Badia del Vallès. Badia del Vallès Pla Educatiu d'Entorn de Badia del Vallès Demografia Població

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La qualitat, garantia de millora.
Advertisements

SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Programa de Transició Escola Treball
MEMÒRIA DELS SERVEIS SOCIALS DE L’AJUNTAMENT DE TORELLÓ. ANY 2010
i el que no es pot avaluar
Toca fusta FENT DECORATS
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
Estudi per a la identificació de
Projecte “DÓNA’T UN IMPULS!” Trobada participativa 11 de març de 2010
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
pla educatiu d’entorn de vic – PEEV
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Programa BIBE: perspectives de futur
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
PROGRAMES I ACTUACIONS
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada Cloenda Esports
Taula sectorial de Voluntariat social Avaluació i línies de treball
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
COMISSIÓ D’ACCIÓ SOCIAL
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Programa Salut i Escola
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Treball i aprenentatge en xarxa
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
BALANÇ DE LA LLEI DE BARRIS
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Àrea d’Atenció a les Persones
Convivència i Mediació Escolar
un camí cap a la convivència i el diàleg
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Badia del Vallès

Pla Educatiu d'Entorn de Badia del Vallès Demografia Població 2004 14313 Superfície (km2) 0.94 Creix. anual acumulatiu població 1998-2003 -2.47% Sex ràtio (homes per 100 dones) 100 Percentatge de joves 14.78% Percentatge d'adults 72.52% Índex d'envelliment 12.7% Font: Diputació de Barcelona

Índex de recanvi de la població en edats actives 83.62% Naixements 2002 132 Defuncions 2002 78 Saldo migratori (per mil) -3.49 %Població estrangera/total 2003 0.8% Font: Diputació de Barcelona

Taxa d'Autocontenció Nombre Taxa Atur registrat abril 2005 714 9.74% Font: Diputació de Barcelona Nombre Taxa Atur registrat abril 2005 714 9.74% Homes 332 7.52% Dones 382 13.12%

Nivell instrucció població de més de 10 anys Badia del Vallès, 2003. Font: Institut Català d’Estadística. Badia Vallès Occ Catalunya Sense titulació 33,2% 19’08% 16’11% Secundària 8’9% 20’47% 18’85% Títol universitari 2% 8’95% 9’11% Nivell instrucció de joves entre 18 i 29 anys. Fonts: Diputació de Barcelona, “Les condicions de vida dels joves metropolitans”. Padró municipal. Badia Regió metropolitana Estudis secundaris o universitaris 7’6% 74% Títol universitari 2% 30% Prova d’Accés a la Universitat: aprovats. Font: Dades proporcionades pels IES Badia, juny –novembre 2004. Curs IES Ciutat Badia IES Badia del Vallès Total 2001-2002 6 18 24 2002-2003 14 12 26 2003-2004 6 5 11

CENTRES EDUCATIUS QUE INTERVENEN AL PEE DE BADIA DEL VALLÈS Llars d’infants: La Llavor La Mainada CEIPs: La Jota La Muñeira La Sardana Las Seguidillas IES: Badia del Vallès Ciutat Badia Escola d’Adults de Badia del Vallès Centre de formació ocupacional “El Molí” i Casa d’Oficis

DESCRIPCIÓ DE LA SITUACIÓ PRÈVIA. Badia és una localitat amb una presència prèvia força important de treball en xarxa. A nivell escolar, una bona relació i col·laboració entre els CEIPs i una relació fluïda entre els IES, però amb alguna reticència. La relació primària - secundària està molt ben treballada i estructurada. La xarxa multidisciplinar està molt ben representada per una comissió social de localitat i en cada centre, que actua amb efectivitat i sistemàtica. L’existència del PDC ha creat vies per a la participació de persones i entitats que, junt als serveis, impulsen diagnòstics i millores de la situació social general de la localitat.

Pla Educatiu d'Entorn de Badia del Vallès La difusió del PEE A partir de la xarxa escolar: claustres, consells escolars, AMPA A partir de la xarxa local: serveis de l’ajuntament i entitats locals A partir del PDC: entitats participatives i serveis no educatius ni municipals Mapa de recursos El PDC té fet diagnòstics previs i censos de recursos i serveis L’ajuntament completa amb la seva estructura de serveis propis La xarxa escolar al complet, s’incorpora a la dinàmica del PDC i del PEE

P D C Comissió Local Comissió Permanent Delegació Nivell Polític Tècnic d’educació de l’Ajuntament --- Inspector d’Educació P D C Suport tècnic Tècnica comunitària del PDC --- Assessora LIC Representants serveis municipals Representants xarxa escolar Representants altres serveis Representants institucions i entitats Nivell de repre sen tació Serveis socials Promoció econòmica Joventut Educació Medi ambient Dir. serveis integrats Dir. Llar Dir. CEIP Dir. IES Dir EEA CAP CNL EAIA Benestar i família Actualment FAMPA de Badia del Vallès Tècnic d’educació de l’Ajuntament Inspector d’Educació Tècnica comunitària PDC Assessora LIC Dir. Serveis integrats Dir. Centre educatiu Representant FAMPA Representant del CAP Comissió Permanent

Diagnosi de necessitats Estudis sobre la situació socio-educativa de Badia del Vallès: Projecte Future (Programa Leonardo) Estudi sobre la primera infància a Badia del Vallès Situació de l’adolescència a Badia del Vallès (IGOP) Situació del “Bullying” als centres escolars de Badia del Vallès (UV) Auditoria de gènere (Institut per a la Igualtat de la Dona) Visions i percepcions sobre Badia del Vallès (PDC) Diagnòstic tècnic sobre necessitat de millora en: Transició escola-treball Prevenció en infància i família. Promoció de la participació dels joves a Badia del Vallès Salut, educació i competències socials Diagnòstic participatiu: Jornada participativa de presentació, debat i priorització de necessitats i actuacions, a realitzar a l’inici del curs 2005-06

Objectius generals previstos Millorar la integració i la cohesió social de la població de la localitat Afavorir la promoció individual i col·lectiva en tots els àmbits del conjunt de la població, fent especial atenció a l’actuació amb els infants, els adolescents i els joves de la localitat. Aconseguir l’optimització dels recursos existents, basant-se en la idea de compartir i coordinar les actuacions de tots. Fomentar el suport mutu de tots els agents que actuen sobre la població escolar i el jovent de la localitat. Implicar la ciutadania en els processos educatius de la comunitat. Desenvolupar la comunitat, entesa com una comunitat oberta que facilita la projecció individual i col·lectiva de tots els seus ciutadans i que afavoreix la integració dels nous membres que s’hi vaguin incorporant.

Actuacions que s’estan portant a terme (1): Incorporació de l’escola d’adults a la xarxa escolar, facilitant la seva coordinació amb els IES i el centre de formació ocupacional. Elaboració de protocols per a fer el seguiment i l’orientació dels alumnes en la transició cap al món laboral. Establiment de contactes amb els professionals del centre d’Assistència Primària per ocupar-se de temes comuns. Unificació de l’oferta formativa per a les famílies. Comissió constituïda. Comissió en estadi de creació Comissions de treball provinets de la comissió tècnica del PDC: Transició escola - treball: Prevenció en infància i família: Dinamització de la participació dels joves a Badia del Vallès: Salut, escola i competències socials:

Actuacions que s’estan portant a terme (2): En l’àmbit escolar: Inici de la coordinació entre Llars d’infants i CEIPs. Gestió de la realització de Casals Lingüístics dintre del programa municipal de casals d’estiu. L’estudi assistit als centres de primària de Badia del Vallès. Actuacions per a millorar la convivència a Badia: programes d’innovació educativa de mediació i convivència en tres CEIPs i un IES Plans de treball per evitar i tractar l’assetjament entre iguals a les escoles El programa Romanipen adreçat a millorar la relació entre la comunitat gitana i la comunitat païa a la localitat. Dinamització de l’ús de la llengua catalana a Badia del Vallès: Pla d’incorporació dels IES dels voluntaris per la llengua. Proposta de cursos per a monitors de menjador i activitats extraescolars La competència lingüística en l’orientació professional

Exposició dels aspectes que han dificultat o facilitat les actuacions: Facilitats: L’existència prèvia del Pla de Desenvolupament Comunitari de la localitat. La bona coordinació entre els 4 centres de Primària, entre ells i amb les actuacions de l’Ajuntament en temes que els pertoquen. Coordinació entre els IES i els CEIPs al voltant del pasde primària a secundària. Dificultats: Que la informació arribi al màxim nombre possible de membres de la comunitat, especialment dels veïns no relacionats directament amb l’escola. Concretar la col·laboració amb el CAP, l’EAIA, els serveis vinculats a Benestar i Família i altres serveis que depenen de la Generalitat. Concretar accions municipals. La dificultat d'incorporar la visió ciutadana en el treball de les comissions.

EXPOSICIÓ D'UN EXEMPLE DE BONA PRÀCTICA La comissió permanent del PEE ha valorat el propi procés com una bona experiència de la que es poden destacar aspectes significatius: La connexió entre la dinàmica del PDC i el PEE, basada en la cerca de complementarietats i reforçament mutu. La creació de comissions de treball que abasten temes educatius de totes les edats dels infants i joves de Badia. L'extensió de la xarxa a altres serveis no escolars ni municipals que intervenen a la localitat. Així mateix, cal destacar altres efectes “secundaris” en la xarxa escolar de la localitat, com pot ser l’extensió de la relació inter-etapes a la relació CEIPs - llars i EA de Badia i els IES.