de les titulacions de Grau i de Màster de la UAB

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Formació del Personal d’Administració i Serveis
i el que no es pot avaluar
Toca fusta FENT DECORATS
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
TNR. Presentació de Tesis Doctorals
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Decret d’autonomia dels centres educatius
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Federació Catalana d’ONGD
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
2. Presentació de la Guia UB per l’elaboració de la memòria per la sol·licitud de verificació dels Títols de Grau.
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La Direcció queda habilitada per:
Servei d’Estadística i Qualitat Universitària (SEQUA)
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
La gestió per processos
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Presentació Cadena de Valor
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
RESULTATS DE LA IMPLANTACIÓ DE LES TITULACIONS OFICIALS
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
Sistema d’avaluació del Programa Democràcia Activa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Línies mestres de la futura Llei del Sistema de Formació Professional
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Les Franqueses, setembre 2007
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Eixos i línies estratègiques
CICLES FORMATIUS.
MEDIACIÓ COMUNITÀRIA ICQP.
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

de les titulacions de Grau i de Màster de la UAB Procés d’Acreditació de les titulacions de Grau i de Màster de la UAB Oficina de Qualitat Docent

Cicle de vida de la titulació: VSMA Procés Acreditació de titulacions Cicle de vida de la titulació: VSMA Oficina de Qualitat Docent

Procés d’Acreditació Per a què? Quan? Procés Acreditació de titulacions Procés d’Acreditació L’avaluació de la qualitat d’una titulació segons els estàndards europeus (ESG) Per a què? Seguiment i millora contínua de la titulació. Obtenció de la renovació de l’acreditació inicial (verificació) d’una titulació. Quan? Graus – abans de 6 anys des de la data de verificació Màsters – abans de 4 anys des de la data de verificació Planificació i organització: conjuntament AQU, Direcció General d’Universitats (DGU) i les pròpies universitats Es desvincula l’avaluació externa (a nivell de Centre) de la sol·licitud de l’acreditació (a nivell de titulació) Substitueix l’informe de seguiment anual Oficina de Qualitat Docent

Informe visita i d’acreditació (CAE i CA) Procés Acreditació de titulacions Fases Procés d’Acreditació Autoavaluació (Autoinforme - CAI) Avaluació externa (Visita – CAE) Informe visita i d’acreditació (CAE i CA) Resolució (CU-MECD) Actualització RUCT CAI: Comitè d’avaluació interna CAE: Comitè d’avaluació externa CA: Comissió d’acreditació Oficina de Qualitat Docent

Autoavaluació (Autoinforme) Procés Acreditació de titulacions Autoavaluació (Autoinforme) El Centre ha de presentar 3 mesos abans de la visita L’autoinforme: Anàlisi d’indicadors i evidències Valoració per estàndards Pla de millora Mostra de les execucions dels estudiants Altres evidències del desplegament de la titulació Oficina de Qualitat Docent

Avaluació externa, què inclou? Procés Acreditació de titulacions Avaluació externa, què inclou? Informe de revisió d’evidències, per resoldre dubtes i ampliar, si escau, la informació per a la visita externa. Visita externa per contrastar i validar les evidències aportades. Audiències amb els agents implicats. Emissió d’informe de visita externa amb avaluació per estàndards Al·legacions S’assoleix amb qualitat S’assoleix S’assoleix amb condicions No s’assoleix Oficina de Qualitat Docent

Informe públic d’acreditació Procés Acreditació de titulacions Informe públic d’acreditació La Comissió Específica d’Avaluació-AQU emet al mateix temps l’informe d’acreditació de titulació basat en l’informe de la visita externa i altra documentació de la titulació, si escau. La valoració global pot ser: En progrés d’excel·lència Acreditat (Favorable) Acreditat Amb condicions No acreditat (Desfavorable) (extinció de la titulació) Oficina de Qualitat Docent

Resolució d’acreditació Procés Acreditació de titulacions Resolució d’acreditació AQU comunica el resultat de l’acreditació a la Generalitat de Catalunya, al MECD, al Consejo de Universidades i a la Universitat. El Consejo de Universidades emet la resolució d’acreditació corresponent i actualitza el RUCT en funció del resultat de l’acreditació. Oficina de Qualitat Docent

Estàndards que s’avaluen Procés Acreditació de titulacions Estàndards que s’avaluen Obligatoris 1. Qualitat del programa formatiu 2. Pertinència de la informació pública 3. Eficàcia del SGIQ 4. Adequació del professorat al programa formatiu 5. Eficàcia dels sistemes de suport a l’aprenentatge 6. Qualitat dels resultats dels programes formatius 7. Desenvolupament i inserció professionals 8. Interacció recerca-docència 9. Internacionalització Opcionals Oficina de Qualitat Docent

1. Qualitat del programa formatiu Procés Acreditació de titulacions Estàndards que s’avaluen (I) 1. Qualitat del programa formatiu ESTÀNDARD: El disseny de la titulació (perfil de competències i estructura del currículum) està actualitzat segons els requisits de la disciplina i respon al nivell formatiu requerit en el MECES. Subestàndards El perfil de competències de la titulació és consistent amb els requisits de la disciplina i amb el nivell formatiu corresponent del MECES. El pla d’estudis i l’estructura del currículum són coherents amb el perfil de competències i amb els objectius de la titulació. Els estudiants admesos tenen el perfil d’ingrés adequat per a la titulació i el seu nombre és coherent amb el nombre de places ofertes. La titulació disposa de mecanismes de coordinació docent adequats. L’aplicació de les diferents normatives es realitza de manera adequada i té un impacte positiu sobre els resultats de la titulació. Oficina de Qualitat Docent

2. Pertinència de la informació pública Procés Acreditació de titulacions Estàndards que s’avaluen (II) 2. Pertinència de la informació pública ESTÀNDARD: La institució informa de manera adequada tots els grups d’interès sobre les característiques del programa i sobre els processos de gestió que en garanteixen la qualitat. Subestàndards La institució publica informació veraç, completa, actualitzada i accessible sobre les característiques de la titulació i el seu desenvolupament operatiu. La institució publica informació sobre els resultats acadèmics i de satisfacció. La institució publica el SGIQ en què s’emmarca la titulació i els resultats del seguiment i l’acreditació de la titulació.    Oficina de Qualitat Docent

Estàndards que s’avaluen (III) Procés Acreditació de titulacions Estàndards que s’avaluen (III) 3. Eficàcia del SGIQ ESTÀNDARD: La institució disposa d’un sistema de garantia interna de la qualitat formalment establert i implementat que assegura, de manera eficient, la qualitat i la millora contínua de la titulació.  Subestàndards El SGIQ implementat té processos que garanteixen el disseny, l’aprovació, el seguiment i l’acreditació de les titulacions. El SGIQ implementat garanteix la recollida d’informació i dels resultats rellevants per a la gestió eficient de les titulacions, en especial els resultats acadèmics i la satisfacció dels grups d’interès. El SGIQ implementat es revisa periòdicament i genera un pla de millora que s’utilitza per a la seva millora contínua. Oficina de Qualitat Docent

4. Adequació del professorat al programa formatiu Procés Acreditació de titulacions Estàndards que s’avaluen (IV) 4. Adequació del professorat al programa formatiu   ESTÀNDARD: El professorat que imparteix docència a les titulacions del centre és suficient i adequat, d’acord amb les característiques de les titulacions i el nombre d’estudiants. Subestàndards El professorat reuneix els requisits del nivell de qualificació acadèmica exigits per les titulacions del centre i té suficient i valorada experiència docent, investigadora i, si escau, professional. El professorat del centre és suficient i disposa de la dedicació adequada per desenvolupar les seves funcions i atendre els estudiants. La institució ofereix suport i oportunitats per millorar la qualitat de l’activitat docent i investigadora del professorat. Oficina de Qualitat Docent

5. Eficàcia dels sistemes de suport a l’aprenentatge Procés Acreditació de titulacions Estàndards que s’avaluen (V) 5. Eficàcia dels sistemes de suport a l’aprenentatge   ESTÀNDARD: La institució disposa de serveis d’orientació i recursos adequats i eficaços per a l’aprenentatge de l’alumnat.    Subestàndards Els serveis d’orientació acadèmica suporten adequadament el procés d’aprenentatge i els d’orientació professional faciliten la incorporació al mercat laboral. Els recursos materials disponibles són adequats al nombre d’estudiants i a les característiques de la titulació. Oficina de Qualitat Docent

6. Qualitat dels resultats dels programes formatius Procés Acreditació de titulacions Estàndards que s’avaluen (VI) 6. Qualitat dels resultats dels programes formatius ESTÀNDARD: Les activitats de formació i d’avaluació són coherents amb el perfil de formació de la titulació. Els resultats d’aquests processos són adequats tant pel que fa als assoliments acadèmics, que es corresponen amb el nivell del MECES de la titulació, com pel que fa als indicadors acadèmics, de satisfacció i laborals. Subestàndards Els resultats de l’aprenentatge assolits es corresponen amb els objectius formatius pretesos i amb el nivell del MECES de la titulació. Les activitats formatives, la metodologia docent i el sistema d’avaluació són adequats i pertinents per garantir l’assoliment dels resultats de l’aprenentatge previstos. Els valors dels indicadors acadèmics són adequats per a les característiques de la titulació. Els valors dels indicadors d’inserció laboral són adequats per a les característiques de la titulació. Oficina de Qualitat Docent

Estàndards que s’avaluen (VII) Procés Acreditació de titulacions Estàndards que s’avaluen (VII) 7. Dimensions addicionals a nivell de titulació (a escollir pel centre) Desenvolupament i inserció professionals Programa formatiu per a l’ocupabilitat Programa específic de desenvolupament de competències i inserció professional/laboral Resultats generals d’inserció laboral Interacció recerca-docència Programa formatiu per a la recerca Potencialitat, intensitat i qualitat de l’activitat investigadora del professorat Internacionalització Programa formatiu per a la internacionalització Internacionalització de professorat Resultats en la internacionalització  Oficina de Qualitat Docent

Exemple de Rúbriques dels estàndards que s’avaluen Procés Acreditació de titulacions Exemple de Rúbriques dels estàndards que s’avaluen 2.1. La institució publica informació veraç, completa, actualitzada i accessible sobre les característiques de la titulació i el seu desenvolupament operatiu. En progrés vers l’excel·lència S’ofereix informació actualitzada, exhaustiva i pertinent sobre les característiques del programa i el seu desenvolupament operatiu. La informació és molt clara, llegible, agregada i accessible a tots els grups d’interès. S’assoleix S’ofereix informació pertinent sobre les característiques del programa i el seu desenvolupament operatiu. La informació és clara, llegible, agregada i accessible als grups d’interès. S’assoleix amb condicions S’ofereix informació parcial sobre les característiques del programa i el seu desenvolupament operatiu. La informació publicada presenta certes mancances pel que fa a claredat, llegibilitat, agregació i accessibilitat. No s’assoleix S’ofereix informació deficient sobre les característiques del programa i el seu desenvolupament operatiu. La informació publicada presenta serioses mancances pel que fa a claredat, llegibilitat, agregació i accessibilitat. Oficina de Qualitat Docent

Oficina de Qualitat Docent Procés Acreditació de titulacions Organització del procés d’acreditació Oficina de Qualitat Docent Repositori SIQ/DATA d’indicadors Model d’autoinforme Model de classificació i repositori d’evidències Calendari Assessorament tècnic - Revisió tècnica Autoinforme - Suport a les al·legacions ( si escau) Tramesa a AQU/EACAT de la documentació. Interlocució amb AQU Centre Nomenament del CAI Elaboració de l’autoinforme i recollida d’evidències Creació i gestió d’un espai Nebula/Google site com a repositori d’evidències Exposició pública de l’autoinforme i aprovació Preparació visites Al·legacions a Informe de revisió evidències / Informe previ (si escau) Oficina de Qualitat Docent

Procés Acreditació de titulacions eS Oficina de Qualitat Docent

Moltes gràcies oqd.acreditacio@uab.cat