Guillermo Martí Nomdedeu

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SÓCRATES Solo sé, que nada sé..
Advertisements

SÓCRATES María Arévalo 5ºD Curso IES Avempace, Zaragoza
La Ética de los Filósofos Clásicos Objetivos de la Clase: 1-Analizar ideas de bien, mal, felicidad y virtud dadas por Sócrates y Aristóteles 2-Comparar.
FILOSOFIA ANTIGA ELS SOFISTES I SÒCRATES
Història de la Filosofia
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
L’ESCOLA JÒNICA Autors presocràtics.
Sòcrates Treball realitzat per: Salvador Bosch Tania Gorri Ana Bellido
Agustín Tonda María Va Sonia Arruñada Carla Martín
3. Els presocràtics 3.3. Heràclit d’Efes
L’escola Pitagòrica i els filòsofs atomistes.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Treball realitzat per:
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
La teoria hilemòrfica d’Aristòtil
Jorge Porta 2ºBach B Filosofia
ELS SOFISTES MARIA DE SANDE MARINA AUCEJO PAULA CUBEL LARA MARTINEZ
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
Epistemologia i ontologia medievals
3.4 El problema del coneixement
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
PRIMERS TESTIMONIS FILOSÓFICS.
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
EL PROBLEMA DE LA VERITAT
"La Bíblia, Font de valors Humans i Socials"
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Els filòsofs presocràtics
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
La teoria de les Idees de Plató
Què existeix i què no existeix.
ALICIA I EL MON DE LES TRES DIMENSIONS.
Els sofistes Protàgores i Gòrgies Carla Domenech Marta Crespo
2. Zenó de Cition i l'estoïcisme
La vida és un do de Déu i un servei als altres
2. Sòcrates 2.1. La personalitat i la vida d’un filòsof singular
Potser el seu vestit deia allò que la seva ànima volia reflectir…
Objectiu Educatiu Trienni
1. Els sofistes 1.3. El problema de la naturalesa: el gir antropològic
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
valors humans i socials
Sòcrates Treball fet per: Judith Zarcos, Amor Estrela, Sonia Valcárcel, Chema Roque, Carlos Gimeno y Pedro Lopez.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
4. El problema de la moral: eudemonisme
3. Diògenes de Sínope i el cinisme
Sentit inicial de la tragèdia Canvi amb Eurípides
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
3. El problema del coneixement: teoria de la reminiscència
Repàs control 4: estadística i atzar
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
2. Sòcrates 2.4. El problema del coneixement: el racionalisme socràtic
L’ESCOLA PITAGÒRICA: Els Atomistes: Demòcrit i Leucip
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
3.4 El problema del coneixement
2. El problema de la realitat: teoria de les Idees
Jessica, Gerard, Laura P, Alex
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
HERÀCLIT D’EFES aC.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
LA TEORIA DEL SUPERHOME Friedrich Nietzsche
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
Què puc conèixer (2na part)
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
(del conte Momo, Michael Ende, 1973)
Transcripción de la presentación:

Guillermo Martí Nomdedeu Sócrates Guillermo Martí Nomdedeu

Biografia

Va nàixer a Atenes el 470 a.c i va morir el 399 a.c Deia que la filosofia devia ser per mitja del diàleg i dedica la seua vida a la recerca de la veritat Ell NO volia ni la riquesa ni destacar en la política El seu pare era escultor i la seua mare era comare

Ell deia que esta frase havia de ser el punt de partida de la filosofia. Sòcrates va rebutjar la democràcia y la oligarquia Tant Plató com Sòcrates s’oposaren a les teories Sofistes Va ser jutjat i condemnat a prendre cicuta

Idees de Sòcrates

Concepció absolutista de la veritat i del valors morals Ni Sòcrates ni Plató negaren que hi ha opiniós que son merament relatives , però també afirmaren que una cosa son les opinions i una altra la veritat . La veritat no es relativa a cadascú ni allò que dicten una determinada societat o època històrica . Per tant hi ha unes veritats absolutes, objectives i universals de la mateixa manera que hi ha unes nocions objectives i universals sobre la justícia i la bondat accessibles a la raó i a la reflexió filosòfica

Com a base de la educació Totes les persones tenen dins la veritat El professor ha de guiar-lo Dialèctica Fase de la maièutica Fase de la Ironia

Fase de la Ironia I de la Maièutica En aquesta fase el alumne dubta de tot el que sap fent-lo caure en contradiccions i mitjançant preguntes i arguments. Quan reconeix que no sap res es quan esta preparat En esta fase el alumne ha de ser guiat pel professor per a “donar llum” a la veritat que habita en ell , la fase termina amb el descobriment de la veritat sobre alguna cosa La Veritat

Recerca de les definicions essencials Sòcrates pensava que hi havia de haver una característica comuna en totes les coses que eren justes, bones, belles i tota la resta de valors . Per això es dedica a la recerca de cadascun de estos valors per això es va plantejar preguntes con ¿que es la justícia , el be i la bellesa? Coses bones Bé Coses Belles Bellesa Coses Justes Justícia

L’intel·lectualisme moral La virtut es coneixement El vici es ignorància Ningú obra malament de manera deliberada Es la teoria ètica de Sòcrates , sintetitzada en la afirmació “la virtut consisteix en el coneixement “Aquesta doctrina consta de 3 principis relacionats Per a realitzar una tasca específica has de tindre uns coneixement per tant una persona no pot ser just si no sap res de justícia . SENSE CONEIXIMENT NO HI HA VIRTUT Tot el mon desitja el seu be , però de vegades prenem el be per el mal, la ignorància del be es la causa del vici o d’ obrar malament Si una persona coneix el que es la justícia actuarà de manera justa

Influencia de Sòcrates a Plató Intel·lectualisme moral, aplica a la política Concepció de l’educació i de la dialèctica socràtica Recerca de les definicions essencials , que plató converteix en idees (be , justícia , bellesa) Concepció absolutista de la veritat i dels valors morals