Cos i emoció Programa-taller d’educació emocional que es basa en el desenvolupament de l’autonomia personal i la regulació emocional.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
Les competències i la coeducació
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Programa de Transició Escola Treball
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
La comunicació en les relacions socials
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Estudi per a la identificació de
Les bones pràctiques per a la educació en família
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
FIC: Dinamitzar el treball per tasques a l’aula
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Projecte d’Itineraris Formatius
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX
Les competències i la coeducació
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Objectiu Educatiu Trienni
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Ignasi Melé i Farré Curs è.
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
IV JORNADES DOCTORIALS
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Formació per als equips directius d’educació secundària
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
El currículum a l’educació primària
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Coneixement del medi natural
Convivència i Mediació Escolar
J. C. Aguado, E. Carrera, J. Cendra, A. Sabater Pruna i J. Segalàs làs                                                                                        
Presentació assignatura
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Tallers 2n. Trimestre
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Cos i emoció Programa-taller d’educació emocional que es basa en el desenvolupament de l’autonomia personal i la regulació emocional

Com va nèixer Cos i Emoció El treball corporal és un mitjà òptim per a desenvolupar i tractar aspectes emocionals i relacionals (evidència científica corroborada) Programa fruit del projecte del Postgrau en Educació Emocional i Benestar de la UB i de la meva passió i formació personal

Què és Cos i emoció? Un programa-taller destinat a professionals de l’ensenyament Un espai on experimentar, un laboratori emocional i de creixement personal (i doncs professional) Un projecte que suposa l’inici d’una nova metodologia aplicable a les aules de secundària

Objectius generals del programa Adquirir un millor coneixement de les pròpies emocions Desenvolupar l’habilitat de controlar les pròpies emocions (gestió emocional) Identificar les emocions dels altres (empatia) Prevenir els efectes perjudicials de les emocions negatives Desenvolupar l’habilitat per a generar emocions positives Adquirir una major competència emocional (cinc competències) Millorar les habilitats d’automotivació Generar una actitut positiva envers la vida Aprendre a fluir

Concretant, serveix per fer crèixer… La propiocepció corporal Els vincles relacionals del grup Les habilitats en la gestió emocional i l’autonomia (competències emocionals) El nivell i percepció de benestar individual i el desenvolupament d’emocions positives

La propiocepció corporal és… La conexió que tenim amb el nostre cos: autopercepció, movilitat, agilitat i capacitat d’identificar aquestes i altres qualitats i estats físics Bàsica a l’hora de desenvolupar la imatge corporal i la relació del nostre cos amb l’espai i els altres L’emoció es percep i habita al cos i se’n respon des d’ell, d’aquí la seva importància

Vincles grupals Els vincles ajuden a millorar el clima laboral, a l’assumpció dels objectius i augmenten la productivitat S’enforteixen compartint experiències i desenvolupant l’empatia Aprenem amb i dels demés: jo guanyo, tu guanyes

Competències emocionals El GROP (Grup de Recerca i Orientació Pedagògica, UB) parla de cinc grans competències: conciència emocional regulació emocional* autonomia personal* intel.ligència interpersonal habilitats de vida i benestar. * (Ambdues són l’objectiu prioritari de treball del programa)

Autonomia personal Competència que atèn un ampli ventall d’aspectes: Característiques i elements relacionats amb l’autogestió personal: autoestima, actitut positiva davant la vida, responsabilitat i autoeficàcia personal. Capacitat per analitzar críticament les normes socials, capacitat per cercar ajuda i recursos

Regulació emocional Capacitat per gestionar les emocions de manera apropiada. Suposa prendre conciència de la relació entre emoció, cognició i comportament, així com tenir bones estratègies d’afrontament i capacitat per autogenerar-se emocions positives i benestar subjectiu.

Metodologia Música i dansa (no es requereix CAP formació prèvia ni habilitats tècniques) Exercicis de respiració i regulació emocional Activitats de reflexió cognitiva Tècniques de: ioga, meditació, dansateràpia i bioenergètica

Sessions Total de 15 sessions de 2h cadascuna: 30 hores de programa (pot variar segons necessitats) 2 sessions introductòries: treball de la cohesió grupal, desinhibició corporal, desenvolupament dels recursos corporals expressius, conceptes bàsics de moviment, observació i anàl.lisi del moviment propi i alié. 3 sessions d’autoimatge, autoestima i autonomia. El cos propi i aliè: reconeixement, integració, relacions, espaci i fluxe. (Continguts implícits també en les sessions de regulació emocional) 8 sessions de regulació emocional: tres per a cada emoció de les considerades bàsiques: alegría, tristessa, por, ira i amor. Reconeixement conductual, corporal de l’expressió de l’emoció, control i regulació, positivització de cada emoció i relació amb les vivències personals. 1 sessió d’interrelació de totes les emocions. 1 sessió de tancament marcada per las peticions i necessitats del grup.

Avaluació Test inicial i final comparatiu (personal i intransferible) de percepció de vida i competències emocionals dels participants (QDE i Satisfacció de vida ) A cada sessió els participants realitzaran una valoració individual i una final en acabar el programa El formador fa una valoració amb ítems molt semblants als dels assistents per a cada sessió

Objectiu final Assoliment dels objectius proposats a l’inici Equilibri en l’àmbit personal = equilibri en l’àmbit laboral Donar eines de treball individual i grupal de les emocions aplicables al dia a dia Generar una reflexió i recerca dels temes tractats Pautar l’inici d’un procés de canvi personal i noves perspectives d’interrelació