REGLAMENT DE RÈGIM INTERIOR RRI

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA LLEI D’EDUCACIÓ de CATALUNYA
Advertisements

DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
Diapositiva de presentació
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
TEMA 3. MARC PER A L’ESTUDI DE L’0RGANITZACIÓ DEL CENTRE EDUCATIU
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
UF3 DISSENY DE PROJECTES I ACTIVITATS EDUCATIVES EN L’ÀMBIT FORMAL
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Reunió de directors/es dels centres educatius del districte d’Horta-Guinardó. Barcelona, 4 de novembre de 2010.
El Pla d’autropotecció
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Decret d’autonomia dels centres educatius
La Direcció queda habilitada per:
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Seminari d’Educació Especial
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Presentació BATXILLERAT
Professor de secundària, biòleg, i algunes coses més…
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Les Franqueses, setembre 2007
El currículum a l’educació primària
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
El Pla de formació del centre
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
L’elaboració de l’horari
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
Transcripción de la presentación:

REGLAMENT DE RÈGIM INTERIOR RRI Inspecció del Baix Llobregat- Anoia Curs 06/07 Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Explicació dels motius L’ especificitat de les institucions escolars fa que definir i establir pautes comunes ens permeti : Facilitar l’establiment de línies d’acció coherents i coordinades per a tots els membres de la comunitat educativa. Racionalitzar els esforços personals i institucionals i rentabilitzar al màxim la seva actuació. Reduir la sensació d’incertesa, de contradiccions. Garantir la coordinació i continuïtat en les actuacions. Permet endegar processos d’avaluació i dirigir processos d’innovació. Configurar progressivament una escola amb identitat i/o personalitat pròpia. Explicitar la cultura de centre i orientar les persones que s’incorporen al centre.           Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Definició de RRI Document normatiu que recull el conjunt de regles, preceptes i instruccions que regulen el règim d’una institució. El qualificatiu d’intern: aquest document és propi i solament té validesa en una determinada institució. Recurs que facilita l’organització operativa dels centres Complement necessari del P.E.C. i del P.C.C. Delimita aspectes de l’estructura de centre com les funcions específiques assumides per els diferents òrgans i l’operativa del seu funcionament (composició, constitució, convocatòria). Ordena, així mateix, recursos (l’ús d’espais, sortides i excursions, accés al material) amb l’objectiu de facilitar el compliment del P.C.C. i del P.E.C. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Consideracions Si volem que sigui útil: ha de ser clar en la seva redacció. Si volem que sigui vàlid : ha de ser realista, participatiu, flexible que no arbitrari, en la seva aplicació. En la seva elaboració hem d’evitar les declaracions de “bones intencions”, normalment haurà de ser articulat i no es necessari reproduir declaracions o normes que ja són altres documents o a la legislació. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia ESTRUCTURA DEL RRI Estructura del R.R.I.:   I.   Introducció. II.  Línea pedagògica. III. Estructura organitzativa. IV. Recursos humans, materials i funcionals. V.  Règim disciplinari. VI. Disposicions finals. VII.Índex conceptual i annexes. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia I. Introducció Hi trobem la filosofia que l’inspira i el marc jurídic que li dóna legalitat. Sol delimitar l’àmbit d’aplicació pel que fa a les persones implicades com a l’àmbit físic on s’aplica. Exemples de principis generals que han d’estar al RRI     a) El desenvolupament de l’educació i la convivència dins d’un marc de tolerància i respecte a la llibertat de l’individu, a la seva personalitat i conviccions. b) El dret de tots els membres de la comunitat educativa a intervenir en les decisions que els puguin afectar. c)L’orientació a l’alumnat per que pugui assumir progressivament la responsabilitat de la seva educació i de les activitats complementàries de tipus cultural i associatiu, recreatiu o semblant que aportin un enriquiment a la seva educació i formació. d) Assegurar l’ordre intern que ha de permetre aconseguir amb la major plenitud els objectius educatius del centre docent. f)     ....   Índex Índex Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia II. Línia pedagògica És bo contemplar al R.R.I. les línees generals de l’acció pedagògica que orienten l’actuació del centre. La delimitació dels objectius pedagògics recollits al R.R.I. poden arribar a concretar-se amb altres documents com son el Pla d’estudis i els Plans docents. Aquest són documents que amb altres noms sovint els centres desenvolupen per tal d’establir normes i criteris pedagògics de funcionament de la relació ensenyament-aprenentatge   Índex Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

III. Estructura organitzativa En la seva concreció tindrà una gran incidència la legislació vigent. Si el PEC ja recull de forma general la seva estructura organitzativa al RRI es remarcaran els aspectes normatius del seu compliment, i caldrà especificar aspectes estructurals no contemplats al PEC Exemple : si el P.E. recull com a una de les funcions pròpies del director “elaborar de la Programació General del centre conjuntament amb la resta de l’equip directiu i amb la participació del Claustre”, el R.R.I. pot delimitar els períodes temporals i l’estructura mínima que tindrà. Igualment, caldrà especificar noves funcions i inclòs desenvolupar el paper que tenen dins de l’organització determinats elements com, per exemple, les Comissions de convivència, les de coordinació...   Índex Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

IV. Recursos Humans , materials i funcionals De cada estament (professorat, alumnat, pares/mares, PAS) es fa un dibuix de la seva adscripció a l’organització, organització pròpia, drets i deures. Professorat: la seva adscripció a cursos, nivells i la seva delimitació d’alguns dels seus drets (reunió,...) i dels deures (assistència, horaris, responsabilitat civil i penal,...) Alumnat (matriculació, assignació de cursos, drets i deures i modalitats d’organització de la tutoria i l’orientació, avaluació i promoció,...) són aspectes ampliament recollits a la normativa sobre educació. Per contra, la normativa referida a la relació del centre amb pares/mares és molt reduïda pel que fa a les formes d’establir la participació i els nivells d’informació mútua. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia IV. Recursos Humans , materials i funcionals Preveure la regulació de les actuacions del PAS. Delimitar abast de laa intervenció de l’Ajuntament, sobretot a infantil i primària. L’ordenació que es fa dels recursos materials. Regulació molt precisa que es fa de l’ús de les instal·lacions (utilització dels patis, biblioteca, laboratoris, sales polivalents, tant per part del personal del centre com el de fora),règim d’adquisició, emmagatzement, control i utilització del material. Seguretat, vigilància,referència al Pla d’evacuació. Índex Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

V. El Règim disciplinari L’existència d’una normativa (particularment en relació a la regulació dels drets i deures de l’alumnat) justifica la previsió sobre el seu nivell de realització. Tant important com impulsar el seu compliment es sancionar el seu incompliment.   Regular la convivència es funció i responsabilitat de tots els membres de la Comunitat Educativa, que pot organitzar-se sota formes autocràtiques o participatives, amb un sentit més sancionador, formatiu o de reposició a la comunitat. En aquest punt cal atendre especialment les disposicions dels respectius reglaments del Règim disciplinari dels funcionaris com el Decret de Drets i deures de l’alumnat. Índex Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

VI. Disposicions finals Aspectes formals però importants que s’han de recollir per exemple, la difusió del R.R.I. i normes derivades, el procediment per la seva avaluació i la forma de com introduir modificacions. Exemples: El R.R.I. entrarà en vigor a partir de la data de la seva aprovació definitiva pel Consell Escolar del centre. -El R.R.I. necessitarà per la seva modificació l’acord favorable de la dues terceres parts dels membres del Consell Escolar. -El contingut del R.R.I. s’haurà de fer arribar a tots els estaments implicats en el centre. Una còpia d’aquest estarà dipositada a la Secretaria del centre a disposició de qualsevol persona reconeguda com a part implicada. Del R.R.I. es farà un extracte de la normativa que afecti a pares/mares i alumnat i és donarà una còpia a cada família.   Índex Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

REGLAMENT DE RÈGIM INTERIOR RRI Inspecció del Baix Llobregat- Anoia Curs 06/07 Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats