DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
En el seu compromís d’adaptació constant del projecte pedagògic de Pere Vergés als últims recursos tecnològics, l’escola presenta el projecte d’introducció.
Advertisements

TESEU Y EL MINOTAURE Pablo José Blasco Mendoza 4ºB.
Ovide Decroly Jessica Paredes Gabriela López Marina Esteve
i les seves observacions fa 400 anys
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Ponència Una educació per a un nou país.
BAUHAUS, una escola d’art
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Crítica al Platonisme i a la tradició judeocristiana
Una experiència a sisè de Primària
ELS TEATRES D’ESPARREGUERA ABANS I ARA
ESCOLA CÈLIA ARTIGA Donya Cèlia Artiga Novembre 2011.
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
EL CONTE DEL DOFÍ.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
FRANCESC FERRER GUARDIA
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
La cançó de les persones
EL MOVIMENT OBRER ( ) BUXAWEB EL MOVIMENT OBRER
El Reflex dels teus Actes
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SORTIM A EXPLICAR MITES
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Descobrint un tresor amagat
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
DIADA DE LA PAU A SJO.
L'any 1982, tres pediatres i dues assistents socials de Catalunya van coincidir a París en el IV Congrés Internacional sud els Enfants Maltraités et Negligés.
BIG BANG I VIA LÀCTIA.
SOCIALS ENTREVISTES EL FRANQUISME
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
“El perfil de mestre i professor”
XIII a Setmana de la solidaritat
Coneixements i idees previs
de Transferència Educativa
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
LA MEDALLA D’OR.
Vulneració dels drets socials
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
EL TEATRE Per començar aquest projecte ens hem de situar. Què és això del teatre? Quan es va inventar? Quina ha estat la seva evolució al llarg de la.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
OWL Boy scouts summer ‘19 Quan: Del 25 de juny al 26 de juliol, de 9:00h a 13:00h Servei de menjador de 13:00 a 16:30 Lloc: Plaça 11 de setembre local.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Vincent Van Gogh.
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
BARCELONA EMMURALLADA
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Transcripción de la presentación:

DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA FRANCESC FERRER I GUÀRDIA

L´ESCOLA TRADICIONAL MOLTS DELS NOSTRES FAMILIARS; PARES, AVIS…VAN REBRE UNA EDUCACIÓ BASADA EN UN SISTEMA EDUCATIU QUE CONFIAVA EN UN MÈTODE PEDAGÓGIC BASAT EN LA EDUCACIÓ DE LA DISCIPLINA, L´ORDRE I LA SEVERITAT. NO VA SER FINS INICIS DEL S XIX QUE LA SITUACIÓ GLOBAL DEL MÓN VA DONAR PAS A UNA NOVA MANERA DE PENSAR I D´EDUCAR.

FRANCESC FERRER I GUÀRDIA Francesc Ferrer i Guàrdia pensava que ningú no és dolent voluntàriament i que tot el mal que hi ha al món prové de la ignorància. El 13 d´octubre Francesc Ferrer i Guàrdia va ser afusellat després d´un procés sumari en qué va ser acusat de ser un del principals organitzadors de la setmana Tràgica.

Francesc Ferrer i Guàrdia Ferrer i Guàrdia va ser educat dins del marc de l´EScola Tradicional. Catòlica i monàrquica. Van ser anys de disciplina rígida imposda pel mestre i d´una educació homogénea i sexista. La seva idea de crear una Escola Nova va ser << Simplement de l´escola de la meva infància, esforçant-me a fer tot el contrari que aquesta feia>>

Homer madur, convençut de la justícia de les seves idees i de la importància en el progrés dels pobles, posseïdor de les condicions materials necessàries per aixecar la seva Escola, Ferrer i Guàrdia torna a Catalunya al 1901 per donar cos al seu projecte.

L´ESCOLA MODERNA Al setembre de 1901, l´Escola Moderna obre finalment les seves portes a Barcelona.

L´ Escola Moderna no era només un lloc d´espai escolar, el projecte ferrerià s´estenia a d´altres activitats: esdevé a poc a poc, un lloc de reunió i d´organització dels grups anarquistes i sindicalistes. Aixó va donar lloc a que Ferrer i Guàrdia després de relacionar-lo amb l´atemptat contra els reis al 1906, fos empresonat i l´Escola tancada.

La moral ferreriana La moral ferriana s´inscriu dins de la tardició de la moral autònoma. Cadascú ha d´èsser responsable dels seus propis actes: Pensar lliurament per actuar de manera responsable.

PRINCIPIS PEDAGÒGICS 2. COEDUCACIÓ DE LES CLASSES SOCIALS. 1. COEDAUCACIÓ DE SEXES 2. COEDUCACIÓ DE LES CLASSES SOCIALS. 3.HIGIENE ESCOLAR 4. AUTODISCIPLINA 5. REBUIG DELS EXÀMENS. 6. AUTONOMIA I LLIBERTAT DE L´INFANT

RENOVACIÓ PEDAGÒGICA