Per què el Sol escalfa més a l’estiu que a l’hivern?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

ENERLOGY MONITORING Monitoritzar Gestionar Web Consums Aigua
Triangles semblants.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
La Terra.
DECÀLEG D’HÀBITS SALUDABLES A L’ESCOLA
Educació per la sostenibilitat. Agenda 21
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
ELS PLANETES DEL SISTEMA SOLAR
Projecte de P-3 4a Part Curs
LA METEOROLOGIA.
CONCURS BÍBLIC HONESTOS SEMPRE
JÚPITER,SATURN,URÀ,NEPTÚ
EL CARGOL I L’HERBA DEL POlIOL
EL SISTEMA SOLAR Investiguem a 3rA.
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2018
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
Escola seat Carrer Mecànica, Barcelona
MERLA VERTEBRAT AU OMNíVOR.
Espero que aquesta petita aventura us permeti conèixer una mica més els nens que, com jo, tenen 3 anys.
Per què es veu la lluna de dia?
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
VALORS I VITUTS PER CRÉIXER COM A PERSONA
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
Programa d’il·lustracions online!
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
Descobrint un tresor amagat
Treballem l’estadística
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
TALLER DE JOCS Aquest any hem iniciat un nou taller a Primària ...
ENCONTRE PETITS TALENTS CIENTÍFICS
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Somnis d'Infant.
Situacions creades a partir dels materials naturals
PETITS TALENTS CIENTÍFICS
BIG BANG I VIA LÀCTIA.
Objectiu Educatiu Trienni
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
CAÇADORS D’OMBRES.
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS

ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Somnis d‘infant.
Els alumnes de 3r ens presenten SANT HILARI SACALM
La Terra i la Lluna.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
ELS PRIMERS DIES A P3.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
Viatgem per Llinars i els seus voltants
MERCURI MART PLUTÓ SATURN VENUS NEPTÚ JÚPITER URÀ TERRA
EL QUADRAT LES MARIETES.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Transcripción de la presentación:

Per què el Sol escalfa més a l’estiu que a l’hivern? Grup Cinema i grup Email Curs 2017-18

Fem una pluja d’idees de tot allò que sabem i del que volem saber.

Fem uns murals de tot allò que sabem i els posem en comú.

Manipulem i fem hipòtesis.

Experimentem...

Ens qüestionem unes preguntes i intentem donar-hi solució...

Portem a la pràctica els nostres coneixements...

Mesurem les ombres fent un Gnòmon o patró d’ombres...

Per tant, podem dir que... El Sol és la nostra estrella. Ens dona l’energia que ens permet viure. El Sol no escalfa més perquè estigui més a prop de la Terra, sinó per com arriben els rajos solars. L’ombra comença el dia més llarga. A mig dia és més curta i a la tarda torna a ser més llarga. Per tant, quan l’ombra és més curta MÉS PERPENDICULARS ARRIBEN ELS RAJOS I ESCALFA MÉS. El Sol a l’estiu està més alt i això té a veure amb la inclinació de la Terra. El Sol no es mou, és la Terra que gira al seu voltant.

Aquest treball ha estat realitzat per els nens i nenes de 8 i 9 anys de l’Escola l’Horitzó de Barcelona: Grup Cinema: Aina Amer Segura Gemma Amer Segura Núria Amer Segura Jana Badrena de Lera Marina Cazcarro López Álvaro Cella Álvarez Alexandra Colucho Maiquez Aina Oliveras Gallego Aloma Orobitg Della Neco Ruiz García-Diego Denís Ruíz Tsyutsyura Bernat Vergara Jiménez Grup Email: Aina Canalejas Ferrer Frida Cortadellas Bret Oriol Domingo Munté Jordi Isern Muntané Lluís Miño Benguerel Jon Monje Goitia Lorenzo Perrone Judith Salvat Casado