H. EBBINGHAUS. ELS PRIMERS ESTUDIS SISTEMÀTICS SOBRE MEMÒRIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
S4 League S4: Stylish, eSper, Shooting, Sports.. Dades tècniques Desenvolupada:Pentavision Distribuïdora:Neowiz Games Data de llançament:2008 Gènere:Joc.
Advertisements

JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
Les amistats estan fetes de trossets....
i les seves observacions fa 400 anys
Estructura atòmica i Taula Periòdica.
Tema 10: Dinàmica.
CIÈNCIA Des del principi de la nostra història, hem sentit curiositat per saber com funcionen les coses i què fa que el món sigui com és. Som molt curiosos.
MÚLTIPLES I DIVISORS.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Composició de l’aire (% en volum)
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Alumnes de 4t Coneixement del medi natural Curs
ÚS DEL MÈTODE HISTÒRIC PER ARRIBAR A L’APRENENTATGE D’UN CONCEPTE.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
CALES DE L’ESCALA.
LA FAULA.
Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”;
LLENGUATGE I SIMBOLISME
Bens Giffen.
La família de les tortugues
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
Energia i velocitat de les reaccions químiques
El Trastorn Bipolar: canvis cerebrals associats amb l'estat d'ànim i el deteriorament cognitiu Silvia Alonso Lana Llicenciada en Psicologia per la Universitat.
SETMANA SANTA Catequesi infantil – Parròquia Catedral de Sant Llorenç 2016.
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
El Reflex dels teus Actes
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Intuïcions empíriques
Com introduir les Guies Docents
NOTES MATRÍCULA> Bonificació de Taxes Permanent
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Què existeix i què no existeix.
Carta d’un infant als seus pares.
BIG BANG I VIA LÀCTIA.
Són realment paràboles? Nivell: 3r d’ESO
Objectiu Educatiu Trienni
Xino xano fins que arribem a la placeta de la font.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Subxarxes, VLSM y CIDR. Subxarxes. Introducció Quan una xarxa es torna molt gran, és a dir, adreça molts hosts es preferible dividir-la en subxarxes més.
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Treball efectuat per GUILLEM BIRBA i MARIA JORDANA
Un animal en perill d’extinció
CICLE INICIAL Visita a la Fundació CRAM
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Caixes de descobriment
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
Adopció 3% dels nens d’E.E.U.U són adoptats.
Què puc conèixer (2na part)
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
Vincent Van Gogh.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

H. EBBINGHAUS. ELS PRIMERS ESTUDIS SISTEMÀTICS SOBRE MEMÒRIA PRÀCTICA D’AULA 2 H. EBBINGHAUS. ELS PRIMERS ESTUDIS SISTEMÀTICS SOBRE MEMÒRIA

HERMMAN EBBINGHAUS (1850-1909) De tradició aristotèlica i empirista Influenciat per l’associacionisme, dominant en el seu temps. Va estudiar la memòria, l’aprenentatge i la retenció des d’una vessant científica.

ASPECTES MES DESTACATS DEL SEU TREBALL Us del mètode experimental, que li permet mesurar els processos de memòria Disseny d’un material estandarditzat (les síl·labes sense sentit), que li permet homogeneïtzar les condicions d’estudi Us de tècniques matemàtiques per tal de fonamentar els seus descobriments

Per tal d’estudiar científicament un fenomen cal definir-lo mitjançant un criteri objectiu

Per a Ebbinghaus .. El fenomen a estudiar era l’aprenentatge El criteri objectiu era la primera reproducció serial sense error Ebbinghaus considerava que hi havia hagut aprenentatge d’un material determinat, quan era capaç de reproduir-lo una vegada sense errors.

Les variables usades foren... VARIABLES DEPENDENTS: Nombre de repeticions necessàries per arribar al criteri objectiu. Temps que ha transcorregut fins que ha estat assolit aquest criteri. VARIABLE INDEPENDENT: Nombre de síl·labes de la llista (12, 16, 24)

També va estudiar un altre fenomen.. El fenomen estudiat va ser el reaprenentatge. El criteri objectiu que el definia fou la reproducció sense error després d’haver passat un cert temps des de l’aprenentatge inicial.

Tot estudiant aquests dos fenomens Ebbinghaus va descobrir que: Les condicions en que s’ha fet l’aprenentatge original determinen el reaprenentatge Com més temps es dedica (o més repeticions es fan) en l’aprenentatge original, menys temps (o menys repeticions) cal dedicar al reaprenentatge L’aprenentatge original estalvia recursos per al reaprenentatge

Altres troballes d’Ebbinghaus: El material amb significat s’aprèn mes ràpid que el que no en te. Una vegada après un material, la major part de l’oblit te lloc en el període immediatament posterior (corba de l’oblit). La quantitat de material a aprendre determina el temps que cal invertir en l’aprenentatge. Com mes temps dediquem a l’aprenentatge d’un material, menys n’hi haurem de dedicar quan el vulguem reaprendre.