UF3 DISSENY DE PROJECTES I ACTIVITATS EDUCATIVES EN L’ÀMBIT FORMAL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
TEMA 9. GESTIÓ ECONÒMICA I ADMINISTRATIVA DELS CENTRES
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
TEMA 3. MARC PER A L’ESTUDI DE L’0RGANITZACIÓ DEL CENTRE EDUCATIU
Estudi per a la identificació de
LA LEC I EL CENTRE EDUCATIU
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
CURS RENOVACIÓ CONSELL ESCOLAR.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Decret d’autonomia dels centres educatius
La Direcció queda habilitada per:
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
La gestió per processos
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
2013.
Grups interactius a L’Esquitx
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
Seminari d’Educació Especial
Decret de Reglament per Educació Infantil i Primària (BOIB Núm.119, )
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Professor de secundària, biòleg, i algunes coses més…
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Coneixements i idees previs
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Les Franqueses, setembre 2007
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

UF3 DISSENY DE PROJECTES I ACTIVITATS EDUCATIVES EN L’ÀMBIT FORMAL NF1: DISSENY DE LA INTERVENCIÓ-DOCUMENTS DE LA PLANIFICACIÓ

AUTONOMIA DE CENTRE Administracions: marc general educatiu L’autonomia de centres permet adequar l’actuació dels centres a: Circumstàncies concretes Característiques de l’alumnat Es concreta en uns documents que defineixen l’estructura organitzativa i pedagògica del centre

Òrgans de govern i participació Comunitat educativa: alumnes, pares, mares, docents i no docents que treballen al centre. Consell escolar - consell de participació Claustre de professors – equip educatiu Direcció –equip directiu AMPA

Funcions consell escolar Consell escolar de centre- consell de participació Aprovació i avaluació dels documents organitzatius de centre Participació en la selecció del director/a Vetllar que les actuacions del centre estiguin dins de la legalitat. Intervenir en la conservació i renovació de les instal·lacions Promoure millora de la qualitat en la gestió i funcionament de centre. Admissió d’alumnat. ... Format per el director/a, representants: docents, no docents (PAS), pares/mares, i ajuntament

Funcions claustre – equip educatiu Presidit pel director/a i integrat per la totalitat de mestres i educadors/res que formen l’equip educatiu Té funcions molt àmplies relacionades amb: planificació, coordinació, adopció i avaluació de les decisions relacionades amb els aspectes educatius del centre.

Direcció i equip directiu Director/a ostenta la representació del centre, dirigeix i coordina totes les activitats que s’hi realitzen i exerceix la direcció de tot el personal garantint elcompliment de les lleis i disposicions vigents. Diferents atribucions en funció de la titularitat: pública o privada. Paper diferent de la direcció: Centre específic d’educació infantil: direcció i coordinació de cicles Altres etapes educatives: equip directiu format per direcció, cap d’estudis, secretari/a i altres càrrecs coordinadinació

AMPA Són associacions de mares i pares d’alumnes que s’organitzen amb la voluntat de participar activament en la gestió del centre amb la finalitat de millorar-ne la qualitat educativa. S’organitzen amb una junta on elsseus membres s’han ofert voluntàriament ohan estat escollits Objectius: aprofundir en la participaciói col·laboració de les famílies en la gestió i les activitats del centre i representar-les en elconsell escolar i altres òrgans

PEC- PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE Document on es reflecteix la identitat i l’ideari del centre, se’n concreta la finalitat, s’estableixl’estructura organitzativa i es recull la proposta educativa. Incorpora els principis i decisions assumitsper la comunitat educativa respecte a les opcions educatives bàsiques i als aspectes generals de centre.

Projecte educatiu de centre Senyes d'identitat → Qui som? Objectius generals → Què pretenem? Estructura organitzativa → Com ens organitzem? DOCUMENTS PROPOSTA PEDAGÒGICA PLA DE CONVIVÈNCIA PROJECTE LINGÜÍSTIC PROJECTE DE QUALITAT

Límits del PEC Vénen marcats per: La Constitució La Convenció dels Drets dels Infants Normativa educativa Hem de tenir en compte: Cal que s’adapti als canvis de l’entorn i de la comunitat Cal incorporar les experiències de les persones que hi participen.

Components del PEC SENYES D’IDENTITAT  qui som? Història i ubicació sociogeogràfica Marc administratiu i jurídic: públic, concertat,privat. Tipologia:1er cicle, tota l’etapa, altres etapes educatives Principis ideològics:idees de caràcter social, ideològic i pedagògic: Prioritats en els objectius generals. Orientació en la convivència,, diversitat i interculturalitat. Canals de participació i col·laboració família-escola Relació i cooperació amb altres àmbits de la comunitat.

Components del PEC OBJECTIUS GENERALS  què pretenem? Metes o finalitats que el centre planteja aconseguir i que marcaran les línies d’actuació. Diferents àmbits: Objectius de caràcter eduactiu Objectius relatius als recursos humans Objectius de govern institucional, relacions internes i externes. Objectius en l’àmbit econòmic i administratiu

Senyes d’identitat i objectius generals Són contextualitzadors, configuren l’estructura ideològica

Components del PEC ESTRUCTURA ORGANITZATIVA  Com ens organitzem? Fa referència a la manera d’organitzar el funcionament del centre, les relacions de jerarquia i els fluxos de comunicació. Es pot representar a través d’un organigrama Cal definir funcions i responsabilitats de cada lloc de treball Escola Infantil té una estructura bàsica: Direcció Equip educadors Personal no docent Altres: AMPA, Ajuntament, serveis atenció infància,...

PLA DE CONVIVÈNCIA S’estableixen els principis, objectius i actuacions encaminats a la millora de la convivència i les relacions entre els diferents membres de la comunitat educativa. Es basa en: Convivència entre iguals Relació educador-educant Convivència en la interculturalitat Convivència en les diferències de gènere

PLA DE CONVIVÈNCIA Elements: Característiques del centre Identificació dels conflictes que es donen Objectius a aconseguir Actuació en l’alteració de la convivència Difusió del pla de convivència Avaluació anual i proposta de millora

PLA DE CONVIVÈNCIA a l’escola infantil Context idoni per a la integració i el tractament de valors en relació a: interculturalitat, igualtat de gènere i acceptació de la diversitat. Mesures de tipus preventiu relacionades amb la convivència, el diàleg, el respecte als altres, ... S’ha de buscar la col·laboració amb la família. Es treballarà de manera explícita o transversal en les activitats educatives que es planifiquin.

PROJECTE LINGÜÍSTIC Document on s’expliciten tots els aspectes del centre educatiu relacionats amb el tractament, l’ensenyament i l’ús de les llengües. S’ha de basar en la realitat lingüística i social del seu entorn i dels seus objectius educatius.

PROJECTE DE QUALITAT El propòsit és aconseguir a través d’una bona gestió i organització del centre uns resultats òptims per als nens/es. És la implantació de l’anàlisi de processos i procediments del sistema productiu als centres escolars. Intentar mesurar, comparar i analitzar els resultats que ens hem proposat en els nostres objectius, a llarg i a curt termini, i establir mesures rectificadores per no desviar-nos del projecte educatiu.

ELABORACIÓ DEL PROJECTE EDUCATIU QUI EL FA? Tot el personal del centre, coordinats per la direcció, aportacions de les famílies. QUI L’APROVA? El consell escolar l’aprova i avalúa.

FASES ELABORACIÓ DEL PEC ANÀLISI DEL CONTEXT DETERMINACIÓ DE LES SENYES D’IDENTITAT REDACCIÓ DELS OBJECTIUS GENERALS DETERMINACIÓ DE L’ESTRUCTURA ORGANITZATIVA REDACCIÓ DELS DIFERENTS PROJECTES: PROPOSTA PEDAGÒGICA PROJECTE DE QUALITAT PLA DE CONVIVÈNCIA PROJECTE LINGÜÍSTIC AVALUACIÓ I REVISIÓ

ALTRES DOCUMENTS PROJECTE DE GESTIÓ REGLAMENT DE RÈGIM INTERN PROGRAMACIÓ ANUAL DE CENTRE MEMÒRIA ANUAL

PROJECTE DE GESTIÓ Recull la gestió econòmica i administració de recursos d’un centre (centres públics) Dota alcentre de facultats per: Gestionar i administrar els diferents recursos del centre. Formular requisits de titulació i capacitació professional respecte de determinats llocs de treball. Adquirir béns, contractar obres, serveis, ...

REGLAMENT DE RÈGIM INTERIOR (RRI) Regula l’organització de la convivència i el funcionament del centre. Inclou les normes que garanteixen el compliment del pla de convivència establert en el PEC. Establirà de manera clara i coherent les relacions entre tots els sectors educatius. S’actualitzarà cada any.

REGLAMENT DE RÈGIM INTERIOR (RRI) Ha d’incloure: Recursos humans i funcions: es concreten les funcions i responsabilitats de la direcció, equip educatiu, altres serveis i professionals. Normes de funcionament del centre: Calendari escolar Horari Entrades i sortides Menjador Grups i ràtios Relacions amb les famílies Drets i deures dels usuaris Normativa d’admissió Normes higienicosanitàries Protocols:,, periode d’adaptació, activitats fora del centre, primers auxilis, detecció, actuació i notificació maltractaments, detecció malaltia infecciosa,

PROGRAMACIÓ GENERAL ANUAL I LA MEMÒRIA ANUAL PGA: Document on s’indica el conjunt d’objectius, procediments i tècniques que ordenen les accions a desenvolupar pel centre durant un curs escolar. Memòria: Document on es descriuen totes les actuacions que s’han realitzat al centre durant el curs i la seva avaluació i les propostes de millora. La memòria està directament vinculada a la programació anual. Qui ho fa? És responsabilitat de la direcció i l’equip educatiu.