Els residus del institut

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Centre d'Hàbits Saludables
Advertisements

Concurs Aula Amigable IES Josep Maria Quadrado Octubre del 2004.
L’EMBOLCALL REHUTILITZABLE
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Podeu posar una foto del vostre centre
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
Tema 2. DIVISIBILITAT.
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
RECICLAR PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN
Carnestoltes 2018 reciclat i creatiu!
Mantenir nets els espais comuns.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Tutors: Rosa Torrens i Víctor Valero
PETITS REPORTERS Títol.
DE LA GARROTXA A L’EMPORDÀ, VIU EL FLUVIÀ
El paper i les seves conseqüències ambientals
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
SIGUEM SOSTENIBLES.
MINIPROJECTES DE L’AGENDA 21 IES JOAN MIRÓ 3r ESO
EL RECICLATGE DELS RESIDUS DOMÈSTICS
Experimentam amb la ciència
Taller SOBRE l’aigua: L'inventor gota.
FEM LA BOLA PETITA!.
AMBIENTACIÓ DEL CENTRE
Mireia González Marta Beneyto Genís López Martí Fabregat
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EXPERIMENT SOBRE EL TABAC
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
QUÈ LI FALTA A AQUEST COTXE? CEIP Marian Aguiló 4 anys A
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
“Les classes més sostenibles”
CAMPANYA DE RECOLLIDA D'OLI USAT
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Trobadors Intercanviem opinions Formem els nostres grups
EL COLOR BLAU.
Objectiu Educatiu Trienni
1ª DIAGNOSI EMBOLCALLS ESMORZARS
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
INTRODUCCIÓ En aquesta exposició, anem a parlar sobre el reciclatge, les seues causes i conseqüències i el tractament dels residus. A mesura que anem parlant,
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LABANDÀRIA.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
BIODIVERSITAT A L’HORT
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
ACTIVITAT AL LABORATORI. “FEM UN VOLCÀ”
Projecte mediambiental
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Cant espiritual Joan Maragall.
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
CEIP Les Clisques Una experiència de Reutilització, Reciclatge
Reunió amb centres adscrits
CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ PER A LA RECOLLIDA DE RESIDUS D’APARELLS ELECTRÒNICS PROPOSTA PER ALS AMBAIXADORS DE LA CAMPANYA.
Plantilla per realitzar un projecte
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
RECICLEU AMB NOSALTRES
Som humans. Per això a vegades….
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
PLA DE RESIDUS DE L’IES EL SUI PROPOSTA DEL DEPARTAMENT DE TECNOLOGIA
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
R ECICLATGE Lucia Sánchez Aragón [26] Raquel Carrasco Medialdea [23]
Transcripción de la presentación:

Els residus del institut Una proposta per conèixer, reciclar i reduir els residus

Projecte: La gestió dels residus A continuació us explicarem les característiques del projecte de gestió de residus que des de les escoles verdes desenvoluparem aquest curs. Els principals objectius del projecte són: 1- Reduir la quantitat de residus que generem al llarg del curs. 2- Reduir i, si és possible, eliminar l'ús del paper d’alumini com a embolcall de l’esmorzar. 3- Realitzar una recollida selectiva dels diferents residus que generem durant les activitats diàries al nostre institut.

Projecte: La gestió dels residus Quin material disposem? 1- A les aules Les aules, tallers i laboratoris del nostre institut estan perfectament equipades per la recollida selectiva dels diferents residus. Què en tenim a cada aula? • Dues bosses de plàstic, una blava per el paper i l’altre groga per els envasos

Projecte: La gestió dels residus • Una capsa per la recollida del paper d’alumini • Una paperera de rebuig clàssica

Projecte: La gestió dels residus 2- Als passadissos Com ja sabeu el centre te tres grans passadissos, un a la planta baixa, un altre al primer pis i un últim al segon pis. A cada passadís trobaràs contenidors per el paper i el cartró de color blau i contenidors per els envasos, de color groc

Projecte: La gestió dels residus Com ho farem? Tots els grups tindreu una o dos persones responsables del tema d’escoles verdes, seran els delegats verds. Funcions: 1- Assistir a les reunions que el coordinador d’escoles verdes, Arturo Callizo, convoqui. Es faran a l’hora de tutoria i es farà una reunió per trimestre. 2- Transmetre les idees i opinions dels companys de la classe a les reunions. 3- Transmetre als companys les informacions i acords que surtin de les reunions de delegats verds. 4- Organitzar la recollida de les bosses per portar-les al laboratori

Projecte: La gestió dels residus Com ho farem? Per tant, el primer que heu de fer és triar a dos persones que facin les funcions de delegats verds. Aquestes persones es poden canviar al llarg del curs o mantenir-se durant tot el curs. Vinga, amb l’ajut del tutor/a ho farem ara!!

Projecte: La gestió dels residus Com ho farem? A partir d’ara, farem una recollida selectiva dels residus, de la següent forma: 1- El paper d’alumini de l’esmorzar s’ha de deixar obligatòriament a les capses habilitades per això abans de sortir al pati. No es podrà baixar al pati amb el bocata amb paper d’alumini Ja ho saps: a la caixa!!! →→→→→→→→→→→

Projecte: La gestió dels residus Com ho farem? El millor és que substitueixis el paper d’alumini per altres tipus d’embolcall. Voleu alguna idea? Carmanyoles, estoig, boc’nroll Son perfectes: no generen cap tipus de residu i es poden reutilitzar sense problemes

Projecte: La gestió dels residus Com ho farem? Vols més idees alternatives? Paper de cuina o film transparent Atenció, estem generant un residu, però no tan contaminant com el paper d’alumini i fàcilment reciclable

Projecte: La gestió dels residus Com ho farem? 2- Ara, la resta de residus Les ampolles d’aigua, els brics dels sucs, les bosses de patates i xocolatines, etc. Tots aquests residus a la bossa groga de l’aula o als contenidors grocs dels passadissos ―――――――

Projecte: La gestió dels residus Com ho farem? Restes de paper, cartró, fulls de llibreta. Tot aquest tipus de residus es recullen selectivament en els contenidors de paper i cartró que teniu als passadissos o a les bosses blaves que s’han distribuït també a les aules. Recorda: Escriu per les dues planes del full!! Fes les fotocòpies a doble cara!!

Projecte: La gestió dels residus Com ho farem? Altres residus de l’activitat escolar Aquí podem incloure una gran quantitat de residus, com gomes de esborrar, llàpis, bolígrafs, correctors tipex, clips, etc. Tots aquests residus tenen el mateix destí final i és la paperera de rebuig de les aules o els contenidors de rebuig distribuïts per el poble. ―――――

Projecte: La gestió dels residus Com ho farem? Molt bé, ja sabem on hem de retirar els diferents residus que generem. Però aquest curs volem aconseguir dos coses: 1- Saber quina quantitat de residus produïm 2- Fer una retirada selectiva dels mateixos Per això, aproximadament cada quinze dies pesarem les bosses de recollida per separat: La bossa amb el paper d’alumini La bossa groga amb els envasos La bossa blava amb el paper

Projecte: La gestió dels residus Com ho farem? Quan es portaran les bosses per pesar-les? Els dimecres que el coordinador del projecte indiqui i sempre durant les hores de tutoria On es farà el pesatge dels residus? Al laboratori de Ciències Naturals Qui portarà les bosses al laboratori per pesar-les? Ho poden fer els delegats verds o qualsevol alumne del grup

Projecte: La gestió dels residus Quina és la situació inicial? Per saber quin és el tipus d’embolcall que feu servir per l’esmorzar omplirem aquesta taula i els resultats els anotarà el delegat verd Tipus d’embolcall Nº alumnes Paper d’alumini Paper de cuina Film plàstic transparent Boc’nrol Carmanyola Altres

Projecte: La gestió dels residus Quins altres residus podem retirar al nostre centre? EL institut disposa també d’un contenidor especial per la recollida de l’oli usat a les cases. Aquest contenidor està ubicat al pati, just a l’entrada del centre Podeu portar l’oli en ampolles o garrafes i posar-les directament al contenidor

Projecte: La gestió dels residus Quins altres residus podem retirar al nostre centre? Aquest curs també volem saber la quantitat d’oli que reciclem. Per això, a la vostra aula hi haurà una llista per apuntar el vostre nom, el dia que porteu l’oli i la quantitat d’oli que heu portat. Així podrem saber quina és la classe que recicla més al llarg del curs. Nom Dia Quantitat

Projecte: La gestió dels residus Quins altres residus podem retirar al nostre centre? Al vestíbul del centre tenim un contenidor especial per la recollida de tot tipus de piles

Projecte: La gestió dels residus Per acabar un petit resum: 1- A partir de demà, sempre el paper d’alumini a la capsa de l’aula. 2- El contingut de la capsa i les bosses es portarà cada quinze dies al laboratori. 3- Heu de portar també l’oli en ampolles tancades i les piles