Barcelona, 2 de desembre de 2.002

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La qualitat, garantia de millora.
Advertisements

Les Emergències Mèdiques Vitals a l’Atenció Primària.
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Programa de Transició Escola Treball
Toca fusta FENT DECORATS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
PROGRAMA DE FORMACIÓ AFEDAP- PRESONS ANY
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
La Unitat d’Hospitalització d’Aguts de la UIPA (VH - Sant Rafael) es fa càrrec de la hospitalització de salut mental de la Barcelona Nord Anteriorment.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
El viatge de Primària a Secundària
Internet HISTORIA INTERNET I SOCIETAT. INTERNET I LA SEVA EVOLUCIÓ.
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Experiència amb el Google Sites
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Tesis Doctorals en Xarxa
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
Treball i aprenentatge en xarxa
IV JORNADES DOCTORIALS
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Àrea d’Atenció a les Persones
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CICLES FORMATIUS.
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Barcelona, 2 de desembre de 2.002 La utilització de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació en el procés d’expansió de “la Caixa”: Virt@ula Barcelona, 2 de desembre de 2.002

Dispersió Diversitat Intensitat Magnituds clau Més de 4.500 oficines a tot el territori espanyol 20.000 empleats Incorporació de 1.500 nous professionals cada any Dispersió Diversitat Intensitat

Heterogeneïtat de bagatges universitaris Nous empleats Heterogeneïtat de bagatges universitaris En el decurs del procés d’inserció -1er. any- reben més de 300 hores de formació: Genèrica (economia, fiscalitat, aspectes jurídics) Específica (productes, serveis), Presencial (habilitats, tecnologia…)

Hem substituït els cursos a distància i l’autoformació en CD-rom per: ¿Què hem fet? Hem substituït els cursos a distància i l’autoformació en CD-rom per: Una plataforma comunicacional (extranet) amb els “cursos virtualitzats”, en la qual cada nou empleat hi troba el seu itinerari formatiu.

Actualització ràpida dels continguts. Avantatges Accessibilitat: “obert 24 hores, 365 dies l’any, des de qualsevol punt de la geografia” Actualització ràpida dels continguts. Adequació a les característiques o preferències de cada alumne.

Valors afegits Les utilitats comunicacionals (chats, fòrums, debats), ben gestionades per un equip de tutors/dinamitzadors, faciliten i impulsen: Treball en equip. Compartir experiències. Aprendre dels èxits.

Superar la síndrome “sense papers”. Dificultats El paper del “tutor-dinamitzador virtual” no és fàcil: disponibilitat, proximitat amb l’alumne, competències tècniques i de comunicació escrita. Superar la síndrome “sense papers”. Acceptar que la xarxa és “voluble”. Nova alfabetització.

“Aula oberta” a Barcelona amb una línia punt a punt amb el servidor. Logística “Aula oberta” a Barcelona amb una línia punt a punt amb el servidor. Connexió a través d’una línia 900 des de qualsevol ordinador. Facilitats per a l’adquisició d’equips multimèdia. Connectivitat des de la Intranet corporativa (Oficines).

“Els processos d’innovació es donen a la perifèria, no al nucli” Situació actual Vàrem començar l’1.1.2000 amb grups pilot (100 alumnes). Actualment en tenim 3.000 actius o en procés. Implementació de millores a partir de les aportacions tant dels tutors como dels alumnes. “Els processos d’innovació es donen a la perifèria, no al nucli”

Quins són els nostres objectius? Assegurar els mínims per què el professional incorporat de nou sàpiga fer allò que s’espera d’ell, independentment d’on sigui. Propiciar una transferència de coneixement entre Tutors, Formadors presencials y Alumnes. Vincular la formació al seu propòsit: acompanyar, afavorir, facilitar un projecte de canvi o desenvolupament.

Algunes dades ANY 2001 FINS 31.10.02