P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Advertisements

T La infermera a pediatria CASAP Can Bou. Xerrades Programa Formació pares i mares Lactància materna SiE Espai Nadó Vacunacions escolars Benvinguda Nounat.
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Recursos per atendre la diversitat Serveis i programes fora del centre
Programa de Transició Escola Treball
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
INTERVENCIÓ DE L’EAP ALS CENTRES CONCERTATS
Estudi per a la identificació de
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
UNITAT DE DETECCIÓ I PREVENCIÓ DEL MALTRACTAMENT INFANTIL (UDEPMI)
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
FES ESPORT FES SALUT.
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Taula local d’infància de Santa Coloma de Gramenet Sessió de constitució Secretaria tècnica 11 de Desembre de 2015.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
PROGRAMA PER L ‘ADOLESCENT DUME 12/24
TIPUS D’ALUMNAT.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
La consciència fonològica a P-3
Programa BIBE: perspectives de futur
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Presentació 9: De la Introducció a la Generalització
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
CSMIJ Sarrià-Sant Gervasi
La consciència fonològica a P-4
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
Sala d’actes Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida
SALUT MENTAL I EDUCACIÓ. Departament de Docència I Formació
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
XARXA INFÀNCIA ADOLESCÈNCIA I FAMÍLIA
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
Programa Salut i Escola
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
Joan XXIII és una escola associada a la UNESCO
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Les Mesures de Seguretat En la jurisdicció Penal d’Adults
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
“SALUT MENTAL I EDUCACIÓ”
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
Àrea d’Atenció a les Persones
Serveis Socials Generals
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge I la Comunicació

Departament d’Ensenyament LLAR SANT JOSEP Diputació de Lleida CREDA Departament d’Ensenyament LLAR SANT JOSEP Diputació de Lleida PELC Àmbit provincial LA CERDANYA

Tres àrees d’ intervenció Formació / Assessorament Puntual Prevenció Atenció directa a l’alumnat -: -

Prevenció secundària: PREVENCIÓ PRIMÀRIA, SECUNDÀRIA I TERCIARIA Accions dirigides a evitar les condicions que poden portar a l'aparició de discapacitats o trastorns en el desenvolupament infantil Prevenció primària Accions dirigides a una detecció precoç de les possibles alteracions o indicacions de risc Prevenció secundària: Accions dirigides a la intervenció terapèutica quan ja s’ha detectat alguna alteració o dificultat en el desenvolupament del llenguatge o la comunicació Prevenció terciària: Formació i /o assessorament a escoles bressol/professionals per tal d’aportar programes a les escoles per tal d’estimular el llenguatge i la comunicació dels seus alumnes Oferir als professionals eines per tal de poder fer una detecció precoç i el tractament immediat de les dificultats del llenguatge i comunicació. Quan ja s’ha detectat un nen amb alteracions, atendre’l de forma especialitzada per donar resposta a les seves necessitats individuals.

Formació i/o assessorament i consultoria Prevenció primària i secundària Formació i/o assessorament i consultoria Escoles Bressol Municipals/ Llars d’infants Formació Inicial de Mestres, Intervenció en Cicles Formatius. Col.laboració Serveis d’atenció primerenca Professionals de la sanitat ( pediatres – enfermeres) Famílies

TGD Prevenció terciària: Intervenció directa amb alumnes Pèrdues auditives Retards de llenguatge TEA Immaduresa de parla Pluridiscapacitats TGD Àmbits d’ intervenció Estimulació global Comunicació Estimulació basal

Què pot oferir el PELC a les Escoles Bressol Formació teòrica als professionals sobre: - la pèrdua auditiva, - adquisició i desenvolupament del llenguatge, - i alteracions del desenvolupament comunicatiu - lingüístic. Assessorament als mestres/educadors que tenen alumnat amb dificultats en llenguatge i/o comunicació a l’aula. Consultoria permanent Formació i/o suport als claustres sota demanda davant de necessitats concretes Atenció individualitzada directa als alumnes amb necessitats en aquests àmbits

Què pot oferir el PELC als Serveis de Salut: (Pediatria, Infermeria i altre personal sanitari) Formació teòrica als professionals, sobre: - la pèrdua auditiva, - adquisició i desenvolupament del llenguatge, - i alteracions del desenvolupament comunicatiu - lingüístic. Coordinació permanent

Què pot oferir el PELC als CDIAP Oferir als professionals , sota demanda, suport teòric sobre: - la pèrdua auditiva, - adquisició i desenvolupament del llenguatge, - i alteracions del desenvolupament comunicatiu - lingüístic. Col·laboració i/o suport als equips sota demanda davant de necessitats concretes, en l`àmbit educatiu. Coordinació permanent

Què pot oferir el PELC als centres de Formació Inicial de Mestres i/o d’alumnat de Cicles Formatius vinculats a l`Educació Infantil. Formació teòrica sobre: - la pèrdua auditiva, - adquisició i desenvolupament del llenguatge, - i alteracions del desenvolupament comunicatiu - lingüístic.

Què pot oferir el PELC a les famílies Grups d’ intercanvi i formació per pares / germans... Assessorament a pares. Acompanyament als pares de l’alumnat, durant i després del diagnòstic, que rep atenció directa per part dels professionals del PELC

Com accedir a cadascuna de les nostres activitats PELC QUÈ OFEREIX? COM ACCEDIR? PREVENCIÓ / FORMACIÓ Pla de Formació de Zona (CRP). ASSESSORAMENT Escola Bressol ( EAP) ATENCIÓ DIRECTA CREDA

P E L C ENTITAT CONTACTE Escoles Especials Llar Sant Josep Partida Caparrella,97 Telèfon: 973282102 C5005466@xtec.cat CREDA - Lleida C/ Leandre Cristòfol, ( IES Joan Oró ), Ctra. de Saragossa Km 464 Telèfon: 973282027 creda-lleida@xtec.cat