOR de si mateix. Petit professor

Valorar Subjecte ètic Identifica els béns i els mals del passat. Capaç de construir una piràmide de valors i viure d’acord amb ells. Si troba coherència és feliç. El pensador de Rodin

Piràmide de valors

El sentit del misteri

Sentit de pertenença al Tot

UNITAT Superar discriminacions Tots som necessaris Intuir més enllà de les diferències Organisme complex Tots som necessaris Cada un té el seu lloc i la seva funció Connexió profunda

Part d’un tot Unitat del TOT El ser humà és un fi en si mateix Sentiment d’immensitat que és a la base de l’experiència religiosa Ens permet creuar barreres de separació Ecologia Francesc d’Assís Cada peça és única

CADA UN TÉ EL SEU LLOC CADA UN TÉ EL SEU LLOC CADA UN TÉ EL SEU LLOC CADA UN TÉ EL SEU LLOC CADA UN TÉ EL SEU LLOC CADA UN TÉ EL SEU LLOC CADA UN TÉ EL SEU LLOC

Dimensions constitutives de la persona Llavor de divinitat Dimensió espiritual Dimensió psíquica Dimensió corporal

La crida interior Auscultar Escoltar la veu Ens enfrenta al sentit de la vida Escoltar crida Acollir la crida Vocació Escoltam la crida Vivim d’acord Felicitat COHERÈNCIA Entusiasme Les persones entusiasmades resolen problemes

Capacitat de re-ligació La intel·ligència espiritual és l’arrel de l’espiritualitat L’espiritualitat pot desembocar en una religiositat L’espiritualitat és a la base de la religiositat La religiositat expressa la capacitat del ser humà de vincular-se a un Ser distint de si mateix i establir comunicació.

Què podem fer per conrear la intel·ligència espiritual? Quins recursos tenim? Quins podem cercar? Quins recursos són imprescindibles per avançar en la vida espiritual i religiosa? Quins recursos tradicionals hauríem de recuperar?

Dimensions constitutives de la persona Llavor de divinitat Dimensió espiritual Dimensió psíquica Dimensió corporal

Conreu (desenvolupament) de la intel·ligència espiritual

Cercar i valorar la soledat Recordar el passat i recapitular el que s’ha viscut. Necessitam discernir. La vida moderna dificulta la soledat La pau profunda es troba en la soledat En la soledat tractam amb nosaltres mateixos. Conreant la soledat, aprenem habilitats socials.

Experimentar el silenci Necessari i idoni per conrear la intel·ligència espiritual. El silenci és l’àmbit per fer-nos preguntes, per connectar amb el misteri, per valorar, per interioritzar i conèixer la vocació. Dificultats. Renous exteriors i veus interiors. Soledat i silenci. Més fàcil estar sol que estar en silenci.

Contemplació Captar el batec de la realitat exterior. La contemplació comença en els sentits exteriors però transcendeix. Contemplar NO és observar, això ho fan els científics. És ser receptiu a la realitat. Eixemplar els pors de la sensibilitat. La velocitat és obstacle. L’activisme és obstacle. Aplicar la piràmide.

Meditació Paper cabdal Donar voltes. Espiral. Pràctica emergent. Pràctica de gran tradició en el cristianisme. Meditar textos, paraules, sentències. Precisa soledat i silenci.

Fomentar la capacitat de preguntar-se (PENSAR) Preguntar-se per la realitat exterior i interior. Fer-nos preguntes a partir d’imatges, esdeveniments, notícies... Cercar respostes a les preguntes. Precisa la meditació, la soledat, el silenci...

Experimentar la bellesa Descobrir l’essència espiritual de les obres d’art L’obra d’art vehicula l’entrar amb contacte amb la divinitat. No tenim paraules per explicar Déu. No el podem explicar. La bellesa, l’art, ens fa entrar dins el misteri de Déu. (Sgda. Família, música, la Seu...)

L’art i la bellesa Llavor de divinitat L’obra d’art comença en la profunditat de l’artista i acaba en la pròpia subjectivitat del espectador. Dimensió espiritual Dimensió psíquica Dimensió corporal

A Déu solament ens hi poden acostar a través de l’art, de la bellesa

Obrir-se a l’altre pel diàleg Activitat humana Activitat espiritual. Obrir-se a l’altre Escoltar l’altre Aprendre a modificar els comportaments. El diàleg transcendeix les paraules i els silencis

A mode de conclusió Tots podem créixer com a persona Som responsables de conrear la intel·ligència espiritual Com? Suggeriment: elegir 2 o 3 recursos i concretar quan els practicaré. Establir pràctiques diàries, altres setmanals, mensuals, anual, de tant en tant.

A Déu solament ens hi poden acostar a través de l’art, de la bellesa