PROFESSIONALS EDUCATS PER UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ I SOSTENIBLE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
"No pot escollir príncep qui vessa sang“ (La pell del Brau 1960)
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
TÈTANUS ALUMNA: Estefanía García Rubio CURS: 1r ESO B
L´energia.
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
Direcció per projectes (Organizació Sanitària Integral)
Exportar qualificacions a les actes
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
I transforma un llibre en un nou lector
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
3a PART Els nens i nenes de P- 4
Antecedents (el context) Centre IATIC
Protocol de canvi de nom legal a canvi de nom sentit
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
ORGANITZACIÓ A) Alumnat que vulguin certificat d’aprofitament
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
EL PLA INDIVIDUALITZAT
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
Se va habé un follón,,, Reflexions a l’atzar… des de l’assistència (o resistència?)
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Objectiu Educatiu Trienni
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Presentació BATXILLERAT
LIDERATGE D’EQUIPS INSCRIPCIÓ Inici: 04/07/2018 Fi: 18/07/2018 Horari:
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
TECNOLOGIA.
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
ERRORS FREQÜENTS A L'EXAMEN DE HISTÒRIA - PAU
EL NOU REGLAMENT EUROPEU DE PROTECCIÓ DE DADES
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Treball efectuat per GUILLEM BIRBA i MARIA JORDANA
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
Justificació De la mateixa manera que l'esport és important per mantenir la forma física, la gimnàstica mental és important per al nostre cervell. "Enginy"
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
EL QUADRAT LES MARIETES.
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Educació Farmacèutica en la Interpretació de Prospectes
Jornades Govern Obert. Diputació de Barcelona
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
El Montgrí per camins de calç.
Reunió centres 25 juny 2019.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Transcripción de la presentación:

PROFESSIONALS EDUCATS PER UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ I SOSTENIBLE Moisès Graells i Montserrat Pérez-Moya EUETIB, Comte d’Urgell, 187. 08036-Barcelona Universitat Politècnica de Catalunya

PERQUÈ VESSA LA CISTERNA DEL LAVABO...? Manca protocol... Manca problem solving... Manca lideratge i iniciativa... Manca capacitat de projecció... Manca sentit comú ?

PERQUÈ VESSA LA CISTERNA DEL LAVABO...? Què fa el professorat en aquesta situació ? La formació té lloc només dins l’aula ? La formació s’ha de fer també al labavo, al bar, a tot el campus... ? Quin professor (quina assignatura) n’és el responsable ? ...quants crèdits? ...quants PAD ?

SENTIT COMÚ ? És innat o és adquirit ? Sentit comú ? Si és adquirit com, quan i gràcies a qui l’adquirim ? Som responsables de formar en sentit comú ? Sentit comú ? Protocol ? ISO 9001 ? ISO 14000 ? Bona Educació ?

UN ALTRE EXEMPLE Els estudiants al mig del pas... No tenen capacitat de predicció ? No tenen sentit comú ? Són uns mal educats ? No hi ha cap norma ? És un problema ?

UN ALTRE EXEMPLE El simulacre d’incendi... Cal esperar a que facin un màster de prevenció de riscos ? (...pagant) L’àvia savia que cal anar per la dreta ! Cal aprofitar el simulacre d’incendis per formar el nostre alumnat ? Quin professor (assignatura) és responsable d’això ? (punts PAD?)

BEN EDUCATS CARDUS, SALVADOR BEN EDUCATS: UNA DEFENSA UTIL DE LES CONVENCIONS, EL CIVISME I L’AUTORITAT EDICIONS LA CAMPANA, 2003

QUÈ HEM FET ? LABORATORI Paradoxa: És el lloc on fer “pràctiques” de física, química... No és el lloc on fer treball de camp en gestió del MA, de la seguretat, etc. Seguretat i Higiène en el treball, Sistemes de gestió del MA, són assignatures optatives que es cursen amb posterioritat.

QUÈ HEM FET ? LABORATORI grup encarregat de la neteja  cap de seguretat i medi ambient Darrere aquesta simple etiqueta hi ha un rol i un profund canvi conceptual

Protocol i fitxa normativa per a identificar un experiment en marxa Sentit comú ?

Protocol i fitxa normativa de tancament del laboratori

Protocol i fitxa normativa d’investigació d’accidents

ALGUNS CLÀSSICS “No m’agrada haver de signar...“ “No és culpa meva...“ “S’ha trencat...”

CONCLUSIONS

REFLEXIONS SUBVERSIVES... Cal formar alumnes amb sentit comú ? Cal formar alumnes ben educats ? Capacitat de predir i distingir ús i abús ? Protocolaris, normatius i certificats ? L’actual repartiment del pastís en funció d’assignatures permet la transversalitat necessària ?