CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R
OBSERVATORI PER A LA CONVIVÈNCIA ESCOLAR Decret 233/2004 de 22 d’octubre del Consell de la Generalitat Valenciana. Instrument de caràcter consultiu que l’administració posa al servei de la comunitat educativa.
COMPOSICIÓ DEL PLE Conseller de Educació President Secretària autonòmica d’Educació Vicepresidenta Primer D.G. Avaluació, Innovació y Qualitat Educativa i de la Formació Professional Vicepresidenta Segona Representant Conselleria Sanitat Vocal Representant Conselleria Justícia i Administracions Públiques Representant Presidència de la Generalitat Directors de les 3 Direccions Territorials d’Educació Vocals D.G. de Universitats i Estudis Superiors D.G. de Ordenació i Centres Docents 2 Representants Federació Valenciana de Municipis i Províncies Representant Consell Escolar Valencià Representant Comité d’Experts Representant Servei Central Inspecció Educativa Representant Conselleria Benestar Social Secretari Conselleria d’Educació
COMITÉ D’EXPERTS Format per especialistes de reconegut prestigi en la matèria. Donarà suport tècnic al Ple i facilitarà el desenrotllament de les línies de treball que establisca. Assessorarà i proposarà mesures d’actuació, projectes de millora, investigacions i estudis. Difondrà informació als centres sobre gestió i prevenció de la conflictivitat en l’aula.
MISSIÓ DEL OBSERVATORI Coneixement, anàlisi i prevenció dels problemes de convivència als centres. Contribuir a la millora del clima escolar. Convertir el conflicte en un desafiament educatiu. Aconseguir que els membres de la comunitat educativa se senten: segurs/es, integrats/des, respectats/des i responsables.
OBJECTIUS/PRIORITATS DEL OBSERVATORI Obrir a la societat una finestra a la convivència en els nostres centres. Respondre i preveure conductes inapropiades Proporcionar seguretat i respecte a tots els membres de la comunitat escolar. Integrar des de la diversitat, resolent conflictes quotidians entre interessos diferents. Responsabilitzar tots activament en la construcció d’un clima escolar positiu.
FUNCIONS DE L’OBSERVATORI Estudi sistemàtic de la convivència als centres: situació i evolució. Difusió de dades, experiències i assessorament. Replega-anàlisi d’informació i foment d’investigacions. Formar la comunitat educativa en prevenció i resolució pacífica de conflictes. Orientar docents, alumnat i famílies en qüestions de convivència escolar.