Un experiment amb pomes i llimones

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL TEMPS. ¿QUÈ ÉS EL TEMPS? El temps és un concepte físic que tots experimentem quotidianament, però que es difícil de definir formalment. Es pot partir.
Advertisements

Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
L´energia.
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
Les amistats estan fetes de trossets....
Triangles semblants.
L’EMBOLCALL REHUTILITZABLE
LA PLUJA ÀCIDA.
UNITAT 11 IMPACTES A L’ATMOSFERA.
Alimenta el teu cos.
Propietats relacionades amb l'aspecte extern Altres propietats
QUÈ ÉS LA QUÍMICA PER A VOSALTRES?
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
Xarop de saüc Sambucus nigra
CIÈNCIES NATURALS TEMA 1. LES FUNCIONS VITALS
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
1 Biologia i Geologia 1r ESO.
FESTES DE NADAL Elena Extraviz.
El camp magnètic Qualsevol imant crea un camp magnètic (línies de forçes) al seu voltant que es pot observar amb llimadures de ferro.
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
El paper i les seves conseqüències ambientals
La funció de relació en els vegetals
SIGUEM SOSTENIBLES.
Coneixement del Medi 3r. de Primària Els sentits.
Fem de cuiners! Els nens i nenes de 2n. estem treballant els aliments per això hem anat al Nútrim a fer un taller de cuina per aprofundir en el tema.
Experimentam amb la ciència
CORROSIÓ DEL FERRO Treball el·laborat per Mar Talens Martín Borregón i Joan Feliu Espejo Curs Química, 2n de batxiller.
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
Ajuntament de Vic. Regidoria de joventut: Judit Ramos.
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
EXPERIMENT SOBRE EL TABAC
FORN SOLAR.
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Descobrint un tresor amagat
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
Matemàtiques 3er E.S.O..
QUÍMICA 2 BATXILLERAT Unitat 7 EQUILIBRIS IÒNICS HETEROGENIS.
El vestit nou del rei A partir d’ara has d’anar fent “clic” amb el botó esquerre del ratolí fins que arribis al final del conte.
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
La història de la conservació dels aliments comença amb l'aparició dels primers éssers humans.
Mireya Reina i Aida Bauzà
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
valors humans i socials
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
EL CASTELL ÉS DEL REI, NO DEL VAMPIR!!!!
LA VIDA DE LES PERSONES.
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
CUINAR, UNA ACTIVITAT HUMANA
DNA als meus aliments??.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
L’organització del temps
La Tortuga i el Dofí AUTORS: Maria i Pau.
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Tindrem prou energia?.
No et deixis enlluernar i posa atenció
Els processos i els agents geològics externs
1r. BLOC. INTRODUCCIÓ ALS CONCEPTES COMPTABLES BÀSICS.
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
Estudi dels Accidents de Trànsit a Barcelona
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
La necessitat d’experimentar
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
Giuseppe Arcimboldo Pintor a la cort de Praga de 1562 a 1582
Transcripción de la presentación:

Un experiment amb pomes i llimones • Els aliments s'oxiden quan algunes substàncies que es troben en aquests reaccionen amb l'oxigen, els deterioren i produeixen males olors, sabors a ranci, alteracions del color i de la textura, etc. • Per exemple, moltes fruites i verdures es decoloren quan entren en contacte amb l'aire. • Els antioxidants són substàncies que eviten l'oxidació. Un experiment amb pomes i llimones 1. Tallam una poma per la meitat.

2. Fregam una de les meitats de la poma amb una llimona.

3. Després d'unes hores observam el que ha passat. La poma fregada amb llimona està en bones condicions. La poma que no s'ha fregat amb llimona està oxidada (enfosquida).

Explicació • Quan la fruita es parteix, s'alliberen unes substàncies que, amb l'oxigen de l'aire, produeixen uns pigments marrons. • El suc de llimona conté vitamina C, que és un antioxidant i evita o fa més lenta la reacció amb l'oxigen.

Conclusions Amb aquest experiment es demostra: • La importància de la cura dels aliments per a evitar-ne el deteriorament per l'acció d'alguns agents externs. • La necessitat de l'ús de determinats productes per a conservar-los.

• Per a fer les activitats sobre aquesta presentació PREMEU

Activitats • Per a tornar a veure aquesta presentació. PREMEU Interpretar resultats 1 Repeteix l'experiment amb tres trossos de poma. Cobreix-ne un amb un paper de plàstic transparent; ruixa l'altre amb una llimona i deixa el tercer a l'aire. a) Què hi observes? b) Proposa una hipòtesi que expliqui els resultats obtinguts. Inicia • Per a tornar a veure aquesta presentació. PREMEU