Coneixement del Medi Social i Cultural

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Noms: Laura ML i Hannan Grup i nivell:6è B Escola: CEIP Anselm Clavé.
Advertisements

PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?
Llistat d’elements d’origen islàmic
Els ecosistemes i el medi ambient
UNITAT 7 EL RIU Biologia i Geologia 1r ESO 1.
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
ENERGIA PER A UN PLANETA HABITABLE
9. Els recursos del planeta
Maria Fajardo Jordi Casado Pol Ayats Arnau Brunat Joel Rodriguez
8. El modelat del relleu - I
L’ATMOSFERA Tema 8.
Tema 2. DIVISIBILITAT.
Noms: Franco i Julio Grup i nivell: 5è B Escola: CEIP Anselm Clavé
LES AIGÜES SALVATGES Les aigües de torrentera procedeixen de la pluja
Alumnes de 4t Coneixement del medi natural Curs
OBSERVEM EL PAISATGE 3r Primària
Comprensió del canvi climàtic
ELS PAISATGES I ELS POBLES
El Planeta Terra.
ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET LECTURA INICIAL RECURSOS
Tot el que ens envolta és matèria, però...
LA MÀQUINA DE VAPOR.
SIGUEM SOSTENIBLES.
Estació Depuradora d’Aigües Residuals VALL DEL GES
LA METEOROLOGIA.
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
Contaminació per co2. efecte hivernacle.
EGIPTE I EL NIL Maria Turu Arnau Carbonell Juan Cambra Curs
Coneixement del Medi Social i Cultural
Taller de flotació 1.
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
Tema 5. L’atmosfera. Pàg 66 La Terra està envoltada per una barreja de gasos que anomenem atmosfera. Aquesta barreja de gasos és l’aire que respirem,
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
LA TERRA Les capes de la Terra
RIUS I RIEROLS 6è de primaria- juny 08 Carlos de Molina Carlota Delise
Què hi ha a l'Univers?.
AIGÜES SUBTERRÀNIES Aigua que s’infiltra en el terreny.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
DUFINS.
TEMA 2 Unitat 2: El problema de l’aigua.
Dûna Petit i Júlia Cacho
L ´ AIGUA QUE ENS ENVOLTA
8 TIPUS D'AQÜÍFERS El modelatge del relleu Biologia i geologia 3r ESO
On es troba l’aigua? Mar.
CLASSIFICACIÓ DE LA MATÈRIA
L’ENERGIA BLANCA LÓPEZ 2nA.
ALUMNES DE 4T ESCOLA L’ESTEL
Noms: Cristobal Grup i nivell: 5èA Escola: CEIP Anselm Clavè
Mireya Reina i Aida Bauzà
L’AIGUA A LA NATURA.
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
Sòlids Líquids Gasos Plasma
Tema 5: Nombres naturals i enters
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
ELS PROCESSOS GEOLÒGICS
Generació d’energia elèctrica
Coneixement del Medi Social i Cultural
Aigua Projecte 2n primària.
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
EL TERRITORI I EL RELLEU DE CATALUNYA
CEIP SALVADOR ESPRIU ZER EL JONC EL PARE CARBASSER
Salvador Vila Esteve Geografia i Història 1r d’ESO
Com comprendre el canvi climàtic?
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
Noms: Gemma-Raquel Grup i nivell: 5è A Escola: CEIP Anselm Clavé
COM NEIX UN PARADIGMA?.
LA TERRA.
L’AIGUA ÉS VIDA.
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA
EL TACTE.
Transcripción de la presentación:

Coneixement del Medi Social i Cultural 3r. de Primària L’aigua Catarates del Niàgara

L’aigua en la natura Estats de l’aigua El riu El curs del riu Aprendrem... L’aigua en la natura Estats de l’aigua El riu El curs del riu Els usos de l’aigua

L’aigua en la natura L’aigua en la natura pot ser superficial o subterrània. Les aigües superficials són a la superfície de la Terra. Es formen per l’aigua de la pluja i el desglaç de la neu. Els rius, llacs, mars,...són exemples d’aigües superficials. Les aigües subterrànies són sota la superfície de la Terra. Es formen quan l’aigua superficial es filtra a la terra. De vegades circula per corrents subterranis. D’altres s’estanca formant aqüífers. L’aigua subterrània pot sortir a la superfície. Llavors es forma una font, una deu o un brollador. L’aigua de la natura té característiques diferents. N’hi ha de dolça, com la de les rieres. També n’hi ha de salada, com la dels oceans. Fins i tot hi ha fonts d’aigua calenta o d’aigua amb gas.

Estat líquid Estat sòlid Estat gasós L’aigua en la natura L’aigua pot trobar-se en diferents estats. Estat líquid Estat sòlid Estat gasós L’aigua de les fonts i dels rierols és líquida. La neu de les muntanyes o el gel dels icebergs. El vapor d’aigua que forma els núvols. Els canvis en la temperatura fan que l’aigua tingui una aparença molt diferent. Està en estat diferent, però no deixa de ser aigua.

El riu CURS NAIXEMENT CABAL AFLUENT Riba MEANDRE Riba LLit Un riu és un corrent d’aigua. El camí que recorre s’anomena curs. La quantitat d’aigua d’un riu s’anomena cabal. CURS Tot riu té un naixement, una desembocadura, un llit i dues ribes. NAIXEMENT CABAL AFLUENT Un afluent és un riu que desemboca a un riu més gran, anomenat principal. Riba MEANDRE Riba LLit Els giravolts que fa un riu s’anomenen meandres. DESEMBOCADURA Repetim ?

El riu CURS NAIXEMENT CABAL AFLUENT Riba MEANDRE Riba LLit Un riu és un corrent d’aigua. El camí que recorre s’anomena curs. La quantitat d’aigua d’un riu s’anomena cabal. CURS Tot riu té un naixement, una desembocadura, un llit i dues ribes. NAIXEMENT CABAL AFLUENT Un afluent és un riu que desemboca a un riu més gran, anomenat principal. Riba MEANDRE Riba LLit Els giravolts que fa un riu s’anomenen meandres. DESEMBOCADURA

El riu CURS ALT CURS MITJÀ CURS BAIX El curs del riu es pot dividir en tres parts En el curs alt hi ha el naixement del riu. L’aigua circula per un terreny muntanyenc i amb pendent. Per això baixa molt ràpidament i amb força. De vegades, si el desnivell és molt fort pot formar una cascada. CURS ALT En el curs mitjà el riu circula per un terreny més pla; per això l’aigua ja no té tanta força ni baixa amb tanta velocitat.El riu fa molts revolts (meandres). CURS MITJÀ El curs baix és el tram del riu en què circula per les planes costaneres fins que l’aigua desemboca al mar. La velocitat de l’aigua és cada vegada més lenta. CURS BAIX

Els usos de l’aigua L’aigua s’utilitza per abastir les localitats, regar els camps, abeurar els animals, elaborar molts productes i produir electricitat. Per millorar-ne l’ús es construeixen instal·lacions com els embassaments, els pous, els canals i les canalitzacions subterrànies. Embassament Pou Canal Sèquia de Manresa Canalització

Del riu a casa i de casa al riu L’aigua del riu s’ha de potabilitzar i distribuir abans d’usar-la. Un cop usada, cal recollir-la i depurar-la per tornar-la a la natura. Canonades Planta potabilitzadora Aquí l’aigua s’analitza i es tracta per deixar-la a punt pel consum i distribuir-la pels pobles. A la depuradora l’aigua bruta es neteja i es torna al riu. Riu Clavegueres Depuradora

Consells per reduir el consum d'aigua Del riu a casa i de casa al riu Disposar d’aigua a casa i retornar-la a la natura és un procés costós. Per això cal tenir cura de l’aigua que consumim. Consells per reduir el consum d'aigua Tanca l’aixeta mentre t’ensabones les mans o et rentes les dents. Dutxa’t en comptes de prendre un bany. Fes servir la descàrrega d’aigua del wàter només quan calgui. Fes servir la quantitat justa se sabó sense passar-te. No tiris restes de pintura pel desguàs. No llencis objectes sòlids pel desguàs o clavegueres del carrer.

L’aigua Recursos Edu365. I quan plou...un riu ! Edu365. Parts d’un riu Jclic. L’aigua i el riu