Tecnologia educativa ii 3r de pedagogia

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Introducción a CmapTools
Advertisements

Llegir amb lectura ràpida el text (30 segons)
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
SEMINARIO TRANSVERSAL: SOCIEDAD, TECNOLOGÍA Y EDUCACIÓN.
PARAULES POLISÈMIQUES.
MASTER CIENCIAS EXPERIMENTALES
Julio Angeles Morales Universidad San Pedro
EL MAPA CONCEPTUAL ES UNA FORMA DE REPRESENTACIÓ GRÀFICA QUE SERVEIX PER LA DESCRIPCIÓ I COMUNICACIÓ DE CONCEPTES Y DE LES RELACIONS QUE S’ESTABLEIXEN.
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Treball presentat per: Paula Rullán Sergio Torres Aina Iglesias
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
FELIPE PINILLA R. Cmap Tools está desarrollado
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Una experiència a sisè de Primària
Cerca, seguiment i anàlisi de tendències en Twitter
CUIDATGE.
APRENENTATGE MULTINIVELL
MAPES CONCEPTUALS.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Les fraccions Sisè B curs
Library and Information Science Abstract
Les referències creuades
OPCIONS METODOLÒQIQUES
Mètode Dalcroze La música, l’expressió corporal, la dansa i el moviment com a factors d’integració i convivència. La Autors: Mariona Farrés i Patrícia.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
LLENGUATGE I SIMBOLISME
Competències Bàsiques Educació Primària
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
LA CIÈNCIA A L’ESCOLA PRIMÀRIA
CONVERSA EXPLORATÒRIA
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Animació Intervinents a la maternal
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Les competències i la coeducació
Julio Angeles Morales Universidad San Pedro
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Formulació d’una Unitat Didàctica per estudiar la població d’Ontinyent
RAMON MARGALEF: DE LA LLIBRETA MANUSCRITA A LA GENERACIÓ D’IDEES I LA PUBLICACIÓ CIENTÍFICA. Aquest estiu es celebra el “Ramon Margalef summer colloquia”
Títol: Un exemple de lliçó a Atenea: Teoria de la simetria
d'ensenyança-aprenentatge
Llegir amb lectura ràpida el text (30 segons)
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
TAP E2 DE LES RESPOSTES A LES PROPOSTES
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
“El perfil de mestre i professor”
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
Les taules de multiplicar
Mapes conceptuals Jordi Guim.
Les fraccions Sisè B curs
LABTRED (LABORATORI DE TRANFERÈNCIA EDUCATIVA)
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Cap a l’FCT en els cicles LOE
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
El programa per fer mapes conceptuals
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
Plantilla per realitzar un projecte
Julio Angeles Morales Universidad San Pedro
Mapas Conceptuales Usando CmapTools.
FASES DE PROJECTE TECNOLÒGIC
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

Tecnologia educativa ii 3r de pedagogia ELS MAPES CONCEPTUALS Tecnologia educativa ii 3r de pedagogia

Què són els Mapes Conceptuals? Eines gràfiques per a organitzar i representar coneixement. Inclouen: Conceptes Relacions entre els conceptes Paraules d’enllaç

Figura extreta de: Novak, J i Cañas, A. (2006)

Característiques dels M.C. Els conceptes estàn representats de forma jeràrquica. Inclusius= més generals Específics = manco generals

Característiques dels M.C Es recomanable construir M.C. fent referencia a una pregunta en particular que volem respondre = pregunta enfocament Pot estar relacionat a alguna situació o esdeveniment que vulguem entendre  contexte

Característiques dels M.C Enllaços creuats : relacions o enllaços entre diferents segments o dominis del M.C. Faciliten el pensament creatiu Exemples específics d’esdeveniments o objectes: ajuden a aclarir els significats d’un concepte.

Trobau que és un M.C?

Aquest sí és un exemple de M. C…

Fonaments Psicològics dels M.C. Aprenentatge per descobriment Aprenentatge per recepció Aprenentatge memorístic Aprenentatge significatiu  tres condicions: El material que s’ha d’aprendre ha de ser conceptualment clar i amb llenguatge que pugui relacionar-se amb el coneixement previ. L’alumne ha de tenir coneixements previs rellevants. L’alumne ha d’escollir aprendre significativament.

Fonaments Psicològics dels M.C. Figura extreta de: Novak, J i Cañas, A. (2006)

Construir un M.C Definim el contexte  pregunta enfocament Identifiquem el conceptes claus que es relacionen amb aquest camp Podem ordenar els conceptes en una llista, del més general al més específic. Construim el mapa preliminar (no hem d’oblidar les paraules d’enllaç). Re-treballam el mapa. Cercam els enllaços creuats

Una eina per construir M.C… CMapTools Figura extreta de: Novak, J i Cañas, A. (2006)

On podem trobar exemples de M.C? http://www.cmappers.net/

Bibliografia Novak, J.D., A. J. Cañas, La Teoría Subjacente a los Mapas Conceptuales y a Cómo Construirlos. Technical Report IHMC CmapTools 2006-01, Florida Institute for Human and Machine Cognition, 2006, es pot consultar a: http://cmap.ihmc.us/Publications/ResearchPap ers/TeoriaCmaps/TeoriaSubyacenteMapasConc eptuales.html