LES XARXES CULTURALS EUROPEES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 DGCEC INSTITUT CATALÀ DE LES EMPRESES CULTURALS Àrea de Mercats-ICEC Ajuts a la internacionalització de les empreses culturals.
Advertisements

Mobilitza’t Mobile FINAL WORKSHOP Mobilitza’t Mobile
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
COM OBTENIR LA MÀXIMA RENDIBILITAT D’UNA FIRA DEL SECTOR CULTURAL?
Què és la EACEA? Gestiona les accions comunitàries en matèria educativa, audiovisual i cultural. Programes: Lifelong Learning Erasmus Mundus (no hi ha.
Programa de Transició Escola Treball
Xarxa Productes de la terra
i el que no es pot avaluar
En aquest tema veurem els apartats següents:
1 u n i t a t L’educador infantil.
EUROPA CREATIVA Subprograma Cultura
CONVOCATÒRIES ACCD 2011.
Europa Creativa Núria Bultà, ICEC Brussel·les Subprograma CULTURA
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
Estudi per a la identificació de
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
Projecte “DÓNA’T UN IMPULS!” Trobada participativa 11 de març de 2010
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
ESTRATÈGIA DE CONTRACTACIÓ TIC PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA 28 d’agost de 2018.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
Autor: Samuel Lozano Alcodori
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Promoció de la cooperació cultural mitjançant els EEA Grants ( )
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Pla Integral de la Part Alta
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Per què fer recerca i innovació tecnològica en l’àmbit del
Arnau Gifreu Castells / 2011
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
TEMA 25 TEMA 25 Programes europeus d’educació.
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Jornada Cloenda Esports
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
Arnau Gifreu Castells / 2011
La gestió per processos
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
ELS MERCATS ESTRATÈGICS DE LES ARTS ESCÈNIQUES I LA MÚSICA A CATALUNYA
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Polítiques de foment del llibre i la lectura
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Serveis de Formació.
Treball i aprenentatge en xarxa
SALUT MENTAL.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
BALANÇ DE LA LLEI DE BARRIS
IV JORNADES DOCTORIALS
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
Xarxa de Custòdia del Territori
Activitat de Recerca i Transferència de Coneixement. Curs 2017/18
Gestió participativa dels projectes de centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
I Jornades de Mobilitat Internacional del PAS
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
CRAI: Unitat de Recerca
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Transcripción de la presentación:

LES XARXES CULTURALS EUROPEES 5 d’octubre de 2016 Wifi: digital4c2014

Núria Bultà Delegada de l’Oficina de l’ICEC a Brussel·les. Toni Gonzàlez Consultor. Membre de la Junta Directiva de l’IETM. Miguel Angel Lozano Gestor Cultural. Coordinador-Gerent de la Red de Teatros Alternativos. Toni Tarrida Vice-president de Red de Teatros i Cap de Producció del Mercat de les Flors.   Fani Benages i Clàudia Brufau Gestores Culturals. Gestió i distribució de companyies i representació de creadors contemporànis.  

DEFINICIÓ GRUPS ESTRUCTURATS D’ORGANITZACIONS CULTURALS DE DIFERENTS PAÏSOS EXISTEIXEN XARXES PROFESSIONALS DE TOTS ELS ÀMBITS DEL SECTOR CULTURAL MÚSICA ARTS ESCÈNIQUES EMPRESES CULTURALS I CREATIVES FORMACIÓ...

INTERÈS DE PERTÀNYER A UNA XARXA CULTURAL ASSEGURAR PROFESSIONALITZACIÓ DEL SECTOR ASSABENTAR-TE DELS CANVIS I INQUIETUDS DEL SECTOR INFLUIR EN LES DECISIONS DELS POLICY MAKERS (LOCAL, REGIONAL, EUROPEU) BUSCAR RELACIONS PROFESSIONALS FACILITAR SINÈRGIES ENTRE XARXES EXPERIMENTAR AMB NOUS MODELS EMPRESARIALS I DE GESTIÓ

ACTIVITATS DE LES XARXES CULTURALS FER LOBBY: SOL·LICITAR MÉS FINANÇAMENT, MÉS DEDICACIÓ, MÉS PROGRAMES CULTURALS INFLUENCIAR EN LA POLÍTICA DE LES INSTITUCIONS GOVERNAMENTALS I NO GOVERNAMENTALS FACILITAR ACCÉS NOVES OPORTUNITATS PROFESSIONALS REFORÇAR LA COMPETITIVITAT PROMOURE LA INNOVACIÓ

PROBLEMES QUE ES TROBEN LES XARXES CULTURALS LLIGADES AL FINANÇAMENT DEL SECTOR PÚBLIC RENOVACIÓ GENERACIONAL CAPTACIÓ DE NOUS MEMBRES MANTENIMENT DELS MEMBRES QUI HI PERTANYEN POCA FLEXIBILITAT POR A L’EXPERIMENTACIÓ DE NOUS MODELS EMPRESARIALS I DE GESTIÓ

EUROPA CREATIVA SOBRE LES XARXES EUROPEES ELEMENT IMPORTANT PER FACILITAR QUE EL SECTOR CULTURAL OPERI TRANSNACIONALMENT TENIR UN ENFOCAMENT PROFESSIONAL B2B DESENVOLUPAR ACCIONS DE FORMACIÓ I CAPTACIÓ COOPERACIÓ INTERNACIONAL ESTRATÈGIES A LLARG TERMINI OPORTUNITATS PROFESSIONALS IMPULSAR INTERCANVIS I ASSOCIACIONS COMPARTIR CONEIXEMENT RECOPILACIÓ DADES QUALITATIVES DESENVOLUPAMENT NOVES TECNOLOGIES NEWSLETTER – BASE DE DADES – DONAR SUPORT ALS MEMBRES

FINANÇAMENT EUROPEU LES XARXES EUROPEES QUE VULGUIN OBTENIR FINANÇAMENT EUROPEU NECESSITEN: ESTAR ACTIVES EN EL SECTOR CULTURAL I CREATIU (MIN. 2 ANYS DE PERSONALITAT JURÍDICA) FORMADES PER UN MIN. DE 15 ORGANITZACIONS ESTABLERTES EN 10 PAÏSOS DIFERENTS PRESSUPOST MÀX. 250.000€/ANY LA COMISSIÓ EUROPEA FINANÇA EL 80%

ATORGAR PRESSUPOST A UNA XARXA COMISSIÓ EUROPEA ATORGAR PRESSUPOST A UNA XARXA CRITERIS QUE ES BASA LA COMISSIÓ EUROPEA PER LA CONCESSIÓ DEL PRESSUPOST A UNA XARXA: QUE LA XARXA CONTRIBUEIXI ALS OBJECTIUS I PRIORITATS DE LA COMISSIÓ EUROPEA SABER COM ES DURÀ A TERME EL PROJECTE PRINCIPAL DE LA XARXA QUINA ÉS L’ESTRATÈGIA DE LA XARXA: PER COMUNICAR LES ACTIVITATS PER INTERCANVIAR CONEIXEMENTS I EXPERIÈNCIES EN EL SECTOR I EN ALTRES PAÏSOS QUALITAT DE LA XARXA (APLICACIÓ EFECTIVA I SOSTENIBILITAT)

EXEMPLES D’ACTIVITATS ESPECÍFIQUES DE LES XARXES CULTURALS INTERCANVIAR INFORMACIÓ (REUNIONS, CONFERÈNCIES, WORKSHOPS...) INTERCANVIS MULTILATERALS ENTRE PROFESSIONALS, ARTISTES, RESPONSABLES DE LES POLÍTIQUES CULTURALS MILLORAR L’OBTENCIÓ DE DADES DIFONDRE EL CONEIXEMENT ACCESSIBLE I REUTILITZABLE LA VOLUNTAT DE LA COMISSIÓ EUROPEA ÉS FINANÇAR LA PROFESSIONALITZACIÓ DE LES XARXES (I NO SUBVENCIONAR EL SEU FUNCIONAMENT).

XARXES CULTURALS MÉS IMPORTANTS EN EL CAMP DE LES ARTS ESCÈNIQUES (I) IETM: INFORMAL EUROPEAN THEATRE MEETING XARXA EUROPEA D’ARTS ESCÈNIQUES QUE INCENTIVA EL TREBALL EN XARXA, LA COMUNICACIÓ, L’INTERCANVI DINÀMIC D’INFORMACIÓ, ENTRE ALTRES. ORGANITZEN DIVERSES TROBADES ARREU D’EUROPA. CIRCOSTRADA: EUROPEAN NETWORK CIRCUS AND STREET ARTS DESENVOLUPAR I ESTRUCTURAR ELS AMBITS DEL CIRC I DE LES ARTS DE CARRER INTERNACIONALMENT. EFA: EUROPEAN FESTIVALS ASSOCIATION REPRESENTA A MÉS DE 100 FESTIVALS EUROPEUS I LA SEVA MISSIÓ ÉS AFAVORIR LA COOPERACIÓ I CO-PRODUCCIONS ENTRE ELS SEUS MEMBRES. ASSITEJ: INTERNATIONAL ASSOCIATION OF THEATER FOR CHILDREN AND YOUNG PEOPLE PROMOCIÓ I EDUCACIÓ A TRAVÉS DEL TEATRE I DE L’ART. EDN: EUROPEAN DANCE NETWORK XARXA DE COOPERACIÓ EUROPEA ENTRE DANCEHOUSES.

XARXES CULTURALS MÉS IMPORTANTS EN EL CAMP DE LES ARTS ESCÈNIQUES (II) TEH: TRANS EUROPE HALLES XARXA EUROPEA D’ORGANITZACIONS CULTURALS MULTIDISCIPLINÀRIES I INDEPENDENTS. ON THE MOVE XARXA QUE FOMENTA I FACILITA LA MOBILITAT TRANSFRONTERERA. EFAH: EUROPEAN FORUM FOR ARTS AND HERITAGE PLATAFORMA CULTURAL QUE REPRESENTA A OPERADORS, ORGANITZACIONS I ARTISTES A ESCALA EUROPEA. FEDEC: EUROPEAN FEDERATION OF PROFESSIONAL CIRCUS SCHOOLS XARXA EUROPEA INTERNACIONAL PER LA PRÀCTICA I L’ENTRENAMENT DEL CIRC PROFESSIONAL.

ALTRES XARXES CULTURALS (I) EUNIC: EUROPEAN NATIONAL INSTITUTES OF CULTURE RELACIONS CULTURALS EN L’ÀMBIT INTERNACIONAL. ENCC: EUROPEAN NETWORK OF CULTURAL CENTRES XARXA DE FEDERACIONS NACIONALS DE CENTRES CULTURALS. ERRIN: EUROPEAN REGIONS RESEARCH AND INNOVATION NETWORK XARXA QUE PROMOU L’INTERCANVI DE CONEIXEMENTS ENTRE ELS SEUS MEMBRES. El SEU INTERÈS ESTÀ CENTRAT EN LA RECERCA I LA INNOVACIÓ. ENCATC: EUROPEAN NETWORK ON CULTURAL MANAGEMENT AND CULTURAL POLICY EDUCATION XARXA QUE PROMOU EL MANAGEMENT CULTURAL I L’EDUCACIÓ POLÍTICA CULTURAL.

ALTRES XARXES CULTURALS (II) IMPALA: INDEPENDENT MUSIC COMPANIES ASSOCIATION ASSOCIACIÓ DE DISCOGRÀFIQUES INDEPENDENTS DE MÚSICA IFPI: INTERNATIONAL FEDERATION OF RECORDING INDUSTRY FEDERACIÓ DE DISCOGRÀFIQUES A ESCALA MUNDIAL EFWMF: EUROPEAN FORUM OF WORLDWIDE MUSIC FESTIVALS XARXA DE FESTIVALS EUROPEUS DE WORLDMUSIC ETEP: EUROPEAN TALENT EXCHANGE PROGRAMME XARXA DE FESTIVALS DE MÚSICA POP-ROCK SERN: START-UP EUROPE REGIONS NETWORK XARXA QUE DESENVOLUPA LES START-UP EN L’ÀMBIT REGIONAL

internacional.icec@gencat.cat brussels.icec@gencat.cat ÀREA DE MERCATS Tel. 933.162.770 internacional.icec@gencat.cat brussels.icec@gencat.cat www.creativecatalonia.cat