Desenvolupament de la RSC a SAR

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

COHABITATGE ‘COHOUSING’*
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
En la societat actual, i en un futur, tant les persones amb dèficit d’autonomia personal com la gent gran presenten necessitats diferents a l’hora d’optar.
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
La Consolidació de la Infermera com a Gestora de Casos
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
I transforma un llibre en un nou lector
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
PROJECTE XARXA EMPRESES INCLUSIVES DEL GARRAF
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
La Planificació estratègica Territorial. De l’estratègia a l’Acció
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Autor: Samuel Lozano Alcodori
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Plantilles complexes i la gestió del temps de les persones.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Jornada de portes obertes
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
FUNDACIÓ DOMICÍLIA Ii Congrés de Treballadores Familiars de Catalunya
Presentació de la Guia per a la identificació i
SALUT MENTAL.
Un territori equilibrat i ben connectat Política territorial Un territori equilibrat i ben connectat La República Catalana és l’oportunitat per redissenyar.
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
SALUT MENTAL.
Presentació de la candidatura
SALUT MENTAL.
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Global Cook Service.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
la gestió hospitalària a través dels processos
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Pla Integral de Salut Mental
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
HOSPITAL CLÍNIC BARCELONA El Marc i Pla d’implementació del Pla Estratègic Novembre 2016.
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Presentació de resultats
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Transport Porta a Porta
III Jornada de transport sanitari
Transcripción de la presentación:

Desenvolupament de la RSC a SAR Jornada tècnica La responsabilitat social corporativa, per què, tendències i futur Desenvolupament de la RSC a SAR Dulce Fontanals Directora Fundació SAR Barcelona, 25 febrer 2009

Índex Desenvolupament d'un projecte de RSC 1. Grup SAR: Principis 2. Lideratge des de la Direcció 3. Àrees i Accions 4. Conclusions

1. Grup SAR La RSC compromís amb una gestió ètica i socialment responsable del projecte empresarial. Eixos Disseny del model de RSC sobre la base del treball previ en les àrees de qualitat, ètica i integració comunitària: Continuïtat i adaptació Definició de un model de implantació progressiva d’accions en les diferents àrees i serveis. Publicació de la Memòria Anual d’activitats del Grup amb el informe de Responsabilitat Social Corporativa (2006) d'acord amb les directrius de la guia d'elaboració de memòries de sostenibilitat del Global Reporting Initiative (G3): qualificació B d'aplicació del G3. Cultura de responsabilitat social corporativa del Grup reconeguda amb el premi IMQ-ADESLAS (2007) per la seva transparència en la comunicació, accions i estratègies realitzades en l’àmbit de la RSC.

1. Grup SAR: Línees de Servei Serveis residencials i assistencials Vivendes amb serveis Serveis socials en l’ àmbit de les Administracions Públiques Serveis sociosanitaris privats a domicili i Call Center El valor social del Grup

Àmplia cobertura territorial 1. Grup SAR Àmplia cobertura territorial SAR Fuengirola (Málaga) SAR Sevilla (Sevilla) SAR Bargas (Toledo) SAR Les Escaldes (Andorra) SAR Zamora (Zamora) ADOREA Fuengirola 20 Unitats de Servei ServiSAR 18 Localitats de Servei ISFAS 1 Discapacitats 1 Centres per a dones maltractades 1 Centre d’educació infantil Centres Pròxima Inauguració 33 centres en servei 3 edificis ADOREA Atenció domiciliaria

2. Lideratge des de la Direcció Projecte de RSC impulsat des de la Direcció Visió de Valor Social en la empresa Desenvolupar noves solucions acords amb els paradigmes actuals Introduir nous desafiaments en una empresa amb finalitat social Crear oportunitats de millora

Presa de decisions descentralitzada 2. Lideratge des de la Direcció RSC Obertura i sensibilitat cap al entorn Creació de valor Consideració del llarg termini Capacitat innovadora Sentit de comunitat Confiança Col·laboració Diversitat Creativitat Presa de decisions descentralitzada Capacitat d’adaptació Coneixement Fuente: Real Academia de Ciencias Económicas y Financieras Adaptación de los 5 fundamentos de la empresa responsable y sostenible

3. Àrees i accions Els principis de RSC son, juntament amb els Criteris Ètics l’expressió dels valors del Grup SAR RSC Societat Economia Treballadors Clients Medi Ambient La RSC marca la gestió del dia a dia del projecte del Grup SAR i reflecteix el seu compromís amb les persones i la societat. Tots estem implicats en la cultura de RSC de la nostra organització. Contribuïm al progrés econòmic, social i medi ambiental.

El valor social del Grup SAR: 3. Àrees i accions Societat Medi Ambient Economia El valor social del Grup SAR: RSC Clients Treballadors Investigació Formació Qualitat Assessorament Desenvolupament de la investigació dels aspectes més socials del treball cap a les persones. Millora de la qualitat de vida de la gent gran o amb dependència. Foment de la sensibilitat de la societat civil cap a les persones amb dependència. Jornades i cursos

Primer Comitè d’ àmbit Sociosanitari registrat a Espanya 3. Àrees i accions Societat Comitè d’ Ètica Assistencial Medi Ambient Economia RSC Primer Comitè d’ àmbit Sociosanitari registrat a Espanya Acreditat per la Direcció General de Recursos Sanitaris de la Generalitat de Catalunya Clients Treballadors Professionals experts que proporcionen assessorament i consell a tots els centres i serveis del Grup davant els dilemes ètics que els puguin sorgir en la seva pràctica diària, amb la finalitat d'ajudar-los en la presa de decisions Organització Professionals Usuaris Entorn afectiu Responsabilitats i drets Criteris Ètics 10

3. Àrees i accions Societat Col·laboracions amb altres fundacions i entitats en projectes i activitats d’ àmbit nacional e internacional Medi Ambient Economia RSC Clients Treballadors Inserció socio-laboral per a joves amb problemes d'exclusió social Formació e inserció laboral d’ auxiliars de geriatria i infermeria Programes dirigits a famílies en risc d’ exclusió Convenis d’ajuda als familiars de malalts d’Alzheimer

3. Àrees i accions Transparència Generació de riquesa Societat Transparència Generació de riquesa Inversió social mitjançant la Fundació SAR Medi Ambient Economia RSC Clients Treballadors Evolució Facturació Grup SAR Evolució Plantilla Grup SAR Inversió Acumulada 2008 Xifres en milions d’euros 204 M. € 12

3. Àrees i accions El Grup SAR i el seu capital humà Societat El Grup SAR i el seu capital humà Medi Ambient Economia RSC Igualtat d’oportunitats i integració laboral Dones: 88% de la plantilla Càrrecs directius: 52% dones 16.6% de la plantilla son de nacionalitat estrangera Clients Treballadors Conciliació de la vida laboral i familiar Jornada compactada Facilitats per a treballar a temps parcial Carrera professional reconeixement del mèrit Formació Hores de formació: 5313 Participants: 3.080 Accions formatives: 369 Canals de comunicació i participació del Grup amb els seus treballadors Intranet i Fòrums Pla de acció i seguiment d’objectius Revista “Espacio SAR” i Newsletter Canals de suggeriments i propostes de millora SAPT: Servei d’atenció personalitzada telefònica als Professionals 13

3. Àrees i accions Compromís amb els nostres clients Societat Compromís amb els nostres clients Medi Ambient Economia RSC Qualitat:eix del model assistencial i de gestió Respecte a la dignitat de la persona Relacions basades en la ètica i la confidencialitat Accessibilitat i seguretat en l’atenció Clients Treballadors Satisfacció de les persones i les seves famílies Estudi de satisfacció (satisfacció global 8,09 sobre 10) 416 Agraïments, 59 suggeriments i 167 reclamacions Innovació, tecnologia i gestió del coneixement Desenvolupament en projectes d’investigació

3. Àrees i accions Plataforma de serveis. CONTINUUM ASISTENCIAL Societat Economia Treballadors Clients Medi Ambient RSC Plataforma de serveis. CONTINUUM ASISTENCIAL Amb un model d’atenció basat en la qualitat Independència Risc de dependència Vulnerabilitat social Dependència Atenció mèdica a domicili Infermeria a domicili Consultoria medica telefònica Viviendes amb serveis Ajuda a domicili Teleasistencia Unitats d’ ingrés temporal Respir familiar Unitats de convalescència Servei diürn (Centre de dia) Unitats d’ atenció Gerontològica (LE) Unitats de psicogeriatría (Alzheimer i altres demències LE) Unitats de gran discapacitació (LE) Unitats de trastorns de conducta (LE) Unitats de pal·liatius Atenció a crònics Hospitalització a domicili Qualitat certificada Satisfacció Innovació i tecnologia

medi ambientals en tot el procés de gestió de les activitats 3. Àrees i accions Societat Gestió medi ambiental: Sostenibilitat i estalvi energètic Medi Ambient Economia RSC Estudis d'impacte ambiental Materials de construcció respectuosos amb el medi ambient i complint normativa Fase estudi nous centres Clients Treballadors Utilització d'energies renovables: plaques solars per al consum d'aigua calenta sanitària, estalviant consum de gas Tractament de tots els residus: orgànics e inorgànics, circuits de bugaderia (tolvas) i cuina (montaplatos) Tractament d'aigües: legionel·la, descalcificació, cloració Fase elaboració de projectes de nous centres Criteris medi ambientals en tot el procés de gestió de les activitats Energètic: instal·lació de plaques solars, detectors de presència per a la llum. Consum d’aigua: programadors, dispositius de reg, economitzadores de dutxes i aixetes per a limitar la pressió Consum de gasoil (calefacció) Consum de paper Mesures d'estalvi

Participació e implicació dels professionals en el Projecte de RSC Creació del Comitè de medi Ambient Missatge corporatiu en e-mail animant a l'estalvi de paper i a la preservació del medi ambient. Reciclatge de paper: ecopapelera. Recollida selectiva (plàstics, deixalles orgàniques, paper) Recollida de roba usada Activitats amb els clients Societat Medi Ambient Economia RSC Clients Treballadors Matèria orgànica Recollida selectiva: paper, vidre, plàstic, piles, mobles, tóners, roba,.. Material sanitari Oli cuina i grasses Tractament de residus Accions medi ambientals als Centres SAR Descalcificació Cloració Tractament d’aigües Energètic: instal·lació de plaques solars, detectors de presència per a la llum, Consum aigua: programadors, dispositius de reg, economitzadors de dutxes i aixetes per a limitar la pressió Mesures de estalvi

4. Conclusions RSC no es un resultat sinó un procés en si mateix. Com a valor afegit, esta el sentiment de participació i la vinculació de pertinença a una marca. En el desenvolupament del procés de RSC, sempre hi ha beneficis pels treballadors. Beneficis per a la Societat: en medi ambient, ètica, clients.