Presentació llibre: Com fer recerca

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Biblioteca de Ciències Socials presenta:
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
ELS LLENGUATGES VISUALS
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
Ciència, tècnica i societat
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
TFC Intranet Escolar Desenvolupament d’una aplicació Java2 EE
i el que no es pot avaluar
Metodologia de treball:
Característiques i classificació.
Estudi per a la identificació de
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
TNR. Presentació de Tesis Doctorals
MAPES CONCEPTUALS.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Societats d’Interès Social:
L’Expressió escrita.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
L’informe de laboratori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Experimentam amb la ciència
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
Eduard Aibar Estudis d’Arts i Humanitats
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
UD1- L’activitat científica
La gestió per processos
Projecte d’estalvi energètic
COMISSIO PD DE CIÈNCIES DEL MAR CALENDARI DIPÒSIT TESIS CURS
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
2. El materialisme històric de Marx
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Thinkató Dinàmica.
TECNOLOGIA.
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
Thinkató Instruccions
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Mapes conceptuals Jordi Guim.
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
EXPERIÈNCIES EN UNA ASSIGNATURA OPTATIVA NO CONVENCIONAL: INTRODUCCIÓ ALS NOUS MATERIALS A L’ARQUITECTURA I Congrés UPC Sostenible i 13 de Juliol.
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Organització i creixement
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
En aquest tema veurem els apartats següents:
El Treball de Recerca.
Carreres Professionals Informe
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Coneixement del medi natural
Convivència i Mediació Escolar
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Presentació llibre: Com fer recerca Presentació llibre: Com fer recerca. Treball de fi de grau, tesi de màster, tesi doctoral i altres projectes de recerca 11 de maig de 2018 Facultat de Ciències Econòmiques i Socials

Índex del llibre Presentació 1. Introducció a la recerca. 2. Selecció del director de la recerca i habilitats de l’investigador. 3. Particularitats dels treballs de recerca, Treball Fi de Grau, Tesi de Màster i Tesi Doctoral. 4. La revisió de la literatura. 5. Formulant la pregunta de recerca i la proposta de recerca. 6. Marc teòric i formulació de les hipòtesi. 7. Disseny de la recerca. 8. Entrevistes. 9. Qüestionaris. 10. Selecció de mostres. 11. Anàlisi de dades quantitatives.

Índex del llibre 12. Anàlisi de dades qualitatives. 13. Validació de les hipòtesi. 14. Recerca en ciències socials. 15. Recerca en ciències experimentals i de la salut. 16. Recerca en ciències humanes. 17. Recerca en ciències tecnològiques. 18. Redacció de la recerca. 19. Presentació de la recerca. 20. La transferencia de tecnología y conocimiento en la Universidad.

Índex de la presentació Capítol 5: Proposta de recerca Tema, pregunta i objectius de recerca Capítol 6: Marc teòric Hipòtesis i proposicions Model de recerca

C5. FORMULANT LA PREGUNTA DE RECERCA I LA PROPOSTA DE RECERCA Objectius del capítol: Destacar la importància i dificultat de triar una pregunta i una proposta de recerca adequades. Plantejar diferents tècniques que es poden utilitzar per a generar idees i identificar temes de recerca adequats. Explicar com desenvolupar la pregunta de recerca i la proposta de recerca.

C5. FORMULANT LA PREGUNTA DE RECERCA I LA PROPOSTA DE RECERCA Representa l’inici procés investigació Requereix fixar un tema i una pregunta de recerca Ha de contestar les tres preguntes següents: QUÈ s’investigarà? PER QUÈ és important el que s’investigarà? COM es durà a terme la recerca? Consideracions prèvies: Modificacions sobre la proposta inicial Requeriments audiència projecte de recerca Avaluació crítica  

C5. FORMULANT LA PREGUNTA DE RECERCA I LA PROPOSTA DE RECERCA Com generar idees i identificar temes de recerca? Intentar donar resposta a les preguntes d’autoconeixement. Preguntar a l’entorn. Mirar títols de treballs de recerca previs. Examinar treballs de recerca previs. Examinar treballs anteriors propis. Llegir literatura rellevant que sigui d’interès. Estar al dia de les noves investigacions. Fer una pluja d’idees (brainstorming). Elaborar un mapa conceptual. Escriure anotacions d’idees.

C5. FORMULANT LA PREGUNTA DE RECERCA I LA PROPOSTA DE RECERCA Com puc saber si el tema de recerca és adequat? Interessa a l’investigador i, a més, està en línia amb els objectius de la seva carrera. Es disposa de recursos per a dur a terme la investigació fixada, sobretot de dades (o de possibilitats d’obtenir-ne) i de temps. Es disposa del coneixement previ i habilitats necessàries per poder desenvolupar la recerca. És d'actualitat. Independentment del resultat que s’obtingui, val la pena investigar-ho. Compleix amb els requeriments de la institució on es desenvoluparà la recerca. Està clarament relacionat amb la literatura rellevant. Proporciona noves idees i afegeix valor al coneixement existent. Permet detectar clarament la pregunta i els objectius de la investigació.

C5. FORMULANT LA PREGUNTA DE RECERCA I LA PROPOSTA DE RECERCA Ha d’estar lligada al tema de recerca que s’ha concretat Ha de ser precisa i reflectir els objectius de la recerca S’ha de poder contestar un cop finalitzada la recerca Els objectius de recerca es deriven de la pregunta: Tema de recerca Pregunta de recerca Objectius de recerca 1. Les noves tecnologies a la universitat 1. Com s’ha implantat l’ús de les noves tecnologies a l’aula per part dels professors universitaris? 1. Identificar accions dutes a terme per part de professors universitaris per tal de promoure l’ús de les noves tecnologies en les seves classes. 2. Xarxes socials i rendiment acadèmic 2. Un major ús de les xarxes socials afecta al rendiment acadèmic? 2a. Mesurar l’ús de les xarxes socials per part d’una mostra significativa d’estudiants. 2b. Analitzar si aquest ús guarda una relació inversa amb els resultats acadèmics obtinguts.

C5. FORMULANT LA PREGUNTA DE RECERCA I LA PROPOSTA DE RECERCA Com puc saber si la pregunta de recerca és adequada? El darrer pas consisteix en elaborar la proposta de recerca (Figura 5.7. Passos orientatius per a l’elaboració de la proposta de recerca) S’ajusta a les especificacions i als requisits de la institució on es desenvoluparà la recerca. Presenta un vincle clar amb la literatura rellevant. És susceptible de proporcionar resultats nous i valuosos en el tema de recerca que s’ha triat.

C6. MARC TEÒRIC I FORMULACIÓ D'HIPÒTESIS I PROPOSICIONS Objectius del capítol: Definir el concepte de marc teòric (theoretical framework) Explicar com es formulen les hipòtesis de treball que responen a les preguntes de recerca Plantejar el model de recerca (research model) que identifica les relacions que s'estableixen entre les diferents variables  

C6. MARC TEÒRIC I FORMULACIÓ D'HIPÒTESIS I PROPOSICIONS El marc teòric: Demostra comprensió de les teories i conceptes rellevants del tema de recerca Identifica i etiqueta les variables rellevants (dependents, independents, mediadores) Descriu les interconnexions entre variables Els mapes conceptuals: Permeten desenvolupar i clarificar la teoria Permeten una representació visual de la teoria

C6. MARC TEÒRIC I FORMULACIÓ D'HIPÒTESIS I PROPOSICIONS

C6. MARC TEÒRIC I FORMULACIÓ D'HIPÒTESIS I PROPOSICIONS Com s’elabora el marc teòric? –Tècniques És important no prendre’s el que diu la teoria com un fet Posicionar el marc teòric en un context ampli (interdisciplinarietat) Revisió dels treballs de recerca existents (capítol 4). L’anàlisi exploratòria o els estudis pilot. Els experiments. El coneixement propi de l’investigador.

C6. MARC TEÒRIC I FORMULACIÓ D'HIPÒTESIS I PROPOSICIONS Les hipòtesis i proposicions: Tracten d’establir relacions entre variables rellevants identificades en el marc teòric S’utilitzen en estudis empírics i qualitatius, respectivament Han d’estar fonamentades en el coneixement de l’investigador sobre el fenomen Han d’estar clarament formulades, sense ambigüitats Les hipòtesis: Són afirmacions (mai interrogacions) que se sotmetran a prova mitjançant dades extretes de la realitat objecte d’anàlisi Les proves es basen en anàlisis estadístiques Els resultats de les proves confirmen o rebutgen les hipòtesis plantejades

C6. MARC TEÒRIC I FORMULACIÓ D'HIPÒTESIS I PROPOSICIONS Les proposicions: S’utilitzen habitualment amb la metodologia de l’estudi del cas Es contrasten amb la informació recollida en les entrevistes Model de recerca: S’aplica en investigacions en ciències bàsiques i socials de tipus quantitatiu Mostra una xarxa de relacions causa-efecte entre diferents variables, representades en diverses hipòtesis Segueix dos tipus de models: lineal i en xarxa

C6. MARC TEÒRIC I FORMULACIÓ D'HIPÒTESIS I PROPOSICIONS Model lineal: Model en xarxa:

Moltes gràcies rbastida@uic.es