Introducció al desenvolupament humà

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL SISTEMA NERVIOSO.
Advertisements

1 u n i d a d El desarrollo humano.
Organización y Función
Encéfalo y Médula espinal
Condicionamiento Clásico y Operante
Programa REMI RESIDÈNCIA TORIBI DURAN Castelló D’Empúries (GIRONA)
TEORIES DEL JOC AL SEGLE XX
SISTEMA NERVIÓS.
]T2. LES BASES FISIOLÒGIQUES DE LA PERSONALITAT
LA NEURONA I EL SISTEMA NERVIÓS
BAUHAUS, una escola d’art
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Desenvolupament afectiu
EL SISTEMA NERVIÓS i endocrí
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
La funció de relació SANTIAGO RAMÓN Y CAJAL 1.
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
Adrián Ferrer Lirio Bernat Talens Aparicio
NIVELLS D’0RGANITZACIÓ
1.9. Nivells d’organització
DIFERÈNCIES ENTRE EL SISTEMA NERVIÓS I EL SISTEMA ENDOCRÍ
PETITS REPORTERS Títol.
INDEX. Capoeira Infantil 3 Presentació 5 Justificació 6 Objectius 7
APARELL REPRODUCTOR FEMENÍ
@sebastiani64.
TEMA 6 LLENGÜES EN CONTACTE
EL CONDICIONAMENT INSTRUMENTAL: THORNDIKE I SKINNER
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
MAPES MENTALS TONI BUZAN
EL SISTEMA NERVIÓS.
Diverses parts (òrgans)
YEIZA GONZÁLEZ CALABUIG MIGUEL ANGEL MORENO SANCHÍS
VICENT SÁNCHEZ PRATS PAULA SANZ GADEA
L’aparell respiratori
EL MOVIMENT OBRER ( ) BUXAWEB EL MOVIMENT OBRER
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
T5. TEORIES DE L’APRENENTATGE
Mohs i l’escala de duresa dels minerals
TEMA 2 FUNCIÓ DE RELACIÓ.
PER MARTINA GIL FERRER I EDUARD ARGENTE TALENS
S’encarrega de dirigir la funció de relació.
Estat de benestar i drets socials
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
L'ÀTOM Repàs del que hem fet fins ara:
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Interacció escola - entorn.
Obligacions fiscals de l'empresa: declaració censal, IAE i IVA
L’organització del temps
SISTEMA NERVIÓS.
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Cicle cel·lular Definició.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
LA MEDALLA D’OR.
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, ubicat.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Llengua catalana i literatura
Promoció de la salut i programació sanitària
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
Divisió Cel· lular Verònica Fontbuté Raluy.
FUNCIÓ DE PROPORCIONALITAT I FUNCIÓ AFÍ
El sistema nerviós.
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA 1
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Transcripción de la presentación:

Introducció al desenvolupament humà 1 u n i t a t Introducció al desenvolupament humà

El desenvolupament humà Definició És el procés de maduració que experimenta la persona en diferents etapes i aspectes de la seva vida, com ara el biològic, el social, el cognitiu, etc. Presenta les següents característiques: Continuïtat Acumulació Direccionalitat Diferenciació Organització i interacció

Teories del desenvolupament humà Teories biològiques Teoria de la maduració de Gesell El desenvolupament depèn de factors genètics o innats. Aquest procés és la maduració. Tots passem per les mateixes etapes de desenvolupament, però cada un a un ritme diferent. Hem de proporcionar un ambient òptim. Teoria de l’empremta de Lorenz Les relacions d’afecció entre el nen i els seus cuidadors determinaran el seu desenvolupament. Defineix l’empremta. Teories conductistes Condicionament clàssic Condicionament operant Aprenentatge social

Teories conductivistes Condicionament clàssic: Pavlov i Watson L’aprenentatge es realitza per associació de conductes. Hi apareixen: estímul neutre, estímul incondicionat, resposta incondicionada i resposta condicionada, arran d’associació a estímul condicionat. Condicionament operant: Skinner L’aprenentatge es produeix en funció de les conseqüències que tinguin les nostres conductes, repetint les que tinguin conseqüències positives. Es distingeixen quatre procediments: Reforç positiu Reforç negatiu Càstig positiu Càstig negatiu Aprenentatge social: Bandura L’aprenentatge es realitza per observació. Hi ha un model i el nen aprèn imitant les conductes del model. Aprenentatge com a resultat de la interacció del medi ambient, les conductes i les característiques del subjecte.

Aprendizaje social Teories cognitivistes t Teoria cognitivista: Piaget - El nen disposa d’una herència. - L’aprenentatge es realitza gràcies a aquesta herència i la interacció social. - Compta amb dues funcions: L’organització. L’adaptació, que comprèn l’assimilació i l’acomodació. Va establir 4 estadis: Estadi sensoriomotor (de 0 a 24 mesos). Estadi preoperacional (de 2 a 7 anys). Estadi d’operacions concretes (de 7 a 12 anys). Estadi d’operacions formals (des dels 12 anys).

Teories psicodinàmiques Teoria psicosexual de Freud Els components de la personalitat són: - L’allò. - El jo. - El superjo. Teoria psicosocial d’Erikson Va establir vuit etapes, que suposen un conflicte entre conceptes oposats que cal superar: - Confiança- desconfiança (0 a 18 mesos). - Autonomia-vergonya (18 mesos a 3 anys). - Iniciativa-culpa (3 a 6 anys). - Laboriositat-inferioritat (6 a 13 anys). - Recerca d’identitat-difusió d’identitat (13 a 21 anys). - Intimitat-aïllament (21 a 40 anys). - Generativitat-estancament (40 a 60 anys). - Integritat-desesperació (60 fins a la mort).

Teories culturals-contextuals Teoria del constructivisme social: Vygotsky El desenvolupament es realitza gràcies a la interacció social i el llenguatge. El nen pensa, expressa, comparteix i després construeix. Teoria ecològica: Bronfenbrenner

Bases biològiques del desenvolupament Transmissió de l’estímul per la neurona fins al botó. Alliberació de neurotransmissors en el botó. Estimulació de la següent neurona.

Anatomia del sistema nerviós

Encèfal Lòbul frontal Hemisferi dret Lòbul parietal Lòbul temporal Lòbul occipital Hemisferi dret Cervell Hemisferi esquerre Encèfal Mesencèfal Protuberància Bulb raquidi Tronc encefàlic Cerebel

Anatomia de l’encèfal

Medul·la espinal Tub allotjat a la columna i que s’estén des del bulb raquidi fins a L2. Les seves principals funcions són: Transmissió de l’impuls nerviós fins a l’encèfal o des d’aquest fins als músculs o les vísceres. Acte reflex.

Sistema nerviós autònom - Sistema no regulat pel control voluntari. - Format per nervis que actuen sobre músculs llisos i cardíacs. Es divideix en simpàtic i parasimpàtic. L’acció d’aquestes branques és oposada.