QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preparats per marxar?. Doncs anem a facturar!! No sabem si ho portem tot!
Advertisements

“EL MAR A L’AULA” 3r de Primària Curs Escola Eduard Marquina.
ELS DINOSAURES Projecte realitzat pels alumnes de P.4. Els esquirols i els conills el curs
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Escola Orlandai 4t CURS.
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
LA PLUJA ÀCIDA.
Alimenta el teu cos.
QUÈ ÉS LA QUÍMICA PER A VOSALTRES?
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
CIÈNCIES NATURALS TEMA 1. LES FUNCIONS VITALS
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
DE LA GARROTXA A L’EMPORDÀ, VIU EL FLUVIÀ
SIGUEM SOSTENIBLES.
Fem de cuiners! Els nens i nenes de 2n. estem treballant els aliments per això hem anat al Nútrim a fer un taller de cuina per aprofundir en el tema.
FEM LA BOLA PETITA!.
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
L’aparell respiratori
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
EXPERIMENT SOBRE EL TABAC
LA NUTRICIÓ EN LES PLANTES
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Cançó de Sant Nicolau 4 de Desembre del 2009.
Paula Aguilar Ian Garcia Ayoub Garra Paula Cabrera Vano Barbakadze
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
DIADA DE LA PAU A SJO.
L’AIGUA A LA NATURA.
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
Quan l’amor fa mal.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Xino xano fins que arribem a la placeta de la font.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
COM NEIX UN PARADIGMA?.
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
BIODIVERSITAT A L’HORT
Coneixement del Medi Natural
CREIXEM EL COS HUMÀ Alumnes de Primer de Primària.
Problemes que es poden resoldre amb equacions
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
Les fraccions Sisè B curs
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
Perifèrics ... escaneja, passa de real a digital!
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
¿Era necessari tant de sofriment?
ELS PRIMERS DIES A P3.
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
Som humans. Per això a vegades….
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA
Transcripción de la presentación:

QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM? 6è primària IEA Oriol Martorell curs 2013-2014

Idees que teníem al principi Els pulmons agafen aire i després l’expulsen Aire = oxigen És molt important respirar sempre Però, per a què vol el cos que entri aire als pulmons? Explicar que ens l’imaginem com un globus que contínuament s’omplia i es buidava

Què fan els pulmons amb l’aire que agafen? Busquem informació sobre l’aire Ens sorprenem molt! només una petita part és oxigen Del nitrogen no en parlem mai

Què fan els pulmons amb l’aire que agafen? Diem... “em falta oxigen” “necessito més oxigen” Per què parlem només de l’oxigen?

Per què s’apaga l’espelma? La mestra ens proposa un experiment. No s’assembla gens al que estem fent de la respiració … Per què s’apaga l’espelma? S’acaba l’aire del pot! Què s’acaba? L’aire? l’oxigen? el nitrogen?

Com saber quins gasos s’acaben... ← Repetim l’experiment però el fem en un recipient amb aigua. Mireu el vídeo i fixeu-vos què passa quan s’apaga l’espelma… →

encenem tapem es va apagant puja l’aigua marquem nivell s’apaga

Què hi havia al lloc on ara hi ha aigua? Però encara queda aire a dintre Una part de l’aire s’ha “gastat” L’espai l’ha ocupat l’aigua

Mesurem quant aire es gasta al cremar 1 Fem l’experiment amb 3 pots diferents →

Mesurem quant aire es gasta al cremar 2

Mesurem quant aire es gasta al cremar 3 La quantitat que es gasta s’assembla bastant a la d’oxigen El que queda al pot pensem que és el nitrogen

conclusió l’oxigen es necessita per cremar materials Sense oxigen l’espelma no crema I l’oxigen que entra al nostre cos, també serveix per cremar? He fet esport, he cremat molt! Què cremem?

Què cremem? Els aliments entren al cos i els desfem en parts molt petites: ELS NUTRIENTS Arriben per tot el cos, a totes les cèl·lules. Alguns nutrients els cremem … però no fem foc! Així és com tenim energia (per córrer, per estar a 36ºC, …)

Els nutrients es cremen a totes les parts del cos L’oxigen es necessita a totes les parts del cos La sang el reparteix per tot arreu

I el nitrogen? No el volem, no en fem res Els pulmons el tornen fora

Més informació No gastem tot l’oxigen Fabriquem CO2

Els pulmons agafen aire i després l’expulsen Idees que hem canviat ... Els pulmons agafen aire i després l’expulsen Part de l’aire va per tot el cos per poder “cremar” nutrients i fer energia Explicar que ens l’imaginem com un globus que contínuament s’omplia i es buidava

L’aire és molt més que oxigen! Idees que hem canviat ... L’aire és molt més que oxigen! aire = oxigen Per la nostra salut és important que l’aire no estigui contaminat. Tot entra als pulmons!